• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valioka - напреднал
Здравейте,искам да попитам колко волта трябва да е напрежението на генератор за ток(преди да е натоварен)и след като се натовари т.е. някоя машина се включи или електрожен?Генератора е 4.1 kw .И още един въпрос има ли начин да се измери колко херца е тока?
ecotronic - специалист
valioka написа:
Здравейте,искам да попитам колко волта трябва да е напрежението на генератор за ток(преди да е натоварен)и след като се натовари т.е. някоя машина се включи или електрожен?Генератора е 4.1 kw .И още един въпрос има ли начин да се измери колко херца е тока?
Само по напрежението което се мери на изхода на ненатоварен източник (напрежение на празен ход) не може да се определи колко ще стане това напрежение след като му се включи определен товар.
Относно измерването на честотата, най лесно може да стане с мултицет, който може да мери честота. Иначе е необходим честотомер. Има и други косвени методи, чрез които например честота на променливо напрежение със синусоидална форма може да се измери с помощта на волтметър.
valioka - напреднал
Ок но по принцип точно 220 волта ли трябва да е( говоря когато работи на празен ход) :? Когато се натовари с някоя машина той сам си вдига оборотите.
ecotronic - специалист
valioka написа:
Ок но по принцип точно 220 волта ли трябва да е( говоря когато работи на празен ход) :? Когато се натовари с някоя машина той сам си вдига оборотите.
Идеалният случай е когато ненатоварен и натоварен - напрежението да е едно и също. Но това напрактика не е така. Не е фатално ако на празен ход напрежението е малко по-високо. Друг важен параметър на променливотоков генератор е да подържа една и съща честота на напрежението (примерно 50 херца) Тъй като честотата зависи от оборотите, по правилно е до се каже, че като се натовари, заради товара оборотите падат и понеже генераторът се стреми да ги подържа постоянни, компенсира падането на оборотите като подава "повече газ" за да се стреми да достигне работните, съответстващи на 50 херца.
valioka - напреднал
Благодаря за отговорите утре ще го човъркам пък да видя какви ще ги свърша.Мисля с един мултисет да меря напрежението и така да регулирам оборотите но не съм сигурен нали ще стане.А пък ако не стане пак ще питам :) Който не знае пита.
bayan - специалист
колега ако вкючваш електрожен или друг уред с много голям начален ток е хубаво да си с бавни предпазители зада не изкючи още на големият старт който е само моментен

ако не го обяснявам добре моля по знаещите да го направят
stoy@n - специалист
valioka написа:
Благодаря за отговорите утре ще го човъркам пък да видя какви ще ги свърша.Мисля с един мултисет да меря напрежението и така да регулирам оборотите но не съм сигурен нали ще стане.А пък ако не стане пак ще питам :) Който не знае пита.
При незначителна промяна на оборотите(40-50 напр.)напрежението не се влияе(ако всичко е наред на регулатора на напрежение не трябва да се променя).Променя се само честотата!
2v6 - майстор
valioka написа:
Ок но по принцип точно 220 волта ли трябва да е( говоря когато работи на празен ход) :? Когато се натовари с някоя машина той сам си вдига оборотите.
Оборотите са винаги постоянни. Ако се променят значи не е в ред регулатора за обороти.
Напрежението също трябва да е в граници 200-240 (ако е 210-230 още по-добре).

Когато двигателя бръмчи повече не е в следствие от по-високи обороти :idea:
valioka - напреднал
Така днес след около час човъркане и мерене с уреди нищо не направих (даже май повече го развалих).Т.е. намалях оборотите но с уреда като мерих Херцовете те варираха от 120- 130 и падаха най-много до 70-65 ,а на лепенката на мотора пише 50 херца,и също така мерих и волтовете от 240-250 до към 480 -560 горе долу .Колкото и да ги намалях след около 10 секундно нормално работене сам си увеличаваше оборотите и много тресеше.Волтовете и херцовете ги измервах с мултисет който измерва и херцове и волтове.Ето и една снимка на двигателя и каде съм пипал:

Прикачен файл

11111.jpg
11111.jpg (43.74 KиБ) Видяна 4978 пъти
lz1wvm - специалист
Ето и една снимка на двигателя и каде съм пипал:
Това,най вероятно е центробежния регулатор на двигателя,който поддържа честотата на генератора.
А за вдигане и сваляне на напрежението,трябва да има реостат или нещо подобно,за да възбужда ротора с напрежение,което при по старите конструкции се получаваше от динамомагнет,монтиран на оста на генератора.
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос относно генератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: