Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hristaka299 - специалист
Колеги време е да ви представя една антика :-D :-D http://prikachi.com/images/813/3174813D.jpg http://prikachi.com/images/820/3174820x.jpg
Селеновите диоди са туш и реших да сложа диоди схема грец 3 броя по 50 ампера паралелно вързани (150А) с радиатор. http://prikachi.com/images/842/3174842E.jpg
Въпроса ми е как точно си сменя волтажа според мен са пуснати проводници от различни места на вторичната намотка и ключа сменя така напрежението.Но нещо не ми изглежда точно така на практика.Другия въпрос е незнам какво прави този елемент http://prikachi.com/images/861/3174861f.jpg и много ми бърка работата защото подава на кабелите за закачане към колата 30В винаги както и да е завартян ключа и дори без диодите да са вързани пак така прави като без диодите тока му е много малак с диодите голям.Също го изолирах работата стана но ми е интересно какво прави.И незнам какво правят платката и този контактор http://prikachi.com/images/806/3174806Q.jpg . Според мен са за защитата от обаркване на + с - и ампермера.Като цяло нямам проблем но ми е инт най вече как си сменя волтажа и това с диодите дали ще държи.Благодаря предварително! :) :)
ecotronic - специалист
Принципно промяната на волтажа става с превключване на броя секции (номотки) на вторичната страна. Колкото повече намотки имаш на вторичната страна - толкова е по-високо и напрежението. Най-добре е да намериш извода, който се явява единия край на вторичната намотка и спрямо него да премериш с волтметър какви напрежения имаш на всеки един от останалите и изводи.
Въпросният елемент от снимката може да е мощно шунтово съпротивление, за да може чрез него да се мери тока на изхода. Черните проводници от малките клеми на този елемент вероятно отиват или на амперметър или към платката.
hristaka299 - специалист
Значи на мен не ми трябва ампермер и индикацията за объркан поляритет (екстрите).Тях ги изолирвам и така направих и всичко е ОК.Обаче незнам от къде да премеря за волтажа та да си пусна 1 изводи за едно вентилаторче на 12в,защото ако го вържа за ключа при смяна на напрежението,което е в границите на 6,12,24,ще работи различно а на 24 ще изгори та искам от някъде да си пусна 12 волта и при превключване да няма влияние от превключвателя.Ето снимка относно изводите на трафа http://prikachi.com/images/78/3175078a.jpg А за смяната на напрежения исках да кажа същото но изглежда не се изказах правилно. :-D :-D
PCL82 - майстор
Не си започнал хубаво-първо си изтърбушил, после мислиш кое за какво е. Почва се едно по едно. Тръгваш от захранващият кабел и вървиш към изхода. Взимаш един лист и почваш да чертаеш схема кое как е свързано. Това което не е ясно го чертаеш като кутийка. После пречертаваш на чисто схемата, като подреждаш нещата, за които си нясно как са. Но вече е малко късно...

Странният елемент може да е шунтово съпротивление за амперметъра.

Запомни го и не прави повече така: жълто-зеленият цвят е само и единствено за защитен проводник (заземяване). Ползването му за каквото и да е друго е табу!

Силициевите диоди имат по-малко вътрешно съпротивление от селеновите. Изходното напрежение ще се вдигне, а при силен ток може да опукат.

Кабелчетата са ти тънки.
hristaka299 - специалист
Принципно съм се подсигурил с 50А ампера относно диодите проводниците мисля че ще издържат но ще ги сменя а относно разкачнията нищо не съм разкачил само гледам,свалил сам трафа от стойката му нищо друго.И волтажа си е наред. :)
marto68 - помощник
нещото на което се чудите е силово реле.тънките кабели са му бобината а дебелите изводи контактната система.
hristaka299 - специалист
М така или иначе съм го премахнал от мойта схема сега проследих кабелите захранващите нулата е закачена за ключа фазата минава през черния контактор и от там в трафа до колкото видях та общо взето се отказвам от това с вентилатора щото всичко си работи няма да се занимавам май.Диодите държат напрежението не се е дигнало мерих го и само ще монтирвам общо взето.Както се вижда от снимката трафа е с доста проводници усложнена работа и го оставям така радиаторите ще вършат достатъчно работа. :)
ecotronic - специалист
hristaka299 написа:
М така или иначе съм го премахнал от мойта схема сега проследих кабелите захранващите нулата е закачена за ключа фазата минава през черния контактор и от там в трафа до колкото видях та общо взето се отказвам от това с вентилатора щото всичко си работи няма да се занимавам май.Диодите държат напрежението не се е дигнало мерих го и само ще монтирвам общо взето.Както се вижда от снимката трафа е с доста проводници усложнена работа и го оставям така радиаторите ще вършат достатъчно работа. :)
Гледай да не подпалиш ел инсталацията на автомобила с това чудо. Премери преди да свързваш колко е изходното напрежение.
hristaka299 - специалист
При 12 волта на превкл. вади 12.5 и 7.Според мен е нормално,това се отнася и за другите напрежения и това е без товар все пак. :)
hristaka299 - специалист
Само трябва да видя дали ще издържат проводниците на грецовете.

Тема "Съвет за стартово у-во за автомобил." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: