• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
torbalan - Дървен философ
десният фар на колата ми не иска да светка в студено и/или влажно време...

преди няколко години изгоря и един младеж тук успя да го съживи, но от тогава е въпросния проблем...

вариантите са два - единия да го ремонтирам отново, а втория да купя нов баласт и да го сложа на мястото на оригиналния...

та въпроса ми е дали някой е правил подобен ремонт? купували ли сте от тез джаджи, някой има ли впечатления?

гледам из интернет - цени за едно и също нещо варират от 40 до към 140 лева...

колата е ситроен С5 от първите (2001 г.)
romanpm - майстор
НЕ ! Аз не съм запознат с тези светлини ,но знам принципа че са прости газонапълнени уреди които дават "фира" като всички други подобни които работят с инертни газове , неон , аргон , ксенон , фреон и т.н. ! :roll: :wink:
BAlexandrov - специалист
Ксеноновите крушки с времето започват да палят по-трудно. При ниска температура започват и да не палят. Възможно е с друг баласт обаче да успее да запали...
Искам да кажа, че много е вероятно крушката да е проблема... Опитай да ги размениш двете и виж какво ще стане.
torbalan - Дървен философ
мхм
ще пробвам...

това не ми беше минало през ум :)
torbalan - Дървен философ
как се развиха нещата...

разглобих фара, оригиналния баласт беше в доста лошо състояние (като се има предвид, че веднъж вече го бях ремонтирал)

купих един китайски - луксима тънък
монтирах го на мястатото на оригиналния...
видях зор само с кабелите... хората са го предвидили за надграждане и кабела беше дълъг около метър... а при мен мястото беше кът. понеже не исках да режа пласмасите - намерих начин да го увия така, че всичко да влезе в корубата на фара...

сега вече светят и двата :)
BAlexandrov - специалист
Майстор :wink:

Има вероятност с различни баласти да ти светят различно фаровете ама... важното е да светят :idea:
torbalan - Дървен философ
те по принцип светят различно...
ляв и десен :)

баласта изглежда качествено направен и крушката си свети силно...
в началото и трябва малко по-дълго време, за да достигне максимална яркост, но след десетина секунди - всичко е наред...


лошото е, че съм с една крушка филипс и една китайска...
уж и двете са 4300 келвина, ама цвета им е различен :)
като се видя с пари - ще купя две нови я филипс я тунгсрам и ще ги сменя :)
jdraganchev - специалист
torbalan написа:
купих един китайски - луксима тънък
монтирах го на мястатото на оригиналния...
Да споделя и моя опит, и най-вече с луксима.
Истината, е че менте ксеноните, които са ВСИЧКИ които се продават в момента не фабрично монтирани са супер боклуци. Имаме 6 служебни коли - Ауди и Тойота с оригинални ксенони, които не са мръднали.
Та моя опит с Волво S60, монтирах най-добрите от ментетата - луксима! На всеки 5-6 месеца започват да мигат и/или да не пали някоя от крушките, или да светят различни цветове (едната почва да свети розово, другата жълто....). Уж имат 24 месеца гаранция..... дрън, дрън! За 2 години съм ходил 4 пъти на ремонт, 1-вия път смениха допълнително монтирано от тях реле (на волвото се налагаше защото следи консумацията и никакви кондензатори, кабели за грешки.... не стават и се налагаше пускане на нова инсталация), 2-рия път 2 крушки, 3-тия път целия комплект с премиум модела и доплащане от моя страна на 100-150 лева, 4 път баласт.... Преди 2 месеца отидох, теглих им майна и казах да ми върнат старите крушки. Заради тези ксенони ми взеха златния талон след тунела на магистрала тракия защото единия фар беше загаснал.
Съвета ми е, ако не са оригинални не се занимавайте с глупости, по-добре си купете едни обикновенни Филипси +30% или +50%. Според мен не светят по зле, и със сигурност няма да заслепявате насрещните.
BAlexandrov - специалист
Аз също съм с луксима два комплекта, с обикновени баласти на прожекторни фарове /с лупи/. Вече две години светят идеално. Смениха ми гаранционно единия баласт, който май аз сам прецаках - при контакт ми светват фаровете и при паленето премигваха. След това си сложих реле да светват след запалването и няма проблем.
Със сигурност светят поне 3 пъти по-силно от обикновена крушка.
jdraganchev - специалист
BAlexandrov написа:
Аз също съм с луксима два комплекта, с обикновени баласти на прожекторни фарове /с лупи/. Вече две години светят идеално. Смениха ми гаранционно единия баласт, който май аз сам прецаках - при контакт ми светват фаровете и при паленето премигваха. След това си сложих реле да светват след запалването и няма проблем.
Със сигурност светят поне 3 пъти по-силно от обикновена крушка.
Ами истината е, че купих от тях и комплект само крушки за да сменя профилактично фабричните крушки на Тойотата на жена ми, и вече 2 години светят без проблем.... Въпросът е, че е въпрос на късмет, и за мен лично вече не си струват риска и ядовете.
  • 1
  • 2

Тема "ремонт на ксенонов фар" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: