• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
filip50 - помощник
Може ли акумолатор 74АЧ 12V 680A да се включи към ups 220v изходно напрежение?Как става свързването?Успоредно ли се свързват 2-та кумолатора?Благодаря предварително за отговора!
jordanvass - майстор
Акумулатори никога не се свързват успоредно.
Акумулаторът, за който питаш, най-вероятно е автомобилен, оловно-киселинен. Той не е подходящ за дълготрайна употреба в UPS. Освен това имам чувството, че искаш да караш UPS-a дълго време да работи в авариен режим, а той едва ли е разчетен топлинно за толкова дълга работа.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
filip50 написа:
Може ли акумолатор 74АЧ 12V 680A да се включи към ups 220v изходно напрежение?Как става свързването?Успоредно ли се свързват 2-та кумолатора?Благодаря предварително за отговора!
Щом питаш, предполагам че на UPS-а няма оригинално изводи за такова свързване.
Оригиналното акумулаторче сигурно е около 10Ah / 12V - предполагам че е заминало или не ти стига времето, което издържа. Може успоредно двата, но ако малкия акумулатор е заминал е по-добре да го махнеш и на негово място да сложиш 74Ah. (Няма да има полза от малкия даже може да вреди)
Задължително спазваш + и - !!!.
Задължително го зареди с автомобилно зарядно преди да го сложиш на UPS-а за не се скапе схемата за заряд в UPS-а. (UPS-а ще го зарежда 5-10 пъти повече време и има вероятност да се повреди)
При експлоатацията ако спират тока за период по-голям от 2-3 часа, те съветвам да го заредиш пак с автомобилно зарядно и тогава да го включиш към UPS-а.
Може тока на заряд слабо да се повиши заради по-ниското вътрешно съпротивление на големия акумулатор, но не вярвам да е фатално. (може и да не се повиши ако има ограничение на тока - божа работа)
Към изводите на акумулатора трябва да има сигурна връзка (клеми за акумулатор) да не вържеш като усучеш кабелите - на UPS-а не му се отразяват добре прекъсванията.
Ако тоя 74Ah акумулатор е стар (не е чисто нов) е по-добре.
Успех.
jordanvass написа:
Акумулатори никога не се свързват успоредно.
Е чак пък "никога" - по-скоро не е редно или не е желателно. При палене на автомобил с изтощен акумулатор в паралел с друг акумулатор - стотици пъти съм го правил.
jordanvass - майстор
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
jordanvass написа:
Акумулатори никога не се свързват успоредно.
Е чак пък "никога" - по-скоро не е редно или не е желателно. При палене на автомобил с изтощен акумулатор в паралел с друг акумулатор - стотици пъти съм го правил.
Свързвал си ги успоредно, защото просто те е мързяло да откачиш изтощения акумулатор, а и е по-удобно на клемите му да закачиш щипките на кабела от другия акумулатор. Иначе ползата от такова свързване е минимална. И тук не говорим за процес, който трае 20-30 секунди, докато си запалиш колата, а за непрекъсната работа в паралел на два акумулатора, като при това те трябва да могат и да се зареждат, а не само да се разреждат, както в твоя случай. Затова казвам, че не се свързват успоредно никога, а не че човек не може за кратко да извърши някакво техническо безумие, без да му се повреди нищо.
didoni_ - специалист
Не е желателно смяната на акумулатор при работещ двигател,затова се свързва в паралел виж тук
viewtopic.php?f=36&t=31876
jordanvass - майстор
didoni_ написа:
Не е желателно смяната на акумулатор при работещ двигател,затова се свързва в паралел виж тук
viewtopic.php?f=36&t=31876
Напълно съм съгласен, но при автомобила съображенията да се включват в паралел са от друго естество - да се вземат мерки да не се повреди консуматорът, а не защото два акумулатора в паралел работят по-добре, зареждат се безпроблемно и живеят по-дълго. На колата въобще не й трябват 2 акумулатора. Един зареден е напълно достатъчен, друг е въпросът, че не можем достатъчно бързо да ги разменим.
В настоящата тема става въпрос за една сравнително автономна машина, която трябва да може да работи сама и да се грижи както за разряда, така и за заряда на акумулаторите за дълъг период от време. А това е невъзможно при включването в паралел на два акумулатора, в случая и съвсем различни по капацитет, вътрешно съпротивление и начин на зареждане. Абсурдно е да се мисли за паралелна работа.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
jordanvass написа:
Напълно съм съгласен, но при автомобила съображенията да се включват в паралел са от друго естество - да се вземат мерки да не се повреди консуматорът, а не защото два акумулатора в паралел работят по-добре, зареждат се безпроблемно и живеят по-дълго.
В настоящата тема става въпрос за една сравнително автономна машина, която трябва да може да работи сама и да се грижи както за разряда, така и за заряда на акумулаторите за дълъг период от време. А това е невъзможно при включването в паралел на два акумулатора, в случая и съвсем различни по капацитет, вътрешно съпротивление и начин на зареждане. Абсурдно е да се мисли за паралелна работа.
Лошото е че няма инфо защо се налага използването на акумулатор с по-голям капацитет.
Единствен проблем който виждам е ако старият акумулатор има саморазряд - да разрежда другия.
За времето на работа - възможно е никога да не работят (ако има ток може акумулаторите да умрат от старост) - условията на работа са неизвестни. Заряда ще бъде минимален и равен на саморазряда им.
В много случаи акумулаторите не се зареждат както трябва да се зареждат.
Например във автомобилите - кога зарядния ток е 1/10 от капацитета - никога (следи се само напрежението - сещам се само за едно изключение и то не е между живите).
Или пък батериите на GSM-ите - кой ще ги чака 10часа да се зареждат (за 2 часа са готови - така са проектирани).
filip50 - помощник
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
filip50 написа:
Може ли акумолатор 74АЧ 12V 680A да се включи към ups 220v изходно напрежение?Как става свързването?Успоредно ли се свързват 2-та кумолатора?Благодаря предварително за отговора!
Щом питаш, предполагам че на UPS-а няма оригинално изводи за такова свързване.
Оригиналното акумулаторче сигурно е около 10Ah / 12V - предполагам че е заминало или не ти стига времето, което издържа. Може успоредно двата, но ако малкия акумулатор е заминал е по-добре да го махнеш и на негово място да сложиш 74Ah. (Няма да има полза от малкия даже може да вреди)
Задължително спазваш + и - !!!.
Задължително го зареди с автомобилно зарядно преди да го сложиш на UPS-а за не се скапе схемата за заряд в UPS-а. (UPS-а ще го зарежда 5-10 пъти повече време и има вероятност да се повреди)
При експлоатацията ако спират тока за период по-голям от 2-3 часа, те съветвам да го заредиш пак с автомобилно зарядно и тогава да го включиш към UPS-а.
Може тока на заряд слабо да се повиши заради по-ниското вътрешно съпротивление на големия акумулатор, но не вярвам да е фатално. (може и да не се повиши ако има ограничение на тока - божа работа)
Към изводите на акумулатора трябва да има сигурна връзка (клеми за акумулатор) да не вържеш като усучеш кабелите - на UPS-а не му се отразяват добре прекъсванията.
Ако тоя 74Ah акумулатор е стар (не е чисто нов) е по-добре.
Успех.
jordanvass написа:
Акумулатори никога не се свързват успоредно.
Е чак пък "никога" - по-скоро не е редно или не е желателно. При палене на автомобил с изтощен акумулатор в паралел с друг акумулатор - стотици пъти съм го правил.
Благодаря за съветите
Само не разбрах дали ще има презареждане на автомобилния акумулатор и не ми се изясни защо ще се повреди по малкия акумулатор който е в ups а по въпроса за успореднотао свързване съм напълно убеден че трябва да е така защото при последователното напрежението ще стане 24 волта
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
filip50 написа:
Благодаря за съветите
Само не разбрах дали ще има презареждане на автомобилния акумулатор и не ми се изясни защо ще се повреди по малкия акумулатор който е в ups а по въпроса за успоредното свързване съм напълно убеден че трябва да е така защото при последователното напрежението ще стане 24 волта
От схемата в UPS-a зависи зареждането - не би трябвало да го презарежда.
Не съм казал че малкия ще се повреди, а че ако е скапан (ако има саморазряд) може да вреди (пречи).
Не забравяй да заредиш големия акумулатор преди да го свържеш към UPS-а, за да не скапеш схемата за заряд в UPS-a.
Junak - майстор
jordanvass написа:
Акумулатори никога не се свързват успоредно.
Сигурен ли си за това?
Работя на машина, при която акумулаторите са в паралел. И то четири...
  • 1
  • 2

Тема "елтехника" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: