• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Милен написа:
При цена на халогената 4лв за 2000ч срещу 0.5лв за 1000ч на обикновена, човек ще се позамисли. Като си сметнеш и консумираната енергия за времето на светене, декларираната икономия от 30% спада на около 20%. Излиза, че и с тези субсидираме някой друг.
Ето ви УБИЕЦЪТ на "енергоспестяващите" лампи! Които са НАГЛА техническа простотия-излъчващите повърхности се екранират светлинно една от друга-и КПД-то отива на кино !!! И знаете ли какво пише в учебниците от 50-те години?-за получаване на същия ЗРИТЕЛЕН КОМФОРТ спрямо лампа с нажежаема жичка е необходимо светлинния поток на луминисцентната лампа да бъде ВДИГНАТ 2 пъти! Никой ли не се е сетил да върже автомобилна лампа през електронно захранване за лунички на 11.5 волта? И да свърже електронния траф през схема "Грец" с кондензатор 20-40 микрофарада-не 200-400 както на снимката. Така напрежението се вдига на около 280 V, а на лампата- около 14-15 V - това е напрежението на лампата при включен двигател. Само, че условията в автомобила за лампата са много по-жестоки-акумулатора я "пържи" с голям ток в началото на включването и т.н... а електронния траф прави по-"мек" старт. Големия кондензатор на греца докато се зареди пак прави известно закъснение във времето. Допълнително има схеми за видим плавен старт с полеви транзистор. И какво получихте-"ВЕЧНА" лампа. Със Със КПД-3 пъти по-голям спрямо обикновенна крушка и превишаващ КПД-то на безмозъчната луминисцентна технология!!! Спектърът на гореописаната постановка е още по-близък до Слънцето! На около 4300K-4500K- цветната температура на Слънцето в облачен ден е около 5600K !!! Лично съм пробвал този начин. Ако електронния трансформатор не е залят може да вдигнете напрежението с допълнителни навивки във вторичната намотка. Точната настройка на напрежението на лампата правите със светломер или фотоапарат- лампата я калибрирате с постоянно напрежение или променливо на 50 Hz, отчитате със светломера и постигате същото с променяне броя на навивките във вторичната намотка на електронния трансформатор. Успех срещу масовата манипулация на простолюдието-по света и ЕС -"енергоспестяващите" луминисцентни лампи!

Прикачен файл

Снимка0050.jpg
Снимка0050.jpg (11.88 KиБ) Видяна 6866 пъти
Последна промяна от zibeltbg на съб дек 26, 2009 12:48 pm, променено общо 1 път.
Spokoiniq - майстор
Аз осветявам мансардата-обект 25 квадрата с 3бр 55 ватови(дългите на Н4) автокрушки с трафове за лунички и съм доволен, но понеже съм скаран с електрониката тая оптимизация на трафа едва ли ще направя.Но си прав-свети добре и не уморява.
lenko71 - специалист
zibeltbg, не знам това дето си писал сериозно ли го мислиш или се майтапиш ама... Първо във всяко импулсно захранване (т. нар. електронен траф) има и изправител и кондензатор (на входа), така че не виждам никакъв смисъл да се поставя преди него грец и кондензатор. После защо ни е да ползваме автомобилни крушки като се продават халогенни (дихроични) за тая цел. А за да изкара лампата години трябва напрежението да е 10 - 11V и цената и да не е очевадно ниска.
Ами КПД-то как го сметна? На око ли?
Spokoiniq - майстор
ако имаш куп полуизгорели крушки които ти е жал да изхвърлиш става :)
engineer - специалист
аз ли нещо не съм наред или.....
1. Как се добавят навивки на ЕЛЕКТРОНЕН траф?
2. Как измерваш напрежението след Траф, ако наистина е електронен?
3. Каква е връзката между напрежението и КПД-то?
4. Каква е връзката между напрежението и живота на лампата?
5. Какво се получава на изхода на ЕЛЕКТРОНЕН траф, ако го захраниш с DC 220V=? (изправен ток)
6. Какво се получава на изхода на Навит траф (с магнитопровод), ако го захраниш с DC 220V=?


(аз лично знам отговорите на тия въпроси,....но оставям ги за размисъл)
Милен - майстор
zibeltbg честита Коледа, да не си прекалил с пийването :-D голяма муза те е налегнала с тия ламБи. Пет поста един след друг :-D

Недей така, че ще те наскачат модераторите още в началото.

Ако някой остиска да ги прочете всичките ти постове, голям смях ще го налегне :lol:
PCL82 - майстор
Есента си бях направил подвижна лампа от една полуизгоряла Н4 40/45Вт и работих в градината докато валеше дъжд. Дългите бяха здрави. На око светеше по-силно и по-бяло от 40 ватова крушка на 220в.
Бях я захранил с 15волта и 10 метра кабел 2х0,75мм2. Нямах уред да замеря колко отива до лампата, но ще да е било около 12 волта.

Заключение: Автомобилната лампа е направена без да се пести токлова от волфрам колкото лампа на 220в. Поради дебелата жичка е механически по-устойчива. По-късата жичка създава по-малка излъчваща повърхност, но се загрява до по-висока температура и излъчва по-бяла светлина. Лампата е халогенна и има по-високо к.п.д. и трайност.
Neno Er - специалист
Neno Er написа:
Чувал съм, че с електрониката на енергоспестяваща крушка може да се захранва обикновена луминесцентна тръба.
Вярно ли е ? :?
Вярно е.
Лампата е "Sapir"-25вт.
След като отстраних електрониката, подадох от нея захранване към обикновена 20вт. луминесцентна тръба и светна.
ivo_dedko - специалист
zibeltbg написа:
Милен написа:
При цена на халогената 4лв за 2000ч срещу 0.5лв за 1000ч на обикновена, човек ще се позамисли. Като си сметнеш и консумираната енергия за времето на светене, декларираната икономия от 30% спада на около 20%. Излиза, че и с тези субсидираме някой друг.
zibeltbg написа:

""Ето ви УБИЕЦЪТ на "енергоспестяващите" лампи! Които са НАГЛА техническа простотия-излъчващите повърхности се екранират светлинно една от друга-и КПД-то отива на кино !!! И знаете ли какво пише в учебниците от 50-те години?-за получаване на същия ЗРИТЕЛЕН КОМФОРТ спрямо лампа с нажежаема жичка е необходимо светлинния поток на луминисцентната лампа да бъде ВДИГНАТ 2 пъти! Никой ли не се е сетил да върже автомобилна лампа през електронно захранване за лунички на 11.5 волта? И да свърже електронния траф през схема "Грец" с кондензатор 20-40 микрофарада-не 200-400 както на снимката. Така напрежението се вдига на около 280 V, а на лампата- около 14-15 V - това е напрежението на лампата при включен двигател. Само, че условията в автомобила за лампата са много по-жестоки-акумулатора я "пържи" с голям ток в началото на включването и т.н... а електронния траф прави по-"мек" старт. Големия кондензатор на греца докато се зареди пак прави известно закъснение във времето. Допълнително има схеми за видим плавен старт с полеви транзистор. И какво получихте-"ВЕЧНА" лампа. Със Със КПД-3 пъти по-голям спрямо обикновенна крушка и превишаващ КПД-то на безмозъчната луминисцентна технология!!! Спектърът на гореописаната постановка е още по-близък до Слънцето! На около 4300K-4500K- цветната температура на Слънцето в облачен ден е около 5600K !!! Лично съм пробвал този начин. Ако електронния трансформатор не е залят може да вдигнете напрежението с допълнителни навивки във вторичната намотка. Точната настройка на напрежението на лампата правите със светломер или фотоапарат- лампата я калибрирате с постоянно напрежение или променливо на 50 Hz, отчитате със светломера и постигате същото с променяне броя на навивките във вторичната намотка на електронния трансформатор. Успех срещу масовата манипулация на простолюдието-по света и ЕС -"енергоспестяващите" луминисцентни лампи!""




:shock: :shock: :shock: :shock: Надявам се това да е някаква шега, а не сериозен коментар, особенно за добавянето на допълнителни намотки на електронния траф :?
penata - специалист
Я помислете импулсното захранване което е всъщност и "ел.трафа" дали няма вътре трансформатор и тогава казвайте какво може и какво неможе
ПП иначе с някои неща от описаните и аз не съм съгласен
ПП2 писах понеже ми изчезна мнението от вчера
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20

Тема "Компактни луминесцентни лампи" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: