• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nedbmw - специалист
Имам едно питане как и къде намагнетизират роторчета или статорчета на динамо магнетите, които са по моторите.Имам едни двутактови двигатели от разни мотоциклети и нещо дават по слаба искра въпреки ,че бобинките и кондензатора им са исправни ,а също са и правилно центровани.
alsted - майстор
Причината по-вероятно е друга. При извадена лула на какво разтояние най-голямо от маса може да прескочи искра? Принципно ако при ~7мм прескача, това е напълно достатъчно.
Като казваш, че бобинките са им изправни:
1. и повишаващата, и тази в магнета ли имаш предвид?
2. как си сигурен, че са изправни - свалени са от действащ мотор, слагани са на такъв или на база нещо друго?
Свещите нови ли са? Пробвал ли си ги на друг мотор?
Защо споменаваш ротор и статор? Магнета, тъй като се върти наистина се явява ротор /макар, че е външен за бобините, а те самите се явяват статор/, но все пак има и мотори с генератор - уточни за какво по-точно питаш :?
stefan_gb - специалист
alsted написа:
Причината по-вероятно е друга.
Потвърждавам мнението. Провери съпротивлението на повишаващата намотка и евентуален пробив към маса. Правилна реголировка на чукчето , добра контактна повърхност на пъпките и необходимо разстояние. Също провери и самия маховик с магнитите дали няма изместване.
nedbmw - специалист
Колеги да доуточня автомонтьор съм и пределно са ми ясни всички настройки на динамо магнета имам и книги за мотоциклети, които съм попрочел.Всички тези замервания и настройки, за които и вие се сещате съм ги правил ,но въпреки това по някога искрата е слаба и моторчетата или палят трудно или като работят зацапват свещи бързо .И двата магнета са над 40/50годишни(единия е от мотор MZ125cc. а другия е от Балканче ) та за това си мисля че вече са им поослабнали магнитите и за това ми правят по някога тези номера :? Значи, като малък бях си купил едно много старо (още от преди 9-ти септември производство) моторче за колело Закс и работи известно време с неговия си магнет .Но по едно време почти му изчезна искрата и се оказа че просто много му е ослабнал магнита с годините .Опитахме се да го намагнетизираме в тогава бившето ДЗУ в СТ. Загора но не стана и се наложи да му приспособя динамо магнет на балканче.Та за това питам къде мога да си намагнатизирам магнитите. :-D
alsted - майстор
Последното ти изказване не доказва, че е имало намаляване на магнитната напрегнатост :?
На мен лично ще ми бъде много интересно, ако някой наистина каже нещо по въпроса с подмагнитването :?
И все пак /... земята се върти :wink: / не вярвам в теорията за размагнетизирването :cool:
nedbmw - специалист
Ами аз не съм много навътре в теорията на електичеството и магнетизма но от някакава практика съм стигнал до такива заключения.Може да изглежда налудничево ама има дни когато имам проблем с токовите ,а има дни когато всичко си е наред.И по някога отказват тея магнети без видима причина,като че ли магнитното поле на земята им влияе :roll: .Те за това по новите магнети за да е сигурна работат ги правят с акумулаторно запалване при което магнитното поле е от ел. магнит(възбудителна намотка) за по сигурно палене при ниски обороти и безпроблемна работа при всички режими.
Johny - майстор
А защо не послушаш stefan и да замериш изолационното съпротивление на намотката, Но не с мултицет, а с мегер. Отделно измери омическото съпротивление на намотката. И това го направи и в случая, когато искрата е слаба. В определени дни влажността на въздуха е по-голяма и при по-стара изолация може да се явява утечка при по-висока влажност.
За мене това е най-логичното обяснение.
nedbmw - специалист
Ами тоя мегер не му разбирам може да потърся някой с такова уредче.А за измерването на намотката правил съм го не еднократно и на това отгоре съм го сравнявал и с друга такава и на двете е съпротивлението е еднакво.Възможно е и заради старата изолация да има пробив но с мултицет няма как да го хвана.Ами благодаря на всички отзовали се .Темата може да се затвори. :abschied:
Kirilpm - специалист
Koлега имах същия проблем.Накрай бях се побъркал покрай тея магнетни запалвания.Присаждах пъпки на чукчето сменях кондензатори,даже се съмних,че вала се е захабил при положение,че намотките даваха същото съпротивление както е посочено в ръководството на Бош.Докато едно аверче с меггер предложи да помогне.В най-честия случай високоволтовата намотка е навита върху друга 6 или 12 волтова за бордово напрежение и взима ток от нея.Пробие ли високоволтовата скоро пробива и долната,така че не го карай в това състояние.Аз си пренавих намотката под високоволтовата и с нея захраних Бобина Б117 от Лада.От тогава ни свещ съм сменил,ни чукче.Забравих за запалването...
nedbmw - специалист
Колега благодаря за съвета някой ден, ще се позанимавам пак с тея магнети ,но първо трябва да нямера някой, който мери с такъв уред (мегер). :?
  • 1
  • 2

Тема "намагнатезиране на ротор или статор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: