• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
borisiliev - помощник
Здравейте,имам компресор с два цилиндъра независими с два ремъка.Двигателя е трифазен 1киловат 1400оборота.Пускам го на 220волта,но мощноста падна значително.Не може да захрани двата цилиндъра и аз махнах единя ремък.По този начин работи,но към 4 атмосфери спира.Зада тръгне отново трябва да го изпусна почти до край.Някой знели какъв двигател да търся за да работи като хората на 220 волта с двата цилиндъра.Благодаря.
shotik - майстор
2.2 кВ мотор ,220 волта,, 2480 об/мин и други ремъчни шайби ,които да трансформират тези обороти в необходимите за този компресор.
Не съм виждал такъв,както го описваш ,с два независими цилиндъра,интересен е ,ако може покажи го на снимки и от какво е той ?
borisiliev - помощник
Ще кача снимки след няколо дни защото е на вилата.Сега съм га вързал в схема звезда само с работен кондензатор.Нещо не ще да тръгне в схема триъгълник.Вярно ли е (чел съм някъде)че схема триъгълник е по добра каквото и да означава това.А двигателя е с две шайби от двете му страни всяка захранва един цилиндър.
romanpm - майстор
borisiliev написа:
Ще кача снимки след няколо дни защото е на вилата.Сега съм га вързал в схема звезда само с работен кондензатор.Нещо не ще да тръгне в схема триъгълник.Вярно ли е (чел съм някъде)че схема триъгълник е по добра каквото и да означава това.А двигателя е с две шайби от двете му страни всяка захранва един цилиндър.
:?
moimoimoi - майстор
borisiliev написа:
Здравейте,имам компресор с два цилиндъра независими с два ремъка.Двигателя е трифазен 1киловат 1400оборота.Пускам го на 220волта,но мощноста падна значително.Не може да захрани двата цилиндъра и аз махнах единя ремък.По този начин работи,но към 4 атмосфери спира.Зада тръгне отново трябва да го изпусна почти до край.Някой знели какъв двигател да търся за да работи като хората на 220 волта с двата цилиндъра.Благодаря.
от написаното би трябвало да се досетя че двигателя ти е трифазен, а ти нямаш трифазен ток и за това си му вързал кондензатор по незнайна схема :lol: и си го захранил с 220 волта
какъв двигател- обороти и киловатите.. само можем да гадаем, а ние не сме врачки,т.е. всичко е много относително, зависи от типа на компресорите и др неща
компресора трябва да има възвратен клапан,между нагнетателните цилиндри и бутилката ,той е необходим за да може двигателя да се развърта по лесно ,без товар, ако при теб тоя клапан го няма или не работи е възможно да не иска да тръгва двигателя и за това го изпускаш почти до нула
компресора трябва да има и пресостат,манометър и предпазен клапан
относно оборотите трябва да знаеш до колко оборота е допустимо да работи компресора и чрез шайбите да си сметнеш обротите за двигателя ,като стандарта е 2800/1400/950,най често се ползва 2800 оборота
за киловатите- зависи до какво налягане ще надуваш,примерно за 1 атмосфера може да ти трябва 0.6киловата двигател докато при 4 атмосфери може да ти трябва 4 киловата
трябва да се мери тока на двигателя за да няма изненади
а тия работи да го задвижваш компресора с трифазен двигател захранен монофазно ги забрави,трябва си въртящ момент

ако нямаш трифазен ток най добре си търси 3 киловата монофазен
kuger - майстор
[quote="borisiliev"]Ще кача снимки след няколо дни защото е на вилата.Сега съм га вързал в схема звезда само с работен кондензатор.Нещо не ще да тръгне в схема триъгълник.Вярно ли е (чел съм някъде)че схема триъгълник е по добра каквото и да означава това.А двигателя е с две шайби от двете му страни всяка захранва един цилиндър.[/quote
Колега,ти съвсем си го убил от към мощност с тая звезда.Щом мотора е трифазен ,в монофазна мрежа само триъгълник и подходящ работен кондензатор.
Аз имам нещо подобно - 3-фазен 1,5Квт 1480 оборота, върти компресор от камион,май Ифа, доста корав. Конпресора е на 750 об. След него някаква комбинация от предпразен и възвратен клапан/когато достигне 4 атм пуска въздуха към атмосфера и затваря към бутилката-звучи като Балканче без ауспух/.Мотора - троъгълник,100 мф работен,Тръгва мудно, но после налягането само от клапана и няма проблеми.
borisiliev - помощник
опитвах да го вържа в триъгилник но не стана излизаха изкри.Може да съм объркал нещо ще пробвам пак.
borisiliev - помощник
като го взех трите края на намотките бяха вързани заедно на другите три се подаваше захранване и работеше на трифазен.Възмовно ли е да не изка да тръгне в триъгилник или аз бъркам нещо.Вивждам трите намотки начало и краи.
kuger - майстор
Ако си сигурен в началата и краищята , редът е К1 с Н2,К2 с Н3, К3 с Н1. Кондензатора примерно Н1 и К1, захранване към Н2 и К2. Ако върти обратно, захранване към Н3 К3; Ако имаш объркване на начала и краища, мотора ще бучи и няма да тръгва. Може да добавиш и пусков кондензатор върху работния, но само през кнопка /незадържаща/.
borisiliev - помощник
С мултицет ще намеря отделните намотки,има ли някакво значение между първа,втора трета.Имам и пусков кондензатор,който в момента не го ползвам.Ако всичко вържа както трябва,трябва ли да тръгне без външна помощ.
  • 1
  • 2

Тема "Какъв двигател ми трябва за компресор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: