Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moimoimoi - майстор
здравейте колеги
парното на колата е с три степени и в момента работи само на последната трета степен
първа и втора степен са през резистор,т.е. явно се подава по ниско напрежение на двигателя
въпросното съпротивление да кажем е негодно за употреба/ремонт
има ли елементрана схема с тиристор примерно с която да мога да намалям напрежението от 12 волта на 5 и 9 за степените
тока е около 6 ампера при максимално натоварване
Последна промяна от moimoimoi на вт сеп 07, 2010 4:03 pm, променено общо 1 път.
tysonlkr - специалист
A защо искаш да си усложняваш живота с тези тиристорни схеми, като може само да смениш конкретните две съпротивления :?
По проста схема от тази с резисторите едва ли има :roll:
moimoimoi - майстор
всъщност проблема се оказа в един термопредпазител до самия резистор,смених го и сега работи на всички степени
и все пак ако някой има работеща схема може да я сподели
имам една готова но е за зареждане на акумулатор и с нея да се регулира напрежението oт R5 потенциометъра
с нея може ли да си захраня нещо различно от акумулатор

Прикачен файл

004938350-big.jpg
004938350-big.jpg (27.87 KиБ) Видяна 1840 пъти
1115 - специалист
По-добре да се замени с безстепенно регулиране.
world_explorer - специалист
Горната схема не става ако захранващото напрежение е постоянно. За да се запуши тиристорът е небходимо да няма сигнал на управляващият електрод "И" напрежението на тиристора да е 0 волта. Горната схема работи защото след греца напрежението е пулсиращо и условието е изпълнено. Ако е само постоянно е неоходимо гасящо напрежение- което усложнява схемата.
blv - специалист
Аз тази термозащита я шунтирах преди 2 години и от тогава няма ядове. Бачка на пушка.

Тема "12dc към 5/9dc" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: