• 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 89
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
2v6 - майстор
simbion написа:
2v6 написа:
Точно това е формулата - при 20 mA резистор 13,8 k ще разсейва 5.5 W топлина.
20 диода по 3 V са 60V по 20 mA са 1.2 W.

Такива диоди ще светят колкото 10 W обикновена крушка. Консумацията ще е около 7W :idea:

Ако наредиш във всяка дупка странично на пласмасата по диод ще е по-друга сметката...
Ами варианта е да взема още примерно 20 диода да станат 40 общо и да пробвам с дупки в поликарбоната...
може ли само да ми какжеш :?: и как разбра, че 20 диода х 24 000 mcd светят около 10 вата крушка :?:
Като цяло масата е почната утре ще я нося да ми направят 2 заварки, монтажа ще ми отнеме около 10 минути..... но чакането ще ми е с поликарбоната (с тестовете за осветяване )
Благодаря , че си толкова отзичив :prayer:
По-горе съм ти го сметнал - 1.2+5.5=6.7, което е около 7...
Не съм писал, че "20 диода х 24 000 mcd светят около 10 вата крушка" :!:
Написал съм "20 диода по 3 V са 60V по 20 mA са 1.2 W" - приеми го само за мое предположение, че при консумация 1.2 W диоди светят колкото 10 W крушка :wink:
simbion - специалист
Дааа... Извинявай три пъти си преправях коментара вчера и пак не съм го доизкусурил :-D
Съйалявам :roll: Миже ли едно бързо питане (абе ще питам : ) какво означават L u N означенията на греца ?
Ще пусна снимки при пръви резултати :cool:
ditronix - специалист
Да се обадя и аз.В неделя ми остана малко време и си свързах осветлението на банята.Бях го подготвил -две 3W LED лунички и датчик на движение.Банята е малка и резултатът даже надхвърли очакванията ми!Сега чакам Дулцинеята да се върне от гората и да си каже мнението.Евентуално ще сменя луничките с 4W или ще добавя още две-има как.Имам едно пластмасово шкафче-русенско производство-пак в банята.То си има един отсек в горната част,дето са бутнати две лампи Е14 по 15W.Е,да ,ама сега тяхната светлина изобщо не подхожда на новото осветление.И реших да опитам нещо-светодиоди бол,вчера на бърза ръка спретнах една платка 50х7 см.Забучих 73 бели светодиоди (73х3,2V=234V) ,сложих и един грец с кондензатор 20uF/400V и ограничителен резистор 4,7 ома.Нещото светна като слънце!Ток през диодите-17mA.Може би защото пробите правих при мрежа 215V,като ги монтирам тук у дома ще проверя пак.Евентуално ще повиша резистора до 10 ома.Ще направя и снимки,но през уикенда,сега нямам фотоапарат.Някой ползвал ли е светодиодни ленти с диоди тип 5050-те са SMD тип и ги дават с доста по-голям светлинен поток от обикновените?Че ми се завъртяха и разни други идеи в главата,а цената все още не е много ниска.
Така,наложи се корекция,защото с филтриране на изправеното напрежение стойността му стигна около 320V.Резисторът вече е 4 килоома 4W-два броя 2К по 2W последователно.Предстои монтиране в шкафа вероятно в събота и тогава ще стане ясно дали начинанието си е струвало :? Дразни ме фактът,че върху резистора се губят едни 1,5-1,6W ,а целта на занятието е и сваляне на мощностите.Сметките показват сега,че е можело да се накичат още 25 светодиода и така общият им брой да достигне почти 100.Ама сега вече ме мързи да преработвам нещата и този ват и половина загуби ще го преглътнем някак си :-D Та давам сметките и реалните резултати ако някой се хване да прави подобни неща да не се мотае.
2v6 - майстор
ditronix написа:
...
Така,наложи се корекция,защото с филтриране на изправеното напрежение стойността му стигна около 320V.Резисторът вече е 4 килоома 4W-два броя 2К по 2W последователно.Предстои монтиране в шкафа вероятно в събота и тогава ще стане ясно дали начинанието си е струвало :? Дразни ме фактът,че върху резистора се губят едни 1,5-1,6W ,а целта на занятието е и сваляне на мощностите.
Ако ползваш кондензатори (вместо резистори) топлинните загуби ще са минимални :idea:
KnauFer - специалист
Здравейте ,днес си купих светодиоди xp g cree ,потресен съм от светлиният добив ... Искам да Ви попитам от къде мога да си купя рефлектор за този модел диод, питам за нещо от тоя сорт :
http://www.youtube.com/watch?v=qWc3weSPFkE
hygro - майстор
2v6 написа:
Ако ползваш кондензатори (вместо резистори) топлинните загуби ще са минимални :idea:
Не можеш да използваш САМО кондензатор, защото светодиодите ти ще деградират/дефекгират скоропостижно от преходните процеси. Трябва си RC верига, като резисторът трябва да ограничава тока на преходния процес на не повече от 150-200% от номиналния. Ако имат нормиран максимално допустим ток за 10ms, ориентирай се по него.

Ако искаш да минимизираш загубите, става елементарно с импулсен стабилизатор на ток.
2v6 - майстор
hygro написа:
2v6 написа:
Ако ползваш кондензатори (вместо резистори) топлинните загуби ще са минимални :idea:
Не можеш да използваш САМО кондензатор, защото светодиодите ти ще деградират/дефекгират скоропостижно от преходните процеси. Трябва си RC верига, като резисторът трябва да ограничава тока на преходния процес на не повече от 150-200% от номиналния. Ако имат нормиран максимално допустим ток за 10ms, ориентирай се по него.

Ако искаш да минимизираш загубите, става елементарно с импулсен стабилизатор на ток.
Голям импулсен ток може да се получи само в случаи, когато момента на включване съвпадне с максималния пик на синусоидата на з
захранващото напрежение.

За избягване на тези импулси най-добре е да се ползва LC филтър - дроселче и кондензатор, каквито има на входа на компютърните захранвания.

Импулсния стабилизатор на ток оскъпява схемата и топлинните загуби са по-големи от тези в кондензатор :idea:
hygro - майстор
:) Не е така. Голям импулсен ток ще се получи винаги, когато моментното напрежение при включване е по-високо от сумарното напрежение в права посока на диодите и всеки път, когато комутационните смущения в мрежата се вместват в този времеви интервал или превишават въпросния праг, а това е доста честичко. За пръв път правих такова осветление през 70-те години, когато светодиодите бяха ужасно скъпи и дефицитни и експерименталното установяване на недостатъците на захранването през кондензатор беше болезнено, но пък научих нещо... :)

За LC филтъра ще се съглася... с известни уговорки. Най-вече, че ако използваш дросел, кондензаторът ти е излишен, а понякога и вреден, освен ако не го преместиш след токоизправителя, за евентуално изглаждане.
kirofabv - специалист
manowar написа:
че навън като се мръкне и светодиода(диодите) да светнат сами?
Има датчици за светло. Около 10-20лв можеш да си намериш. Закрахваш го от контакта на колата и когато е захранен и е тъмно - светва лентата.
2v6 - майстор
hygro написа:
:) Не е така. Голям импулсен ток ще се получи винаги, когато моментното напрежение при включване е по-високо от сумарното напрежение в права посока на диодите и всеки път, когато комутационните смущения в мрежата се вместват в този времеви интервал или превишават въпросния праг, а това е доста честичко. За пръв път правих такова осветление през 70-те години, когато светодиодите бяха ужасно скъпи и дефицитни и експерименталното установяване на недостатъците на захранването през кондензатор беше болезнено, но пък научих нещо... :)

За LC филтъра ще се съглася... с известни уговорки. Най-вече, че ако използваш дросел, кондензаторът ти е излишен, а понякога и вреден, освен ако не го преместиш след токоизправителя, за евентуално изглаждане.
Да, може само да се вземе дроселче от някое старо импулсно захранване. Някои букси за 220 VAC също имат вградени такива дроселчета :idea:

А дали ще има токови импулси по-големи от допустимите за светодиодите зависи освен от вида им (както каза ти) и от ESR параметъра на кондензатора - по-евтините кондензатори имат висок ESR (нещо като индуктивно-съпротивителна съставка, която намалява токовите импулси).
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 89

Тема "Осветление със светодиоди" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: