Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
didipov - помощник
Ето какъв е казуса: имам трифазен ел. двигател 11КW, свързан към трифазно ел. табло през 3 бр. стопяеми предпазители, които сами се досещате не издържат особено дълго време (предполагам че се дължи на големия пусков ток). Идеята ми е да ги подменя тези предпазители с автоматични, но точно какви?? В каталога на шнайдер има "Моторни защити" , но до-колкото успявам да се ориентирам това са термомагнитни прекъсвачи с вградена защита (а аз имам такъв-пусково табло в близост до ел двигателя) .
evil - специалист
според мен горят от работния ток а не от пусковия, по скоро като ги смениш с автоматични и ще почнат проблемите с пусковия :lol: трябва да се подберат стопяеми с подходящ ампераж това е :)
moimoimoi - майстор
това с три отделни стопяеми предпазителя не ми звучи добре,защото като изгори единия и двигателя остава на две фази
колко ампера са в момента предпазителите?а основите 25 или 63 ампера са?като слагаш новия предпазител трябва добре да се затегне
погледни основите и капачките дали нямат нагар вътре и от лошата връзка да изгаря, провери и дали са стегнати болтовете на основите
щом имаш пускова апаратура до двигателя то може да вземеш да смениш стопяемите предпазители с автоматичен трифазен 40 ампера
а ако двигателя се развърта трудно и продължително може да се замислиш и за пускане звезда/триъгълник
didipov - помощник
Основните предпазители са ми 63А, а работните 25А, няма никъде нагар, хлабави връзки, използвам само нови "патрончета" пълни с пясък, а не самоделки :lol: . Предпазителите горят (е само единия де и по редко 2- произволни не един и същ) само по време на пуск. Случвало се е да изключи термичната защита в пусковото табло по време на работа но стопяемите оцеляват. За това си мисля да се насоча към автоматични (iC60N 3P) с крива на изключване D. Но не съм много сигурен дали това е правилното решение.
moimoimoi - майстор
тоя двигател ако се развърта трудно при пускане,повече от 7-8 секунди тока му ще е над 100ампера и за това горят тези 25 амперовите
мерил ли си тока при пускане колко е?
двигателя да не задвижва аспирация
и пределено слагането на трифазен предпазител за главен за двигателя е правилно режение
didipov - помощник
В интерес на истината малко трудничко се развърта, а тока не не съм го мерил. Довечера ще закача едни амперклещи да видим какво ще покажат...
stefan_gb - специалист
Тока невярвям да минава 100 А но си сложи пододящ автоматичен предпазител за главен. Спомена че общо взето гори единия предпазител , измери тока и на трите фази да не би да има нагорял контакт в контактора . Също огледаи и термичната защита че и те създават птоблеми.
Norek1 - специалист
Проследи всичко от началото до края, виж за хлабави връзки при контактора, защитата и клемното табло(притегни всичко).Както казват колегите измери му тока виж колко пише на табелката, но предполагам, че ще е 24.2А ако работи на по-голям не е на хубаво работата, ще трябва да му прослушаш и лагерите.Незнам какъв ти е пусквателя, но предполагам, че ще е от старите с термична защита да знаеш, че ако е ползван много време от големия брой изключвания биметалната пластинка се измята и защитата почва да си губи функцията.Ако знаех каква функция изпълнява двигателя можех да ти отговоря по точно, а не да стрелям на посоки :)Имаш ли средства сложи 3 високомощни за главни една GV-ка(моторна защита), едно ново контакторче и работата ти заспива :)
lubomirlz - специалист
Снимай табелката на двигателя, измери за колко сек. се развърта и пусни данните тук. Така най-точно ще ти сметнем какъв предпазител и защита да си сложиш.
mirk - майстор
Не каза колко е работния ток на двигателя ориентировъчно за 11kW от 20- 25А в зависимост от оборотите. Сложи му една съвременна моторна защита с настройка на термичния ток в която попада тока на двигателя ти. Може да ти спести много неприятности и главоболия в сравнение с предпазителите.
Колкото до предпазителите при кратност 7 на пусковия ток, той излиза около 140А, което ще рече, че предпазителя ти трябва да е поне 50А, 25 амперовите които си сложил въобще нямат място там.

Тема "Защита на трифазен ел. двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: