Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Smarin - специалист
Сдобих се с една настолна бормашина (стара българска) , но не мога да я ползвам защото не може да тръгне (мучи се двигателя) свалих ремъка и пак не тръгва , тогава завъртях ремъчната шайба на ръка и двигателя заработи (направо пее) . Мисля си че е имало нещо допълнително за стартиране , с което аз не разполагам та ако можете помогнете как да си реша проблема :) Предварително ви благодаря .
styb - специалист
Виж четките и почисти ротора където контактуват
lubomirlz - специалист
Трифазна ли е, монофазна ли е, дай подробности, ако е трифазна виж да няма някъде хлабава връзка и да се мъчи да работи на 2 фази.
Smarin - специалист
Монофазна е ! Минавало ми е покрай ушите , че се връзва кондензатор да помага при старта
lubomirlz - специалист
Правилно ти е минало през ушите :) Проблема най-вероятно ти е избил кондензатор или изгоряла пускова намотка, кондензатора ти е 4-5 лв. смени го и ако не тръгва нормално го носи двигателчето за пренавиване.
Smarin - специалист
благодаря за отговорите , при мен няма кондензатор , мотора е извън тялото (вижда се целия) като кабела дето го захранва минава през тялото и си мисля че е било направено нещо допълнително , което сега го няма . Какъв кондензатор би ми свършил работа и как да го вържа
mirk - майстор
А няма ли да кажеш какъв е мотора, тип, мощност, снимка на клемната кутия, има ли центробежен изключвател или няма.
Smarin - специалист
е ако знаех с това щях да почна , но табелката я няма (на мотора) , бормашината е БМ 12 от 1964 година , но е страшно запазена и сега ако някой ще се смее , че е антика просто да не пише
mirk - майстор
Задочно по ефира няма да стане, трябва да намериш някой който да я види на място и да пробва с какъв кондензатор ще се развърта най добре.
Radoslav70 - помощник
Ако е монофазен двигателя значи не ти работи пусковата намотка по определени причини, както по-горе бяха написали може да е кондензатор или нещо друго като наприме центробежен изключвател. При всички положения имаш поне 2 намотки и ти подаваш напрежение само на едната. Но по скоро мисля, че двигателя ти е трифазен. Тогава трябва да си купиш кондензатор, да вържеш мотора в триъгълник и да монтираш кондензатора паралелно на една от намотките. На една от другите две може да го захраниш с 220. За капацитета на кондензатора има таблици в зависимост от мощността на мотора, но и да сложиш по голям или по малък няма голямо значение, ще повлияе само с около най-много 10% на въртящия момент.

Дай снимки на клемната кутия, и нещо като обороти, мощност, захранвавщо напрежение все има някаква табелка. Ако няма клемна кутия, кажи поне колко проводника излизат от мотора?

Тема "проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: