Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lz1wvm - специалист
От 3 месеца съм свързал ламбите по схема 1,но вече смених 3 девиатора.Предполагам че има искрене в девиаторите между фаза и нула от дроселите на лампите.Явно се получава волтова дъга между норм.затворения и норм. отворения контакт(тъй като те са вързани за фаза и нула) и и в ключа се получава овъгляване и превключващия контакт направо се заварява към пъпките.
Искам да питам има ли някакво решение по схема 1.Предполагам схема 2 ще ми върши работа спрямо това искрене.Ако някой се е сблъсквал с това нека сподели.Щото за схема 2 трябва да тегля още един кабел.
Поздрави
Justy - майстор
Прегледай другите публикации по темата. Схема 1 е забранена.
Johny - майстор
Това което си направил по схема 1, е чудно как не е гръмнало. От начина на свързване ти идва проблема.
Ето тук има картинка на свързването:
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 8374#68374
lz1wvm - специалист
Инсталацията е правена преди 90-та година,а тогава се ползваха и двете схеми.Проблема започна след като подмених ламбите с луминисцентни.
Justy - майстор
Ами, 4 пури по 40 W даваш - искренето при изключване е много по голямо от това при ЛНЖ. Самоиндукцията в дроселите е много кофти работа :wink:
stefan_gb - специалист
По принцип тези 160W не би трябвало да ти повреждат дивияторните кл. измери какъв ток протича ...., а това за волтовата дъга го забрави просто. Ако има кондензатори в телата им срежи изводите като за начало а ако ти се дават малко парички си сложи електронни дросели.....
Милен - майстор
И защо да реже кондензаторите? Точно тия кондензатори паралелно на входа на лампата компенсират cosф на дросела и така намаляват реактивния ток на лампата. Точно ако ги няма лампата има лош cosф и черпи доста голям реактивен ток в + на този който пише на дросела (активния) и му нагарят ключовете от претоварване.
Така че ако няма кондензатори е по добре да си сложи и е хубаво да си оправи схемата както му казаха вече.
Justy - майстор
А има ли бръмчене в дроселите? Добре ще е да измериш тока на всяка пура .
lz1wvm - специалист
И аз така си мислех да тегля нов кабел за да го вържа по схема 2.Искренето се получава винаги при изключване на някой от девиаторите.Кондензатори има(не съм ги мерил но предполагам че са здрави).Искренето не е постоянно но когато се образува волтовата дъга чак ключа светва(това предполагам е в какъв момент на синусоидата се изключва девиатора.Вече се отказах да сменям ключове и в момента единия девиатор е залепнал към нулата а другия вече не искри.Незнам защо е така.
stefan_gb - специалист
Милене написаното от теб е така но ......, аз пак съм на мнение да ги махне ако има, какъвто и ключ да е слагал тои е от 6А нагоре ,за да се стапя значи че тока е по голям, а тези 160 вата не минават и 1 А. При застарели кондензатори е много възможно проблема да е в тях..... МОЯТ СЪВЕТ Е ДА РАЗКАЧИ КОНДЕНЗАТОРИТЕ и чак тогава да провери дроселите ......
Добавено : не се обиждаи но провери дали дроселите отговарят за мощноста на пурите ....

Тема "луминисцентни лампи с девиаторен ключ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: