• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nqkoi znae li kak da si shemata i kakvo mi trqq za da si naprava stabilizaran tokoizpravitel za zarejdane na akumulatori>? :razz:
крум - специалист
За по-добра четимост:
Някои знае ли как да си схемата и какво ми трябва, за да си направа стабилизиран токоизправител за зареждане на акумулатори>?
Пооправих ти и правописните грешки. Не че поста ти стана много по-ясен... Пиши на кирилица.
hermit - специалист
Като начало ти трябва да знаеш и да споделиш с нас: 1. какъв вид са акумулаторите - оловни, никел-кадмиеви и т.н.; 2. Какъв капацитет имат; 3. Защо пък трябва (и дали наистина е нужно) да е стабилизиран токоизправителят. Ама хайде, да речем, стабилните неща са хубаво нещо, приемаме.
e imashe malko greshki da ama to ot barzane .ami za olovni akumulatori.kapacitet ot 20 do 80 Ah . :razz:
velsi - Почетен майстор
Грешките как да е. ПИШИ НА КИРИЛИЦА!
hermit - специалист
Следваща стъпка: Изберете един отговор, който най-добре отговаря на вашите нужди.
Това зарядно устройство ти е нужно за:
А. Да свестявам акумулатора на колата си, когато почне да върти анемично стартерът.
Б. Да се грижа за акумулатора на колата си с любов по всички правила на изкуството, така че да доживее дълбока старост в добро здраве.
В. Да предлагам професионална услуга "зареждане на акумулатори".

Ако отговорът е А, тогава могат да се предложат доста на брой лесни решения. При това кой знае какъв смисъл от стабилизация няма. Или да речем устройстото може да е с ограничение по напрежение, така че когато акумулаторът се напълни, да падне зарядният ток, тъй че да не става резареждане, ако го забравиш включен.
Ако отговорът е Б или В, тогава работата е сериозна и не се наемам да давам акъл. Ама някой друг от форюума може и да даде. Но в този случай аз бих те посъветвал да потърсиш нечии компетентни услуги и да не се залавящ да правиш самоделни устройства - изисква повече опит в електрониката, отколкото ми се чини, че имаш. В най-добрия случай ще изпукаш сума транзистори и зарядното ако тръгне, първо няма да е ясно какви ги върши с акумулатора, второ - ще ти излезе по-скъпо от купешко.
Да отговора е А. За това ми трябв приятел ама ако мже някъква схема нещо...елементите които ще ми трябват :razz: :razz: :-D
hermit - специалист
Ето един вариант на зареждачка, по която няма какво да бъде сбъркано общо взето.
Взимаш един трансформатор от 220 волта на 20-30 някъде, какъвто се намери. Вторичната намотка трябва да издържа зарядния ток на акумулатора (примерно към 5 ампера, ако акумулаторът е около 50 А.ч.). Да речем проводникът на вторичната ако е с диаметър 1,5-2милиметра, значи става.
Грецът е за ток 10-ина или повече ампера, за напрежение над 50 волта. Трябва да го затегнеш към някое парче алуминиева ламарина, примерно дебела 3 милиметра и с размери от порядъка на 10 х 10 сантиметра. Тази ламарина е радиатор, сиреч отвежда топлината от греца.
Лампите служат за баластно съпротивление, от тях зависи токът. Дали ще е една, дали ще са две или повече зависи. Подбират се по следния начин:
Закачваш последователно на акумулатора един амперметър. На мястото на лампите слагаш една лампа 220волта/100 вата. Включваш в мрежата и гледаш какво показва амперметърът. Ако полученият заряден ток не е достатъчен, връзваш паралелно на първата крушка още една от 100 вата. Ако е малък токът - още една. Ако стане много голям, пробваш с по-маломощна крушка. И така намираш такава комбинация от крушки, с която да се получи нужния заряден ток. Кой знае колко точно нагласяване не е нужно. Ако да речем целта е ток 5 ампера, дали ще излезе 4 или 6 не е кой знае какво отклонение от нормалното.
Е, махаш амперметъра и си зареждаш акумулатора. Внимавай да не го закачиш някой път с грешна полярност, че може да се получи драматичен развой на събитията.
Като почне да шуми електролитът в акумулатора, значи е горе-долу зареден и не е добре да се зарежда повече.
Забележка: предполага се, че става въпрос за 12- волтов акумулатор. Ако е с друго напрежение, тогава пропорционално се изменя препоръчвананта стойност за вторичното напрежение на трансформатора.

Прикачен файл

charger.PNG
charger.PNG (7.3 KиБ) Видяна 11321 пъти
hermit - специалист
Баластното съпротивление може и да е във вторичната страна, дори така би било някак по-естествено. Но сметнах, че крушките за 220 волта са най-достъпния вариант, а те са подходящи за първичната страна. Лично аз, когато трябваше да свестявам акумулатора на трабаня, и ми се наложи да правя импровизирано зарядно от каквото имах под ръка, използвах именно подхода с крушките.
Хем крушките имат и токостабилизиращо действие! То едва ли не стабилизирано зареждащо устройство стана... Друг път.
Gogo55 - специалист
мойто зарядно го направих от трансформатор от стар руски телевизор.Изправям го с 4 диода вързани по схема грец и става 14 волта прав,през ампермер го пускам на акумолатора.ампермера ми е показвал при много изхабени акумолатори 6 ампера и не е имало греене по трафа или диодите-значи е добре измислен трафа и не се претоварва макар че е от телевизор.Направил съм към него и една платка с LM7812 i LM7805 с малко кондери от която получавам стабилизирано 5 и 12 волта за други деиности-малко и електроника се занимавам като хоби и този траф ми е също и стабилизираното захранване за пускане на прототипни платкти.Не съм го сложил в кутия, но не ми пречи,държа го под масата и не се вижда по принцип.

Прикачен файл

zariadno.JPG
zariadno.JPG (119.5 KиБ) Видяна 11291 пъти
  • 1
  • 2

Тема "Vapros!!!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: