• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
rado_ev - специалист
Само да не те объркам. :) Първо в регулатора и после в ключа е по оригиналната схема. По твоята картинка си нарисувал първо ключа после терморегулатора, та затова приложих това свързване. Даже в твоят случай няма нужда от петтактов ключ а само от такъв за включено-изключено положение. Приех, че този ключ, който е на бойлера, го ползваш за включване и изключване. Ако имаш стационарен телефон можеш да го изпратиш на лични съобщения. Аз ще ти звънна, че с тези писания да не се обърка нещо. Иначе съм пред компа и следя отговорите ти. :)
stiv1961 - майстор
Вързах го благодарение на теб и едни снимки от нета.
Прикачен файл:
kombiniran-termoogranichitel-i-termoregulator.jpg
kombiniran-termoogranichitel-i-termoregulator.jpg (90.63 KиБ) Видяна 7172 пъти
Прикачен файл:
pettaktovgb8.jpg
pettaktovgb8.jpg (22.75 KиБ) Видяна 7172 пъти
вече работи :) , фазата и нулата ги подвързах първо в терморегулатора и от там в ключа, от ключа в нагревателя. На село имам ключ вкл./изкл. от друг бойлер, но го забравих, другия път ще сменя и него че петтактовия нещо прещраква не както трябва. Благодаря още веднъж :supz:
rado_ev - специалист
:) Значи съм бил полезен. Радвам се, че всичко е наред и не съм те объркал много с моите писания. Да пожелая безаварийна работа. :) и да напомня за третото кабелче да е свързано към корпуса. :supz:
stiv1961 - майстор
rado_ev написа:
и да напомня за третото кабелче да е свързано към корпуса. :supz:
Вързано е :)
hidrazin - майстор
Малко късно се включвам ама бравос.
:partyman:
estario - специалист
Здравейте,
В сградата имаме бойлер Sunsystem SO 500. До момента подгрявахме водата с газ. Но в момента, когато нямаме нужда от отопление излиза нерентабилно, защото котелното помещение е на около 10 метра от бойлерното и по пътя по тръбите се губи много енергия. Искаме лятото да използваме ток. За жалост установихме, че електрическата верига на бойлерът не е свързан, а ни поискаха 180 лева, за да го оправят. На мен ми се вижда абсурдно, при положение че без да съм електротехник съм почти сигурен че мога да разчета схемите и да се оправя. Все пак се обръщам за помощ към вас. Много пъти сте ми помагали, не се съмнявам, че и този път ще намерим решение.
Това е бойлерът:
Изображение
Изображение
Това е външната част на нагревателя:
Изображение
Ние ще захранваме бойлера с монофазен ток - 230V . Схема 4 е тази по която трябва да го свържа, нали?
Изображение
Изображение
На гърба на бойлера има термостат, с една жица, която излиза от него и отива покрай тръбите в стената. Не мога да я проследя и да определя каква и е функцията. Вътре тази жица не се свързва с двата термостата, а навлиза във вътрешността. Самите термостати имат крачета отдолу, които са свободни.
Изображение
Изображение
Изображение
На стената има табло, до което стига захранването:
Изображение
Изображение
Аз виждам нещата по следния начин. До термостата трябва да закарам фаза от таблото, която да се изключа при достигане на достигане на желаната температура. Фазата ще тръгва от термостата и ще стига до нагревателя. Единственото, което ме притеснява е, че ми изглежда нелогично да направят окабеляването да е отвън. Аз бих го интегрирал в корпуса. Може би греша в разсъжденията си. Не мога да разбера и защо са 2 термостатите и да се ориентирам какво представлява схемата изрисувана на кутията?
rado_ev - специалист
Термостатите са два заради следното:
Единият, левият на снимката, този с бутона служи за термозащита в случай на прегряване. Той е настроен на постоянни градуси - около 95 градуса.
Другият, десният, който е с врътката служи за регулиране на желаната температура на водата.
Ако това е таблото от което ще се захранва бойлера, в него има трифазно захранване. Защо не захранвате бойлера трифазно а желаете монофазно захранване. Не е посочена мощността на бойлера. Ако е много мощен и прекарате всичкия този ток през термостатите, може да не издържат. През тях може да се захрани мощност около 2,3kW Те по-скоро са предвидени да управляват оперативна верига. Задължително обърнете внимание на това!
Вашето виждане за свързването, ако е монофазно, е правилно като фазата ще я прекарате и през левия термостат.
За трифазно захранване е необходим един контактор за да свържете термостатите във веригата на бобината му, които ще го включват и изключват.
Това е според мен. :)

П.П. Контакторите са в таблото. Това са елементите на горния ред.
estario - специалист
Здравейте,
Благодаря ви за отговора. Разбрах доста неща. Токът действително е трифазен. Сега се загледах в снимката. Не ми става ясно какво представлява оперативната верига? Разбирам принципа, но не знам как да я създам. Имам ли всичко нужно за да подкарам бойлера или е са нужни още елементи?
Не разбирам и как да свържа трифазният ток към термостатите. Ще прочета повече. Контактьорът е мястото където се осъществява реално вкльчването и изключването на веригата, нали? Чрез него се създава оперативната верига.
Максималната мощност е 7 кВ.
nikolovvd - майстор
Контактора ти захранва нагревателите, а се управлява от оперативната верига, в която можеш да включиш освен терморегулатора, включването/изключването, но и таймер-програматор, с който да задаваш в кой ден от седмицата и кога да се включва бойлера. Ако искаш и управление по IP можеш да му направиш, та да го управляваш от смартфона си.
rado_ev - специалист
Първо проверявате за какво напрежение е бобината на контактора. Това трябва да го пише някъде по него. ако е за 230 волта се свързва така: от една фаза на входа на контактора проводник отива към "С" на левия термостат, излиза от "2" на левия термостат и отива на "С" на десния термостат, излиза от "1" на десния термостат и отива на единия извод на бобината на котнактора, от другия извод на бобината на контактора отива към нула При 380 волта извода на бобината вместо към нула се свързва към друга фаза, различна от взетата в началото. Та това е оперативната верига. Проводниците за нея могат да са по-тънки от тези за силовата верига.
За силовата верига трите фази идват от изхода на един предпазител и отиват на входа на контактора на силовите му контакти. От изхода на контактора фазите отиват на едните краища на нагревателите. Там много трябва да внимавате да не подадете две фази на краищата на един нагревател. Другите краища ги свързвате заедно и там отива нулата.(синият проводник) Ще гледате третата схемичка.
Желателно е да използвате кабел с пет жила като жълто-зеленото жило го свързвате директно на корпуса, като в таблото ще го вземете от жълто-зеления кабел. Нулата за нагревателите ще я вземете от изхода там където е вързана в момента, защото това е дефектнотокова защита. Задължително нулата на оперативната верига при 230 волта ще я вземете също от изхода на дефектнотоковата защита т.е от долната страна в конкретния случай.
От долната страна на предпазителите, ако няма монтиран, ще трябва да сложите трифазен "гребен" за захранване на всички предпазители. Примерно това http://svejo.net/tag/%D0%B7%D0%B0%D1%85 ... 0%B5%D0%BD
За прегледност това си го начертайте на лист и ще се ориентирате за какво иде реч. :)
Дайте някакви данни за контакторите.

Не споменавам нищо за ключа който е на вратата на таблото за да не ви объркам. Като си изясните нещата ще го включим и него в схемата :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Свързване на бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: