• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
infomar
kam34 написа:
Айде сега пак екзотики. :) ..... Излезне ли напрежението извън зададените граници тоа нещо събаря автомата чисто механично. После трябва да ходиш и да го вдигаш ръчно. А ако те няма какво ще стане с хладилника например :rolleyes: ......
Прав си наистина, но пък по-добре ли е за "изгорят" телевизорът и всички останали капризни уреди. Някой от тях работят в по-голям диапазон към долната граница, но на горе едва ли. Не разбрах само ако спре токът пада ли защитата или действа само ако намалее за по-дълго време под 170 в.? Къщата е на 100 метра от трафопоста. Повечето ме е страх от човешкият фактор в електро-преносната мрежа. Може да се възприеме и като "екзотика", както казваш, ще преценя всички плюсове и минуси и ще мисля, дали има нужда от него.
Някой ползва ли такова чудо реално?
vk - специалист
При нас в блока имаше следния случай - цигани влезли в трафопоста, намиращ се на 50 метра и откраднали нулевата шина. В този случай е дошло напрежение от 380 волта и то за период от 1 час поне. Имаше изгорели хладилници, телевизори, компютри, микровълнова, адаптери захранващи дребни ел.уреди. Освен това пренапрежение може да има от разни превключвания по трафопостове и други дето ги прави енергото.
Понижаването е често явление по села и паланки, вилни зони, където не се доставя напрежение в нужния диапазон. Не се сещам, но от понижение щетитие като че ли са по-малки.
Освен това мин.напреж.изключвател те пази от изчезване на нулата по трасето до твоя имот, което пък може да е причина да се офазят ел.уреди
Споменатия от кам34 проблем с хладилника е възможен, ако отсъстваш по-дълго и никой няма в имота, но за 1 ден нищо му няма.
Може да сложиш само единия - макс.напреженовата защита
подуктите на шнайдер потърси при кабелкомерс (около 30 лв са единия и другия), а на elko се обърни към колегата iavord от ГТТ Инженеринг
Решението на elko изглежда по-модерно, но не сме го коментирали тука в форума. Ще трябва по друг начин да се направи захранването на къщата, през контактор "нормално затворен" поне 63 А. Релето като установи излизане от параметрите ще отвори контактора. След известно време (няколко минути) то проверява отново дали напрежението е в параметрите и ако е, ще "пусне контактора" и той ще се затвори. Така няма да го има споменатия проблем с ръчното вдигане на Главния предпазител.
kam34 - специалист
infomar написа:
kam34 написа:
Айде сега пак екзотики. :) ..... Излезне ли напрежението извън зададените граници тоа нещо събаря автомата чисто механично. После трябва да ходиш и да го вдигаш ръчно. А ако те няма какво ще стане с хладилника например :rolleyes: ......
Прав си наистина, но пък по-добре ли е за "изгорят" телевизорът и всички останали капризни уреди. Някой от тях работят в по-голям диапазон към долната граница, но на горе едва ли. Не разбрах само ако спре токът пада ли защитата или действа само ако намалее за по-дълго време под 170 в.? Къщата е на 100 метра от трафопоста. Повечето ме е страх от човешкият фактор в електро-преносната мрежа. Може да се възприеме и като "екзотика", както казваш, ще преценя всички плюсове и минуси и ще мисля, дали има нужда от него.
Някой ползва ли такова чудо реално?
Айде сега не обиждай човешкия фактор в електро преносната мрежа :evil: За кирливия ти трафопост са виновни частниците от електро разпределителното дружество във вашия вилает. Електро преносна мрежа е съвсем друго нещо.

Първо си направи инсталацията като хората без да пестиш от третото жило, сложи си ДТЗ за да опазиш човешкия фактор. Чак тогава като му дойде реда на 3D плазмата за няколко хилядарки ще си купиш и катодните отводи за 50 кинта и релетата за контрол на напрежението.
infomar
За по-лесно може би ще мина на варианта тока идващ от вънка да влиза направо в 63А/300ма ДТЗ и от там да отива в едното табло и респективно в другото за долният етаж. То май все външният (на стълба) главен предпазител ще пада ако има проблеми, при еднакви стойности на него с вътрешният подобен ако има такъв.
Кабелът до 63А/300ма ДТЗ в първото табло мисля да бъде 10 или 6 кв. а между двете табла също - 10 или 6 кв. Дали ще влезе в отворите на предпазителите? (10 кв. не е ли много дебел, но му дават до 63А ток, а на 6 кв. по-малко-46А.???)

Мисля всички заземителните проводници на консуматорите да събера на една обща шина заедно с нулевият проводник но преди ДТЗ 63А/300ма.
След това главно 63/300ма ДТЗ, нулевият проводник и фазата ще тръгнат по всички консуматори и останалите ДТЗ-та на двата етажа.

Въпрос:
Кабелът 10 кв. влиза ли в предпазителите и ако не влиза, как се свързва с тях?

Въпрос:
Как захващате проводник за стената преди да сте го зазидали? Обикновено това става чрез зачукване с малки пирони, но това е вредно доколкото четох. Със "свински" опашки пък е неудобно .......имаше някакви типове "опашки" които се разединяваха... С гофретни тръби е добре, но ако искам да ги поставя под мазилката?

Въпрос:
Има ли проблем, ако кабелите минават зазидани край кумин? Температурата ще е стандартна - едва ли над 30-40 гр.
vk - специалист
За дебелината на кабела между двете табла - може и 6 кв.мм, но все пак си прецени консумацията, най-вече отоплителни тела на ток, котлони и проточен бойлер дали ще има (това са най-големите консуматори)
За захващането на проводника - каквото ти е на душа, вярно че е малко повече играчка, въздържай се от пироните.виж картинката по-долу
Изображение
Варианта да поставиш пластмасови тръби ф16 (не гофрирани) е много добър. След това в тях да се пусне многожичен проводник (ПВ-А2 или H07V-K). Имаш възможност лесно да добавяш кабел, да подменяш. Или ако добавяш нещо след години, с едно малко къртене стигаш до кабелен канал и оттам добавяш кабели и се свързваш.
Тези тръби са около 20 -30 стотинки/метър и не излиза по-скъпо - да сложиш 3-ка "ПВ-А2" спрямо мостов кабел с 3 жила. Вярно работата е по-пипкава, но нали си го правиш за себе си.
За комина - мисля че няма да има проблем (за 30-40 градуса), все пак лошото охлаждане намалява носимостта на кабела
kam34 - специалист
infomar написа:
За по-лесно може би ще мина на варианта тока идващ от вънка да влиза направо в 63А/300ма ДТЗ и от там да отива в едното табло и респективно в другото за долният етаж. То май все външният (на стълба) главен предпазител ще пада ако има проблеми, при еднакви стойности на него с вътрешният подобен ако има такъв.
Кабелът до 63А/300ма ДТЗ в първото табло мисля да бъде 10 или 6 кв. а между двете табла също - 10 или 6 кв. Дали ще влезе в отворите на предпазителите? (10 кв. не е ли много дебел, но му дават до 63А ток, а на 6 кв. по-малко-46А.???)

Мисля всички заземителните проводници на консуматорите да събера на една обща шина заедно с нулевият проводник но преди ДТЗ 63А/300ма.
След това главно 63/300ма ДТЗ, нулевият проводник и фазата ще тръгнат по всички консуматори и останалите ДТЗ-та на двата етажа.

Въпрос:
Кабелът 10 кв. влиза ли в предпазителите и ако не влиза, как се свързва с тях?

Въпрос:
Как захващате проводник за стената преди да сте го зазидали? Обикновено това става чрез зачукване с малки пирони, но това е вредно доколкото четох. Със "свински" опашки пък е неудобно .......имаше някакви типове "опашки" които се разединяваха... С гофретни тръби е добре, но ако искам да ги поставя под мазилката?

Въпрос:
Има ли проблем, ако кабелите минават зазидани край кумин? Температурата ще е стандартна - едва ли над 30-40 гр.
Браво, почваш да схващаш :)

Главната ДТЗ в отделно табло ли ще я слагаш, ако е така си вземи по големичко да има в него място и за катодните отводи за които питаше по нагоре. Също и за релето и контактора за контролиране на напрежението - например ТАП12 или 18 цена до 20лв. Ако няма да ти е удобно с допълнително табло на първия етаж сложи по голямо например ТАП24 на горния ред слагаш главната защита с допълнителните екстри след време, а на долния ред са ти консуматорите от етажа това мисля е и по добрия вариант.
Клемите на автоматите са за кабел до 35кв и дори на някои модели им дават до 50кв. така че не се безпокой могат да влезнат няколко проводника по 10кв.
Нулевата клема в която разделяш нулата на работна и защитна трябва всеки кабел да е стегнат с отделно винтче и третите защитни жила вече никъде не ги събираш с нулата.
Захващане на проводник в никакъв случай с пирони тези дърводелски методи са несъвместими с ДТЗ изпозвай всичко друго но не и пирони директно през кабела.
Например:
http://www.vidira.dir.bg/site/skobi_el_ ... /vskt.html
http://www.vidira.dir.bg/site/skobi_el_ ... /vskt.html
http://www.cablecommerce.bg/shop/bg/pro ... -3515-0021
http://www.elektrocomplex.eu/prod.php?id=92
http://www.cablecommerce.bg/shop/bg/pro ... -3515-0029
http://www.elektrocomplex.eu/prod.php?id=80
http://www.elektrocomplex.eu/prod.php?id=81
http://www.elektrocomplex.eu/prod.php?id=85
infomar
Относно КАТОДЕН ОТВОДИТЕЛ се пообърках и май няма да слагам...

На някой модели пише, че работят с предпазител 16А и 10А. Не ми става ясно къде в схемата и как се свързват тези птедпазители?
Изображение Изображение Изображение
Доколкото схващам, КО се поставя най-отпред на входа на таблото и взима захранване в горната си част от "фазата" с кабел 6кв, а в долната си част се отвежда с кабел поне 16 кв. към заземяване. Май няма да мога обаче към този кабел, след като направя реално заземяване да свържа и заземяването от заземителният проводник от мрежата, който временно ще съм свързал с нулата след елекромера, и трябва да опъвам друго заземяване и за него..
След евентуално задействане, КО възстановява автоматично първоначалното си състояние. Къде към него се добавя предпазител - въобще не разбирам?? Ако той работи с 16/10 А предпазител който защитава, то няма да може да защити цялата къща, където предпазителя е 40А.

Ако все още няма поставен гръмотвод и направена реално заземяване и кабел "земя" е свързан с нулата след електромера, поставянето на подобен катоден отводител не свързан реално със земя, той ще работи ли или ще е опасен сам за себе си и докато не се заземи реално не трябва да се свързва в схемата.
Някой препоръчват преди катодният отводител да се постави RM4UB35 на Шнайдер! Схемата се накачулва с все по скъпи и скъпи джаджи... и накрая ще махна с ръка и ще го елиминирам, колкото и да не ми се иска. То покрай него един куп други неща.... :?
16612 PF 10kA Un230V 1P+N КАТОДЕН ОТВОДИТЕЛ DOMAE (90 лв) # Брой полюси: 2P, Степен на защита: IP20, Номинален ток: 10kA
Изображение

======== това са таблата в предварителен вид ===================================


Изображение Изображение

Предварително /примерно свързване на предпазителите:
Фазата - на горното табло влиза директно в ДТЗ 63/300ма. От него отива на главният предпазител 40А с по-добри показатели!! – поне цената му е двойна, но не става за всеки а на точно този модел!!) от където отива с гребен на всички предпазители и на ДТЗ 40А/30. До главният предпазител има още един 40А от където излиза фаза за долното табло. Този предпазител е излишен и служи за резерва. От ДТЗ-то 40А/30ма с гребен взимат фаза всички предпазители към него.
Нулата на горното табло влиза на една шина която събира „земята” на двете табла. От там отива на ДТЗ 63/300. Излиза от там и отива на една шина от където излиза нулата на всички предпазители без тези на поставеното в таблото ДТЗ 40А/30. От тази шина се подава „0” на ДТЗ 40А/30. Нулата от това ДТЗ 40А/30 отива на отделна шина където са изводите на всички нули на предпазителите захранвани от това ДТЗ.
Земя – на горното табло – всичи „земи” се събират на една шина от където с дебел кабел 6 кв. Отиват на шината на входящата нула.
Максималният напреженов изключвател на 270 в. куплиран към главният предпазител 40А взима захранване от предпазителя на осветлението и нулевата шина.
------------------------------
Фаза долно табло – излиза от 40А опредпазител на горното табло (резервен) и отива на 40А предпазител на долното табло. От него излиза фаза и отива с гребен на група предпазители и на ДТЗ 40А/30 и на още един ДТЗ 40А/30 със своя група предпазители.
Нулата на долното табло идва от от шината на горното табло и отива на отделна шина. От тази шина излиза нулата за всички кръгове не свързани с ДТЗ-тата. Всяко ДТЗ си има отделна шина за нулевите проводници. От тук взимат нула и всички предпазители не включени към ДТЗ-тата.
Земя на долното табло: Всички кабели земя се събират в една шина и с кабел 6 кв. Отива в шината на входящата нула в горното табло.
- Коаксиалният кабел и обикновено UTP за компютър и ТV, ще бъдат до всяка стая директно от главното им табло без разклонители в тръби.
- Към ДТЗ-то който е само за бойлера долу мога ли да добавя и предпазителя на хидрофора? Мисля, че мога.
- на горното табло, мога да разменя местата на шината горе в дясно на нулата с тази долу в ляво за "земя" - няма да се пресичат проводници.
- вариант е фазата и нулата за долното табло да идват/излизат директно от 63А/300ма главно ДТЗ на горното табло. Така всеки етаж ще си има отделно главен предпазител, а така както е показано двата етажа имат един главен предпазител преди този във външното табло при електромера. Кой от двата варианта е по-добър??

Забележка:
В момента към едното ДТЗ долу, има само един предпазител и може фаза/нула да се вземе директно от него и предпазителя, но шината е поставена с перспектива, ако се добавят в последствие други предпазители...
Пак казвам, любител съм и ако съм объркал нещо, моля да ме поправите.

Изображение
kam34 - специалист
Ако ще заземяваш, забравяш за кръгове без ДТЗ ако ти е мил живота.

Второто табло го закачи директно за главната ДТЗ не наслагвай излишно предпазители един след друг.
infomar
kam34 написа:
....Второто табло го закачи директно за главната ДТЗ не наслагвай излишно предпазители един след друг.
Ще коригирам за второто табло и ще взема захранване от главната ДТЗ. Да считам ли, че всичко останало е правилно свързано и да действам като се позатопли времето? Разбира се отговорността си е лично моя!
Доколкото разбирам от следващата схема, няма значение къде в ДТЗ ще вкарам/извадя фазата и нулата, стига да не вкарвам "земята" в нея.
Изображение

Благодаря за съдействието!!!
kam34 - специалист
На самата защита си пише L и N до клемите, за фаза и нула съответно.
А това дали е правилно може да се каже само при оглед на живо и на място, така задочно по рисунки и предълги обяснения е трудно да се каже.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Тема "Идея за захранване на стара къща Електрич, TV Тел, интернет." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: