• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Johny - майстор
A случайно да се сети да изпуснеш налягането от първият компресор?
hladnia - специалист
mirtko написа:
Изображение

Това е компресора донор евентуално,ако другия не подлежи на някаква лесна поправка.

Изображение
Евентуално някаква помощ как да направя "някой" от двата да работи? :prayer:
След дългия период на работа, и малко ниво на маслото, може да е заклинила механиката .

Двата компресора освен по мощност се различават, че единия КК26С-1Е монофазен и КС19В-3Е е трифазен
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2533 ... axDlb3.JPG
Johny написа:
A случайно да се сети да изпуснеш налягането от първият компресор?

Опитах,чрез пистолета,но нищо не става,т/е всякаш е празен?
Още като го спрях си казах,че евентуално като е качил налягането е спрял автоматично и се опитах да го разтоваря,но нищо не излезе като въздух.
Междодругото има уред,който показва какво налягане има вътре,но си седи на 0.
MrMurdjo - майстор
Колеги, да не пускам нова тема, съживявам тази.
Сдобих се случайно с аналогичен агрегат на завод А. Иванов. Монофазен компресор 1100 Вата, произведен 1989 г. Сега се сещам, че трябваша да запиша и точния модел. Отдавна търся такъв, защото искам да го ползвам като компресор за въздух с малък дебит, а също и като вакуум помпа.
Агрегатът е стоял на закрито и на сухо, но не е работил (ако въобще е пускан) много дълго време. Все пак предполагам, че поне малко е работил. Инсталацията му е цяла, включително и пресостат Дънфос.
Разкачих го и свалих само компресора с таблото към него. На вътрешната страна на капака на таблото има и схема. Свързах го към кабел с щепсел и леко пробвах какво ще се случи.
Дръпва значителен ток, ако съдя по мигането на лампите. От компресора се чува звук като жушене 50 херца някъде, но не и характерния за тръгващ мотор. Ако задържа секунда, изключва защитното реле с биметална пластина.
Има два кондензатора - пусков и работен. Едната възможна причина са те, особено единия е съмнителен дори и на външен вид - дават го 40-50 мкФ (така си пише на него) 320 В. Другият е 30 мкФ/400 в. Предполагам, че по-големият е пусковият. По-големият по капацитет, защото иначе е два пъти по-малък от другия по размери. Това обаче аз лесно мога да проверя.
Другият възможен вариант е да е заклинил компресорът. Като разкачих тръбите, от горната капна малко масло.

Въпросът ми е при вариант две, е ли възможно да се раздвижи механиката и как.

Вторият ми въпрос е някой може ли да ми обясни или насочи към принципен чертеж на устройството на подобен компресор. Искам да си обясня за себе си работата му, както и кой от двата извода е входящ и кой изходящ (единият е ниско долу, другият горе на външното тяло.
Благодаря предварително.
velsi - Почетен майстор
Вътре самият компресор е двубутален, V-образен доста качествено изработен. Диаметъра на буталата не съм мерил, но са някъде към 50 мм. Особеното е, че двигателя е висящ. Лагерува само на един лагер, а целия ротор виси е в долния край не лагерува на нищо. Отдолу има нещо като перка, която плиска маслото и така става мазането. Има и една гайка, която се развива понякога, роторът опира в статора и двигателя блокира. Най-лесния вариант е да го срежеш с ъглошлайф на две и след като го ремонтираш да го завариш пак, или да го направиш разглобяем - с фланец и гарнитура. Имам такъв трифазен, който ползвам от години, правих го точно по този начин.
MrMurdjo - майстор
Велси, голямо благодаря.
Точно силно ме вълнуваше въпросът дали мога да го срежа, за го раздвижа и после да го затворя отново. Даже си мислех за фланци, изрязани на лазер.
В компресора има масло, днес за малко го обърнах с главата надолу и потече.
Предполагам, че от стояне са запекли буталата, откъм едната тръба не беше затапен, възможно е да е поел и влага. Може още когато е пускан за проба.
Измерих днес намотките. Тази, която трябва да е работната по схемата, е около 2 ома. Другата - пусковата е около 4.5 ома.
Намотката на пусковото реле е паралелна на пусковата намотка, т.е. когато през кондензаторите протече ток, би трябвало релето да щракне, но не го прави. Щрака само, ако откача работната намотка.

Сега като се замислих, захранващият кабел с щепсел, който съм сложил, няма и два квадрата. Възможно ли е да не отлепя заради него, защото на компресора е отбелязан максимален стартов ток къмто 40 ампера?
---------------------------
Преди време можеше да се снабдя с един трифазен, но голям проблем ще е захранването. Дори и тук, където се подвизавам в нещо като работилничка, няма трифазно захранване.
velsi - Почетен майстор
За намотките не мога да ти помогна, моя е трифазен. Имам още 3, все трифазни.
MrMurdjo - майстор
Един приятел ми изкопа тема по темата, само че в раздела за климатици тук
viewtopic.php?t=23936
:)
hladnia - специалист
MrMurdjo написа:
Сдобих се случайно с аналогичен агрегат на завод А. Иванов. Монофазен компресор 1100 Вата, произведен 1989 г.

Разкачих го и свалих само компресора с таблото към него. На вътрешната страна на капака на таблото има и схема.
Ако задържа секунда, изключва защитното реле с биметална пластина.
Има два кондензатора - пусков и работен. Едната възможна причина са те, особено единия е съмнителен дори и на външен вид - дават го 40-50 мкФ (така си пише на него) 320 В. Другият е 30 мкФ/400 в. Предполагам, че по-големият е пусковият.
Другият възможен вариант е да е заклинил компресорът. Като разкачих тръбите, от горната капна малко масло.

Въпросът ми е при вариант две, е ли възможно да се раздвижи механиката и как.
Първо провери, дали наистина кондензаторите са здрави(може да нямат капацитет ).
Ако ги замениш спазваш капацитет, и волтаж350-400В
Измери дали проводниците, са на правилно то място (между общ, и работна по малкото съпротивление общ, и пускова по голямо.
Можеш да го отвориш със ъглошлайф рязане по заварката като внимаваш защото двата капака влизат един във друг режеш дебелината на заварката .
След като отвориш горния капак опитваш да раздвижиш ротора напред назад.
Тези компресори са еднобутални
Изображение
MrMurdjo - майстор
Според мен е блокирал. Но за мой късмет се сдобих с втори аналогичен компресор, който работи. Ще пробвам с неговите кондензатори, пък ако не тръгва - флексът е наблизо :)
Ще пише какво се е получило.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14

Тема "компресор за въздух от хладилник,как???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: