• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
RANOPILE - напреднал
Здравейте! Търся най-простия начин през деня фаровете на колата ми да светят по-слабо, чрез намаляване на напрежението към тях. И разбира се като се включва чрез ключа фаровете да си светват на пълна мощност. Крушките са ми скъпи(около 5 пъти по-скъпи от обикновена крушка H4) и с недълъг живот, затова искам да го удължа по този начин. При незапален двигател имам напрежение(без вкл. консуматори) ~12,5v
При запален(на празен ход) ~14,1v
При запален и включени всички възможни консуматори(на празен ход) ~13,1v
Та идеята е напрежението към късите да стане между 6-9v(така че другите водачи да ме виждат и куките да не правят проблем ;)). Мисля че няма да стане със стабилизатор на напрежение, тъй като тока ще бъде много голям(при 12v е 5А).
Ще съм ви благодарен за мнения и идеи, все пак електротехниката ми е слабост, но тепърва започвам да ттрупам знания. Досега съм се занимавал най-вече със светодиоди.
sstefanov - майстор
Потърси, има няколко теми тук.
Аз ти предлагам да ги свържеш последователно.
fikata - майстор
sstefanov
След този съвет трябваше да има емотиконче :idea:
lz1wvm - специалист
При 6 волта крушките ще светят много слабо.И през деня може да попаднеш на някой КАТаджия със слабо зрение.Тогава скъпите крушки ще ти излязят златни.
RANOPILE - напреднал
Идеята е опитно да се установи кое е подходящото напрежение ;)
kabel96 - специалист
Слагай диоди последователно.Има 10А в малък корпус.На всеки един пада е около волт.
В. Петров - специалист
RANOPILE написа:
Та идеята е напрежението към късите да стане между 6-9v
При халогенните лампи оптималното напрежение, при което животът им е най-дълъг обикновено е около 10% от номиналното. При по-нататъшно намаляване на на напрежението намалява съответно и температурата на кварцовата ампула, което води до прекратяване на халогенния цикъл. Поради същата причина им се отразява зле честото включване и изключване. Предлагам ти да премислиш идеята си за 6-9v.
RANOPILE - напреднал
В такъв случай и тези ли биха били непрактични:
Използвал съм варианта за автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност след 5..6 сек. като запали двигателя.
Изображение
RANOPILE - напреднал
Ето и една реклама на SmartDRL, където:
Изображение
Osram night breaker след 1 година използване през деня на 20% дълги светлини.

Код: Избери всички

Никакво разпрашаване и нарушаване на целостта на волфрамовата спирала - браво!
При плавно пускане и спиране на светлинни източници с нажежаема спирала животът им се увеличава в пъти. При ефективни стойности на напрежението с 10% по-ниско от номиналното, животът на крушката се увеличава двойно, а ако свети на 20% от мощността си - става "вечна".
Това може ли да е вярно, защото колегата по-горе каза, че не е баш така.
И ако е вярно, то крушката трябва да свети при мощност 10-12W, тоест тока е 1А. или греша...
Аз лично не бих има против да използвам дългите си на 20% стига да не преча на другите участници в движението, а също и да могат да ме забелязват!
ditronix - специалист
С нищо няма да пречиш на никого! Вече три години нашите коли се движат целогодишно с включени дълги на 30%.Колите се виждат от много голямо разстояние-правихме тестове ,а специфичнита светлина от димирането допълнително прави впечатление.Схемата,която ползвам е плавно палене и гасене на лампите,което пък доказано удължава живота им.Отделно има файда и от разтоварването на елмрежата на колата с намалената консумация от фаровете.
  • 1
  • 2

Тема "Намаляване на напрежението към фаровете(дневни светлини)Как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: