Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
beretta - помощник
Здравейте!
Попадна ми, немско захранване за каравани, от 220 на 12V, 120 VA, мисля да го използвам за зареждане на акумулатори, но тези 120VA, P=U.I => I=P/U => 120/13.5=8.8A, :-D това ми се вижда множко защото, доколкото знам акумулаторите се зареждат с 1/10 от техният ток, за това искам да попитам какво да сложа за да огранича зарядният ток до нещо по проиемливо, например 5А, мисля да сложа реостат, но нещо се обърках в сметките, как да сметна колко ома трябва да е за да мога да огранича до желаните стойности, също така може да използвам и лампа, но това ми се струва малко неправилно, защото не ми се сменя лампата всеки път когато реша да зареждам различен акумулатор. Така, че реостата ми се струва най-добрият вариант, защото ще мога плавно да си регулирам тока :finga: .

Благодаря на всички!
8180 - майстор
Колега,
Доста ти се губят нещата - не е така сметката.
И !!! Ще ти трябва поне един диод (аз 10А) последователно във веригата - да пропуска към + на акумулатора.
Ако имаш мултицет на 5-10А, вържи го така: захранване-диод-мултицет-(+)акумулатор-(-)акумулатор- захранване. Мери на "прав" ток. Възможно е да е много малък или никакъв.
Най-добре измери само захранването какво дава като напрежение и пиши пак.
kuger - майстор
Здравей,колега,значи аз мисля така-това устройство е захранващо,не зарядно.Ако пък е и стабилизирано изходното напрежение,няма как да зареждаш с него/U в края на заряда=14,5V/.Ако все пак протече заряден ток,при изтощен акумулатор тока ще е доста голям.
beretta - помощник
Ами, след измерване 0,01А, всъщност захранването представлява черна кутия, в която има траф, грец и реле, защото има възможност за свързване към нея на акумулатор, т.е. при изключване на захранването, автоматично минава на акумулатора, изобщо не се замислих, че VA не е едно и също с W, което си е голям пропуск от моя страна, но все пак "Стават грешки!, -Казал таралежа и слязъл от телената четка" :yawinkle: Иначе устройството е немско ELEKTROMATIK EL 120
120VA 12V, някога многооо удавна го свалих от една каравана и дълги години стоя в мазето (все пак бях на 7 като го свалих :-D ). И сега когато ми се изтощи акумулатора, реших да си спретна нещо с което да не ми се налага да го свалям за да го заредя, защото аз имам зарядно тежащо 50 кг, пак немско :lol: от 50-те години сигурно.

Благодаря ви за помоща, имам и няколко доста сериозни трафа от 220 на 12 и 24, от някакви военни зарядни, ще пробвам да си спретна нещо то тях.

Тема "Намаляване на зарядният ток, на зарядно за акумулатор." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: