Обръщам се към вас със следните въпроси:
Може ли да използвам електронно управление на електрически двигател, работещ в малко по специфичен режим на работа?
Може да бъде асинхронен или постояннотоков. За технологичните цели е необходимо висока надеждност и сигурност на агрегата, лично предпочитам да е асинхронен двигател с честотен електронен регулатор на оборотите, произведен от http://www.kostov-dcmotors.com/ или http://www.elprom-zem.com/products_bg.html. Но разработки на постоянотокови двигатели удовлетворяващи по долните изисквания са рядкост и липсата на четки и колектор е за предпочитане.
Мощността е в рамките от 7 до 12 кW
Захранването е един от съществените моменти. Поради наложените специфични обстоятелства ще използвам постоянен ток от акумулаторни батерии. Напрежението им е без значение, може 12 v, 24v или по високо. Като капацитет в процеса на работа ще достигна до необходимото количество а и като модел на батерията. Агрегата се нуждае от захранване поне в рамките на два часа за денонощието. При използването на асинхронен двигател ще се наложи монтажът и на инвертор. Инвертори с подходящи параметри и вградени защити от реномирани водещи фирми има в изобилие на пазара вече и в БГ.
Работният режим на двигателя. Ще работи непрекъснато под товар и при спиране и пускане. Необходимо е плавно регулиране на честотата на въртене на двигателя. Като в рамките на един час може да има различни и разнообразни режими на работа. Около 1....15 минути работа с около 30 оборота в минута. Възможно най бързо ускоряване до максимални обороти. Като максималните обороти наяма да е нужно да са повече от 3000 за минута или до към 3500. Необходимо е да може да спира бързо и надеждно, като за целта може да се направи превключване на двигателя в спирачен режим. Работната машина е с голям инерционен момент. Предполагам че няма да е трудност направата на генераторен режим на двигателя в моментите работещ по инерция под въздействието на кинетичната енергия запасена в работният орган а и количеството работен флуид. По този начин ще удължа макар и с малко работният капацитет на батериите, защото в рамките на час двигателят ще се движи само от натрупаната кинетична енергия в порядяка на 15 минути. Трябва да се уточни обаче, че инвертора вече трябва да бъде двупосочен.
Необходимо ми е управление на двигателя, което да подава необходимата мощност, следи сястоянието на батериите и на двигателя, оборотите, има необходимите защити. Не на последно място трябва да може елегантно и безпроблемно обръщане посоката на движение. Подобни контролери отговарящи на горепосочените изисквания и нужди има приложени в някои специфични производства от химическата промишленост. Като се порових из мрежата намерих подобни управления прилагани във задвижването на електромобили. Като това са някои от водещите производители на подобни устройства: http://www.zapiweb.com/main.htm http://www.curtisinst.com/ http://www.cafeelectric.com/ http://www.evparts.com/catp1-Controller ... ehicle.htm
Ще е много добре да се предвиди във цялата схема използването на фотоволтаични елементи, като източник зареждащ батериите.
Дали ще може да се направи допълнителна настройка на двигателя до 2500 – 3000 до 3500 оборота за минута, като това са максималните обороти при които ще работи технологичния process?
Предпочитам да използвам български производители на компоненти, но ако имате съществени забележки и въпроси с радост ще ви отговоря.
Според вас какво е най удачнто решение?
Имате пълна свобода като избор на двигател и контролер - за мен е важен технологичят режим. Имайте в предвид че двигателя ще работи непрекъснато при температура на околната среда не по ниска от +40 грусаС наличие на нехимически активен прах и висока влажност.
Относно реализацията.
Лично виждане, но търпящо корекции...
Спирам се на готов продукт, произвеждано и правено години наред. Смятам да използвам мост с променливотоков двигател, управление и батерия от местните български производители на електрокари. Харектеристиките ме удовлетворяват. Но отново в мен остава желанието за оползотворяването на кинетичната енергия - преминаването в генераторен режим. Възможно е и в следващите дни да постигна напредък именно в това малко лично желание - едва ли не каприз както казват прителите ми около мен. Колегите от Балканкар засега не са мислили по въпроса, пък и точно сега май всичко е в отпуска. Хубавото е че работят с продуктите на http://www.curtisinst.com/.
Захранването е само от батерии, ще използвам вгражданите в електрокари на Искра 2PzS160L http://www.elhim-iskra.com/bg/PzS-24VL.htm . Генераторният режим е само добра идея за оплзотворяването на кинетичната енергия. Която по предварителни изчисления ще задвижва двигателя минимум 13 до 16 минути за час. Съоражението ще работи не повече от два часа в денонощието, тъи че няма да ми е необходима голяма батерия. Смятам да използвам модел Модел 1236 на http://www.curtisinst.com/index.cfm?fus ... ry&catID=8 за управление.
Предварително ви благодаря
Може ли да използвам електронно управление на електрически двигател, работещ в малко по специфичен режим на работа?
Може да бъде асинхронен или постояннотоков. За технологичните цели е необходимо висока надеждност и сигурност на агрегата, лично предпочитам да е асинхронен двигател с честотен електронен регулатор на оборотите, произведен от http://www.kostov-dcmotors.com/ или http://www.elprom-zem.com/products_bg.html. Но разработки на постоянотокови двигатели удовлетворяващи по долните изисквания са рядкост и липсата на четки и колектор е за предпочитане.
Мощността е в рамките от 7 до 12 кW
Захранването е един от съществените моменти. Поради наложените специфични обстоятелства ще използвам постоянен ток от акумулаторни батерии. Напрежението им е без значение, може 12 v, 24v или по високо. Като капацитет в процеса на работа ще достигна до необходимото количество а и като модел на батерията. Агрегата се нуждае от захранване поне в рамките на два часа за денонощието. При използването на асинхронен двигател ще се наложи монтажът и на инвертор. Инвертори с подходящи параметри и вградени защити от реномирани водещи фирми има в изобилие на пазара вече и в БГ.
Работният режим на двигателя. Ще работи непрекъснато под товар и при спиране и пускане. Необходимо е плавно регулиране на честотата на въртене на двигателя. Като в рамките на един час може да има различни и разнообразни режими на работа. Около 1....15 минути работа с около 30 оборота в минута. Възможно най бързо ускоряване до максимални обороти. Като максималните обороти наяма да е нужно да са повече от 3000 за минута или до към 3500. Необходимо е да може да спира бързо и надеждно, като за целта може да се направи превключване на двигателя в спирачен режим. Работната машина е с голям инерционен момент. Предполагам че няма да е трудност направата на генераторен режим на двигателя в моментите работещ по инерция под въздействието на кинетичната енергия запасена в работният орган а и количеството работен флуид. По този начин ще удължа макар и с малко работният капацитет на батериите, защото в рамките на час двигателят ще се движи само от натрупаната кинетична енергия в порядяка на 15 минути. Трябва да се уточни обаче, че инвертора вече трябва да бъде двупосочен.
Необходимо ми е управление на двигателя, което да подава необходимата мощност, следи сястоянието на батериите и на двигателя, оборотите, има необходимите защити. Не на последно място трябва да може елегантно и безпроблемно обръщане посоката на движение. Подобни контролери отговарящи на горепосочените изисквания и нужди има приложени в някои специфични производства от химическата промишленост. Като се порових из мрежата намерих подобни управления прилагани във задвижването на електромобили. Като това са някои от водещите производители на подобни устройства: http://www.zapiweb.com/main.htm http://www.curtisinst.com/ http://www.cafeelectric.com/ http://www.evparts.com/catp1-Controller ... ehicle.htm
Ще е много добре да се предвиди във цялата схема използването на фотоволтаични елементи, като източник зареждащ батериите.
Дали ще може да се направи допълнителна настройка на двигателя до 2500 – 3000 до 3500 оборота за минута, като това са максималните обороти при които ще работи технологичния process?
Предпочитам да използвам български производители на компоненти, но ако имате съществени забележки и въпроси с радост ще ви отговоря.
Според вас какво е най удачнто решение?
Имате пълна свобода като избор на двигател и контролер - за мен е важен технологичят режим. Имайте в предвид че двигателя ще работи непрекъснато при температура на околната среда не по ниска от +40 грусаС наличие на нехимически активен прах и висока влажност.
Относно реализацията.
Лично виждане, но търпящо корекции...
Спирам се на готов продукт, произвеждано и правено години наред. Смятам да използвам мост с променливотоков двигател, управление и батерия от местните български производители на електрокари. Харектеристиките ме удовлетворяват. Но отново в мен остава желанието за оползотворяването на кинетичната енергия - преминаването в генераторен режим. Възможно е и в следващите дни да постигна напредък именно в това малко лично желание - едва ли не каприз както казват прителите ми около мен. Колегите от Балканкар засега не са мислили по въпроса, пък и точно сега май всичко е в отпуска. Хубавото е че работят с продуктите на http://www.curtisinst.com/.
Захранването е само от батерии, ще използвам вгражданите в електрокари на Искра 2PzS160L http://www.elhim-iskra.com/bg/PzS-24VL.htm . Генераторният режим е само добра идея за оплзотворяването на кинетичната енергия. Която по предварителни изчисления ще задвижва двигателя минимум 13 до 16 минути за час. Съоражението ще работи не повече от два часа в денонощието, тъи че няма да ми е необходима голяма батерия. Смятам да използвам модел Модел 1236 на http://www.curtisinst.com/index.cfm?fus ... ry&catID=8 за управление.
Предварително ви благодаря
Последна промяна от Borko на нед авг 10, 2008 10:17 pm, променено общо 7 пъти.