Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте!
Трябва ми устройство, захранвано на 220V с което да подам ток на акумулатора за да стартирам сутрин колата, когато е паднал от студа и не иска да запали. Знаете ли как се нарича на български и дали се продава у нас?
stiv1961 написа:http://www.google.bg/search?hl=bg&biw=1280&bih=861&q=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE+%D1%83%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE&gs_sm=c&gs_upl=788570l792309l0l795692l9l9l0l1l1l0l315l1538l0.5.2.1l8l0&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=DMnYTqafBMLHswbEj-X1Cw

хм, оказва се че НЯМА такъв стартер, който просто да преобразува 220V на 12V за да мога да запаля сутрин колата. Т.е. има, но струва колкото половината ми кола??? Тези, които се предлагат като стартерно устройство просто представляват още един акумулатор и започват от 160 лв. Че то като ще е акумулатор, аз ще купя още един за резерва??? Но нали той ще има същия проблем като всички акумулатори. А и не съм сигурен, че ще издържи повече от 3-4 завъртания на стартера...
е къв е тоя акумолатор, дето постоянно пада от студа?

до скоро моята кола си стоеше на улицата и през зимата я се случи веднъж да се наложи да заредя акумолатора, я не...

на всичкото отгоре е дизеляк :)
torbalan написа:е къв е тоя акумолатор, дето постоянно пада от студа?

до скоро моята кола си стоеше на улицата и през зимата я се случи веднъж да се наложи да заредя акумолатора, я не...

на всичкото отгоре е дизеляк :)

ами такъв - български на МонБат.
Нарича се стартово устройство за автомобил и преди години съм правил доста такива. Трябва ти един по-голям трансформатор (1.2 - 1.5кВ) на 13-14 волта променливо, изправител и си готов. По-интелигентната направа включваше тиристорно управление на напражението, ама като цяло устройствата ги търсеха собственици на камиони, (особено на ИФА) които са дизели по принцип и палят и върят на 24 волта. Мисля си обаче, че в съвременните автомобили има много електроника и са чувствителни към промяна на напрежението в инсталацията им, та трябва много да се внимава да не стане фал с по-високо напрежение от изправителя.
В гр.Пещера има такава фирма, казва се "Дечев Електрик" и могат да ти направят по поръчка каквото искаш!
А и акумулатор "МонБат" не е за препоръчване, от личен опит го знам.
geordgeo написа:Нарича се стартово устройство за автомобил и преди години съм правил доста такива. Трябва ти един по-голям трансформатор (1.2 - 1.5кВ) на 13-14 волта променливо, изправител и си готов. По-интелигентната направа включваше тиристорно управление на напражението, ама като цяло устройствата ги търсеха собственици на камиони, (особено на ИФА) които са дизели по принцип и палят и върят на 24 волта. Мисля си обаче, че в съвременните автомобили има много електроника и са чувствителни към промяна на напрежението в инсталацията им, та трябва много да се внимава да не стане фал с по-високо напрежение от изправителя.
В гр.Пещера има такава фирма, казва се "Дечев Електрик" и могат да ти направят по поръчка каквото искаш!
А и акумулатор "МонБат" не е за препоръчване, от личен опит го знам.



Ами май на направи сам отива работата, защото 200 лв. не ми се нрави за един прост стартер с два кабела.
Колега смени си монбата с нов акумулатор от следните марки AC Delco,Baner или Exide,може и бош но трябва да е от германия щото турските се дънят.И аз съм с монбат и зимата го няма никакъв и след 3 дена четене на мнения тези три марки се откроиха като най качествени а за монбата 90% от мненията са от рода на - "монбат никога повече","зимата монбата ми умира" и т н.Как навремето като го купувах не четох тогава :evil:
Темата се отклонява към избор на акумулатор а не стартерно устройство :)

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Електротехника”