• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
шоп - майстор
Здравейте.
Искам да си направя самоделна станция за евакуация на фреон.

Дадоха ми един инверторен климатик MIDEA MSG-24HRI вътрешно и външно тяло с проблем в някоя от платките.

След като го разглобих установих, че компресора е Тошиба bh240x2cs и е 114 волта 60 херца с 3 кабела :?

Дали има лесен начин да го подкарам от типа автотрансформатор на 110 волта променлив ток?
Цялата електроника на външното и вътрещното тяло е налична, но аз нямам капацитет да открия повредата ако има такава.

Ако трябва скъпи инвертори упражнението се обесзмисля.
Прилагам снимка на табелката

Прикачен файл

IMG_20210818_163753_resized_20210818_061418736.jpg
hidrazin - майстор
ср авг 18, 2021 6:24 pmшоп написа:
Дали има лесен начин да го подкарам от типа автотрансформатор на 110 волта променлив ток?
Трансформатора трябва да е ТРИФАЗЕН щото и компресора е трифазен.
То си е написано на табелката 3~
Едва ли навсякъде ще имаш трифазно захранване.
:partyman:
шоп - майстор
Сега като казваш го виждам това :shock:

Не ми е проблем трифазното захранване, защото самоделната станция за евакуация на фреон ще си я ползвам у нас.

Проблема е, че имам само два руски автотрансформатора на 110 волта, 20А и са по над 15 кг. Дори да намеря трети то само трафовете ще тежат 50 кг :|

Охлади ми се ентусиазма. Компресори на фреон 22 вече рядко се намират.

Май ще дам цялата електроника на някой сервиз за да видят дали може да се оправи нещо.
hidrazin - майстор
ср авг 18, 2021 7:18 pmшоп написа:
Компресори на фреон 22 вече рядко се намират.
То и 22 е забранен от над 10 години. Та и да ти го оправят в някой сервиз ще е малко проблем с пълненето.
По принцип всички инверторни климатици са с трифазни компресори.
Ако ти изпадне някой от сплит ще е по-лесна работа.
Успех!
:partyman:
Билян - специалист
При мен има един пункт за рециклиране компресори малки има много но трябва да дойдеш. Утре ако имам време ще отида да снимам какво има
П. Петков - специалист
ср авг 18, 2021 7:18 pmшоп написа:
Сега, като казваш, го виждам това. :shock:

Не ми е проблем трифазното захранване, защото самоделната станция за евакуация на фреон ще си я ползвам у нас.

Проблемът е, че имам само два руски автотрансформатора на 110 волта, 20А и са по над 15 кг. Дори да намеря трети, то само трафовете ще тежат 50 кг! :|

Охлади ми се ентусиазмът. Компресори на фреон 22 вече рядко се намират.

Май ще дам цялата електроника на някой сервиз, за да видят дали може да се оправи нещо.
Два автотрансформатора са достатъчни за получаване на трифазно захранване с понижено напрежение, при условие че не се ползва работна нула.
Разгледайте схемата на Системеър на трифазен регулатор на обороти за вентилатори.
Погледнете и групата векторни диаграми, за да разберете защо.
Прикачен файл:
regulator.JPG
шоп - майстор
чет авг 19, 2021 7:29 amП. Петков написа:


Два автотрансформатора са достатъчни за получаване на трифазно захранване с понижено напрежение, при условие че не се ползва работна нула.
Компресора има на клемореда 3 извода за фази и корпуса е заземен. Това е цялото му окабеляване.

От приложената схема нищо не разбирам, в часовете по електротехника в механото не съм внимавал :cry:
П. Петков - специалист
чет авг 19, 2021 1:21 pmшоп написа:
чет авг 19, 2021 7:29 amП. Петков написа:


Два автотрансформатора са достатъчни за получаване на трифазно захранване с понижено напрежение, при условие че не се ползва работна нула.
Компресорът има на клемореда 3 извода за фази и корпуса е заземен. Това е цялото му окабеляване.

От приложената схема нищо не разбирам, в часовете по електротехника в механото не съм внимавал :cry:
Фазовите намотки на компресора вътрешно са свързани или в "звезда", или в "триъгълник", но ако е "звезда", звездният им център не се свързва към работната нула, за да не текат през фазовите намотки токове с нулева последователност. При "триъгълник" няма виртуален център и проблем няма.
Свързването с два автотрансформатора е следното:
Една от фазите на захранването се "връзва" директно към единия извод на компресора (Примерно фаза L2), а другите изводи (на компресора)– към еднаквите по стойност понижаващи изводи на двата автотрансформатори. Но! Автотрансформаторите се захранват от линейните напрежения между L2; L1 и L2; L3 съответно. Така линейните напрежения между компресорните изводи ще бъдат еднакви.
Корпусът на копресора се свързва към работната нула, но изолацията на двигателя (каналната изолация на статора) ще е подложена на различни по стойност напрежения в зависимост от това на коя от фазовите намотки принадлежи тази изолация. Като се има предвид, че изпитвателното напрежение на изолацията на отделните намотки превишава значително линейното при трифазно 230V, то проблем няма да има.
На схемата мрежовото захранване е вързано към клеми L1; L2 и L3, а двигателят към U1; V1 и W1. Недостатък е, че автотрансформаторите трябва да са изчислени и да се захранват от линейните напрежения – 400V.
Прикачен файл:
regulator.JPG
шоп - майстор
Благодаря на всички отзовали се.

Вчера свързах компресора по схемата обяснена от @П. Петков с два трафа.
Тръгна нормално, но след 10 ина минути работа установих прекалено висока температута на корпуса при намотките въпреки доброто охлаждане на ротора с фреон.
Схемата е работеща и на някой колега може да му е от полза.
При мен с този херметичен компресор не може да се види как е вързан вътре и определено грее.

Въпреки нежеланието ми за честотно управление ще трябва да мина към него.

Какъв честотен инвертор бихте ми препоръчали?
Оригинално климатика се е захранвал с монофазен ток и спецификацията му е :220-240V, 50Hz, rated current 15,1A

виждал съм китайски инвертори с монофазно захранване и трифазни изходи, но може би по-добре ще е 3ф вход и 3ф изход.
Въпроса ми е че ако гледам амперите трябва да търся 16А, а те управляват двигатели до 7,5 киловата.
Къде бъркам?
П. Петков - специалист
съб авг 21, 2021 7:38 amшоп написа:
Благодаря на всички отзовали се.

Вчера свързах компресора по схемата обяснена от @П. Петков с два трафа.
Тръгна нормално, но след 10 ина минути работа установих прекалено висока температута на корпуса при намотките въпреки доброто охлаждане на ротора с фреон.
Схемата е работеща и на някой колега може да му е от полза.
При мен с този херметичен компресор не може да се види как е вързан вътре и определено грее.

Въпреки нежеланието ми за честотно управление ще трябва да мина към него.

Какъв честотен инвертор бихте ми препоръчали?
Оригинално климатика се е захранвал с монофазен ток и спецификацията му е :220-240V, 50Hz, rated current 15,1A

виждал съм китайски инвертори с монофазно захранване и трифазни изходи, но може би по-добре ще е 3ф вход и 3ф изход.
Въпроса ми е че ако гледам амперите трябва да търся 16А, а те управляват двигатели до 7,5 киловата.
Къде бъркам?
Имайте предвид, че при изменение на честотата трябва да се промени и захранващото напрежение. U1/f1=U2/f2
При фазово 114 V/60 Hz и ново захранване с 50 Hz, фазовото напрежение трябва да е 95 V. Тоест, двата автотрансформатори, входовете на които са "вързани" към линейните 400 V, на изходите си трябва да имат по 164,5 V. Тогава фазовите напрежения спрямо виртуалната нула ще са по 95 V.

95x1,732=164,5.
  • 1
  • 2

Тема "Захранване на инверторен компресор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: