• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Petyr - специалист
Как да си направя ключ-маса, за да си изключвам акумулатора, когато не паля дълго време колата? Има ли възможност да го управлявам от купето? Някой може ли да ми покаже снимки на нещо подобно?
hygro - майстор
Купи готов, ако не го направиш както трябва, рискуваш тежки повреди в електрониката, в краен случай ще се подпалиш...

Прикачен файл

schalter1.jpg
schalter1.jpg (33.52 KиБ) Видяна 17392 пъти

Прикачен файл

battswitch.jpg
battswitch.jpg (25.64 KиБ) Видяна 17393 пъти
Petyr - специалист
А къде да търся за купуване?
hygro - майстор
Разходи се по ул. "Цар Симеон" или по "Козлодуй" - все в някой магазин за авточасти трябва да има.
dudly - напреднал
А как работи това чудо?
Petyr - специалист
dudly написа:
А как работи това чудо?
Механичен ключ, издържащ на голям ток...
shotik - майстор
Има готови ключове по магазините за руски камиони,а саморъчно знам за два начина:
1.Мощен тиристор се закрепва към купето,към него се връзва минусовия кабел.На управлявящия извод на тиристора се връзва кабел,отиващ към ключе в купето ,който при включено положение подава команда ./Това ми е по спомени и ако има нещо невярно ,нека да ме поправят ,а аз по-натам ще потърся точната статия/
2.Взимат се две планки ,може медни,месингови и т.н. с дебелина 4-6 мм,заливат се една върху друга с епоксидна смола като между тях да има поне 1 мм разстояние,да стане като блокче и се разминават по 20 мм.На по дългата част се пробиват отвори за захващане към купето и за минусовия проводнк,пробива се и отвор по средата на блокчето и се нарязва произволна по размер резба,може и лява.Приготвя се и болт съответстващ на резбата.Монтира се на подходящо място на купето,връзва се и минусовия кабел.В това положение няма връзка,затова се навива болта и той като се завие дава верига между пластините.Резбата ако не е стандартна е като секрет и може да се ползва само болт с еднаква резба както е на планките.
hygro - майстор
dudly написа:
А как работи това чудо?
Изваждаш ключа и връзката на минуса на батерията към масата се прекъсва.
shotik написа:
1.Мощен тиристор...
shotik, първият начин не бих препоръчал - падът на напрежение върху симистора (с тиристор няма да стане) е достатъчен, за да влоши зареждането на акумулатора.

Прикачен файл

065.jpg
065.jpg (48.1 KиБ) Видяна 17326 пъти
emil_v r - майстор
Чудесно , но кажете може ли да се опънат кабели за кл/масата до купето , и колко дебели ?
И аз го имам същият проблем , радиото ми (скапаната му памет ) дърпа 150ма когато е изключено .
Вместо кл.маса направих грозно ключе на двата плюса на радиото .
Скапаното радио е ново , високотехнологично , с ЮСБ , и кво ли не , но дърпа ток за страх,
освен това е комбина с една платка с 1часовник+ термометър и обърква и нея .
По- добре дасе търси кое консумира при угасен дв. и да се слага маломощен ключ на него .
Утре вместо да гледам тиливизия , и да попръдвам , ще търся още един неизвестен консуматор на 50 ма , и ще му слагам ключ .
В гаранцията на акумулаторът това и пише .
Ако при угасена кола , тя ви консумира над 50 ма , то гаранцията на новият акумулатор - отпада.
  • 1
  • 2

Тема "Ключ-маса на автомобил - Как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: