В този случай голяма част от фабричните зарядни също могат да ти изпържат електрониката, защото напрежението им на празен ход и над 16в.

Draganov написа:Уф, като мериш напрежението след един траф и грец какво мериш? Мериш ефективна стойност на едно пулсиращо напрежение. Това че ти показва уреда 14 волта не значи, че към това което захранваш не отива и по високо напрежение. Отива и още как - 14 умножено по корен от 2 ти дава амплитудната стойност или без кондензатор подаваш от 0 до 19,8V около 100 пъти в секунда на консуматора. Драганов, учили ли сте въобще електротехника?ESPACE написа:Значи казваш да не слага филтърен кондензатор, защото напрежението скача, а без него стои на 12-13волта -така ли да разбирамДа разбирам ли,че въпроса е ироничен?. Без него няма проблем, с него може да се повреди нещо?
Ако не - да,може да се повреди.
Ако да - вземи мултицет и премери напрежението на един изправител с траф и грец,след това закачи един електролит 1000 мкф. и пак го премери.От 14 ще скочи най-малко на 17-18 волта.При подаване на контакт с ключа,тия 18 волта могат да ти изпържат радиото,бордовия компютър и всичко,което се захранва в стендбай режим.След което![]()
![]()
Draganov написа:В темата се говори за трансформатор,и за електрожен едновременно.А 80-100 ампера са си заваръчен ток.Ако на електрожен се развие вторичната до 13-14 волта,то падащата характеристика си остава.Така че при въртене на стартера,напрежението ще падне пак наполовина(примерно).lz1wvm написа: Та не става да свържем акумулатора към 50 волтов източник на напрежение,макар и изправено,и след това да въртим на стартер.Да,така наистина не става,затова съм написал как става.
Draganov написа: С "правения" ти електрожен става,нали е трансформатор.Извеждаш му 12-13 волта,слагаш 4 диода поне по 80 ампера и си готов.Филтърен кондензатор не слагай,напрежението скача много и може да повредиш компютъра на колата,която палиш.
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: