• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Johny - майстор
Колеги, възстановяваме един автоподемник /4 колонен/. Бобините на контакторите за реверса се захранват през трансформатор. Захранването на едната бобина /предполагам за нагоре/, освен през нормално затворените контакти на другия контактор, минава и през някаква друга блокировка.
Въпроса ми е - каква е тази блокировка, защото се виждат само остатъци от два отрязани проводника, които не е ясно къде са отивали?
И другият въпрос е - какъв е смисъла на този трансформатор/Uвх=380V/? Идва ми наум, че може да е защита от пропадане на фаза, но може би има друг замисъл. :?
moimoimoi - майстор
трябва да има и крайни изключватели -за крайно горно и крайно долно положение на подемника
а бобините се захранват с понижено напрежение за безопасност
Johny - майстор
Въпроса с крайните изключватели е решен, като чрез система от въженца се задвижва оста на един пакетен ключ, който всъщност е краен изключвател. Като този на снимката, но с още една група контакти. Това е ключа за реверса, и неговата ос също влиза от обратната страна в такова гнездо и се самоизключва в крайно положение на подемника.
Ако някой има достъп до такова устройство просто може да погледне. Дори да е имало някъде краен изключвател, то сега го няма заедно с проводниците.
Ако ли не, ще обиколя сервизите и ще търся подобен. :-D

Прикачен файл

P6011924.jpg-2.jpg
P6011924.jpg-2.jpg (40.67 KиБ) Видяна 4789 пъти

Прикачен файл

P6011919.jpg-2.jpg
P6011919.jpg-2.jpg (29.42 KиБ) Видяна 4789 пъти
Junak - майстор
Хубаво е да имаш още два изключвателя - аварийни, свързани последователно на трансформатора или на всеки контактор. Нормално платформата да не стига до тях. Щот въженцата се късат. А най добре е да ги свържеш към захранващ автомат с мин. напреженова защита, щото ако ти залепне някой контактор...
mirk - майстор
Смисъла на трафа е да се захранват оперативни бобини 220V с напрежение 380V. Използва се когато нулата е обявена за защитен проводник и е забранено към нея да се свързва какъвто и да било консуматор. Виждал съм цяла вносна промишлена инсталация при която оперативното напрежение за захранване на релета, контактори и контролни лампи се захранва с напрежение 220V през траф 380/220.
evil - специалист
Ако под този """автоподемник /4 колонен/""" се разбира хаспел то те наистина си имат два изключвателя като този на върха блокира контактора за нагоре а този долу контактора за надолу.Понижаващия траф за оперативното дори сваляше на 36V доколкото си спомням /поддържах тези железарий в казармата и спомените ми са от там/ Освен това имаха авариен стоп тип гъба който спираше оперативното и пакетен прекъсвач който като главен спираше трите фази.Освен това си имаше и моторна защита в таблото и найстина чрез нормално затворен контакт работещия контактор блокираше другия за да не се срещнат фази ако се натисне и другия бутон.Имаше вариант на изпълнение при който контакторите се самозадържаха при натискане на бутон за посока и с трети бутон се спираше движението но имане изпълнение при което бутоните бяха само два и трябва да се задържа докато се движи който вариант е по-добър мисля
stefan_gb - специалист
Според мен ако бобините са на 220 волта наи важната причина да се захранят през трансформатор е галваничното разделяне на оперативното напрежение от мрежата . В никакъв случаи не е трансформатора с U вх.=380V заради отпадане на фаза. Много контактори и релета след като са включили могат да работят с 1/2 от напрежението за включване, то просто е достъчно за задържането на котвата но не и за основното притегляне.

За липсващия елемент немога да гадая но много съоражения от подобен тип имат и релета за време на командите които прекъсват веригата след настроеното време което се явява авариино.


evil - под автоподемник разбирам подемника на колела МПС :) би трябвало да съм прав.
evil - специалист
Трансформатора според мен си е с цел безопастност тогава дори и временното осветление на обекта беше с понижаващ на 36v траф навремето .Така и се понижаваха критерийте за полагане по метална конструкция на кабелите към изключвателите.
Johny - майстор
За съжаление не получих помощ от първа ръка. Ще обиколя сервизите, за да се запозная с тази техника.
Ще включа пулта на 380V и ще видя какво ще даде трафа. Между впрочем вторичната намотка е заземена в единият край.
Идеята за emergency button /авариен бутон/ е логична, но ще пгледам на действащите подемници как е.
LZ - специалист
Няма "emergency button". Просто бутона е такъв, че действа само ако се държи в едно от двете положения нагоре/надолу. Пусне ли се, сам се връща в изключено състояние. Поне тези крикове, които съм ползвал са така. Хидравличните са пак така, просто там бутонът е само с едно работно положение-нагоре и не е със задържане, Спускането става с лост.
  • 1
  • 2

Тема "Автоподемник-питане" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: