• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vlassev - специалист
Здравейте, наскоро си купих такъв инвертор за колата да си захранвам лаптопчето. Работи добре, даже има защита за претоварване.
Проблема ми е следния: Когато двигателя изгасне и трябва да се запали отново устройството се "рестартира" и компа гасне. Трябва да извадя конектора от запалката и да го вкарам на ново за да заработи както трябва. Възможно ли е с някаква капацитивна верига да избегна този проблем при паленето?
fikata - майстор
Нямаш ли батерия в лаптопчето?
vlassev - специалист
fikata написа:
Нямаш ли батерия в лаптопчето?
Има, но е меко казано "ахнала". След рестарта компа минава на батерия и след малко ми казва, че е свършила!
fikata - майстор
Не искаш да му сложиш читава батерия.Тогава намери начин за захраниш "инвертора" преди контактния ключ.Акумулатор-предпазител-гнездо за захранване...
jdraganchev - специалист
Аз съм си решил проблема като си прекарах инсталация за запалка директно от акумулатора. Ползвам я за инвертор, навигация, зарядно за телефон от време на време телевизорче.....
Само искам да предупредя ако правиш това да се направи качествено, предпазител да има задължително ....защото иначе е доста опасно.
vlassev - специалист
Значи моята логика е следната: При запалване (акумолатора е нов) поради екстремната консумация възниква някакъв пад на напрежението и устройството се обърква. Ако вържа някакъв кондензатор, който да се разрежда върху устройството докато трае паленето....
plamen6100 - специалист
Логиката ти е правилна - стартера дърпа много ток при стартиране на двигателя и напрежението на акумулатора пада до към 10.5/примерно/, затова и се рестартирва. Да, вариянт е това с кондензатор - но задължително с диод преди него, иначе няма файда.
vlassev - специалист
Естествено диода е задължителен, въпроса е какъв кондензатор да сложа? Около 2000 uF за 24 V дали ще е достатъчно??? Предполагам и някой резистор ще трябва за да се разрежда кондензатора по-бавно...
stoian64 - специалист
vlassev написа:
Здравейте, наскоро си купих такъв инвертор за колата да си захранвам лаптопчето. Работи добре, даже има защита за претоварване.
Проблема ми е следния: Когато двигателя изгасне и трябва да се запали отново устройството се "рестартира" и компа гасне. Трябва да извадя конектора от запалката и да го вкарам на ново за да заработи както трябва. Възможно ли е с някаква капацитивна верига да избегна този проблем при паленето?
Здравей!Някои автомобили при стартиране изключват консуматори като радио,вентилация,климатик,запалка и възстановяват захранването след като спреш стартирането.Вариантът,който колегата предлага с директно захранване от АБ е най-удачен.Така,че провери дали спира напрежението до запалката и ти си човека.Успех!
vlassev - специалист
stoian64 написа:
vlassev написа:
Здравейте, наскоро си купих такъв инвертор за колата да си захранвам лаптопчето. Работи добре, даже има защита за претоварване.
Проблема ми е следния: Когато двигателя изгасне и трябва да се запали отново устройството се "рестартира" и компа гасне. Трябва да извадя конектора от запалката и да го вкарам на ново за да заработи както трябва. Възможно ли е с някаква капацитивна верига да избегна този проблем при паленето?
Здравей!Някои автомобили при стартиране изключват консуматори като радио,вентилация,климатик,запалка и възстановяват захранването след като спреш стартирането.Вариантът,който колегата предлага с директно захранване от АБ е най-удачен.Така,че провери дали спира напрежението до запалката и ти си човека.Успех!
ОК, Благодаря за съвета, не се бях сещал :idea:
  • 1
  • 2

Тема "Инвертор 12/220 V проблем при запалване на автомобила" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: