• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ivanvasilev1970 - специалист
Здравейте,
купих това табло за бойлер (пише че е 25 А , това ок ли е?)
Комбинирано е с контакт. Трябва да го свържа. Въпроса е, че аз има фаза, нула и заземяване, а на ключа за пускане на бойлера има само 2 клеми. Къде да свържа заземяващия кабел?
Прикачен файл:
btablo.JPG
btablo.JPG (50.35 KиБ) Видяна 21222 пъти
Относно контакта, понеже до мястото където ще е бойлерното табло си имам кабели за контакт (друг кръг) мисля да демонтирам фабричните кабели към контакта и да вкарам кабелите от другия кръг?Виждете ли накакъв проблем?
Благодаря за съветите и коментарите.
maistor-sm - специалист
Заземяващият кабел НЕ се прекъсва.Ако е прекъснат го свържи здраво ,а другият му край го вържи на корпуса на бойлера.
petkomz - специалист
Заземяването го връзваш към нулата, а относно контакта няма проблем да го свържеш директно с кабелите които имаш, даже е по-добре!
ivanvasilev1970 - специалист
Май не съм се изразил правилно. Нямам намерение да прекъсвам заземяващия кабел. Чудя се къде да го свържа в клщча за пускане на бойлера?
А относно контакта-там нещата са ясни. Има къде да се свърже зеленожълтия кабел.
krasigogo - специалист
Добре си купил табло за бойлер, но ще те разочаровам.
Купих си същото преди 2 години. В момента е изгоряло тотално (на шестият месец контактите към бойлера почнаха да изгарят с нагревател 2.5 kW) и практически не го ползвам като ключ. Гадното е че неговата кутия е по голяма от "стандартните" модели и до момента каквото и да си харесам не пасва на дупката в стената.
Решението ще ми е да изкъртя всичко и да поставя отново модел който има нещо общо със стандартите и да е изпълнен много по качествено.
За мен показаният продукт е пълен боклук.
Trifun - специалист
В това табло влизат 3 трижилни кабела, така ли да го разбираме ?
Един за контакта, втори - който отива до бойлера, и третия - захранващият за бойлера ?
Ако е така - контакта знаеш как да го свържеш, фазата и нулата от захранващия кабел - на клемите на ключа отгоре, отдолу излизат фаза и нула за бойлера, а оставащите два жълто-зелени проводника ги свързваш с една лустърклема 6 кв.мм., като за предпочитане е и двата проводника да са стегнати с двете болтчета на клемата - т.е. проводниците да се застъпват.
moimoimoi - майстор
и аз да изкажа мнение че тоя ключ е калпав - доста съм ги сменял
по добре си вземи на легранд 45 ампера е и е яката работа
там си има място и за земното
а ако решиш да си оставиш това нещо произведено в бг ,то на клемите на ключа връзваш фаза и нула а земното просто го свързваш/може и с клема/ към заземителния прводник към бойлера
fikata - майстор
(пише че е 25 А , това ок ли е?)
Ако е вярно това което пише е ОК, но не пишеш каква е мощността на бойлера.
Ако все пак решиш да остане контакта така опроводен в таблото задължително към синия проводник трябва да се свърже нулата от инсталацията,тъй като от нея има мост към защитните му пластини.Другия вариант е този мост да се свали,а защитните пластини да се свържат с жълто-зеления ти проводник/земята/ от инсталацията.
За свързването на корпуса на бойлера към този проводник вече беше писано.
evil - специалист
Аз бих свързал по този начин като двете точки където се събират бих усукал здраво но подобни връзки ги можем само черните нинджи :finga: а сме останали малко така че ти може да използваш някакви по-сериозни клеми .Контакта не бих вързал на друг кръг защото някой ден ще забравиш или пък ако някой друг бърка едва ли ще предположи че има две захранвания и ще търси 2ри предпазител да сваля :rolleyes:
Изображение
PCL82 - майстор
Ей тези табла са станали пълна порнография. В началото като се появиха около 2000г. основите на ключовете бяха от порцелан. После почнаха да ги правят от плластмаса, а сега от още по-калпава пластмаса. Месинговите прастини пък се гънат като консервена тенекия и едва пружинират. Малко да омекнат и ще почнат да греят и калпавата пластмаса ще се разпльока или даже запали. Преди бяха със истински глимки, а сега със светодиоди, които едва светят.

Да не говорим, че въобще така изпълнено зануляването не отговаря на действащите нормативи:
-проводниците за зануляване при система TN-C трябва да са поне 2,5мм2 и то в обосновани случаи иначе мин. 10мм2. В този случай са сложили 1,5мм2 многожичен.
-свързали са моста и захранващата нула под клемата на работните пластини, а трябва да е под клемата назащитните-там нагряването е по малко и рискът от разхлабване е по-малък. И въобще толерират използването на система TN-C. Ако трябва да се свързва в TN-C, то отговорността и преценката трябва да е на инсталатора.
-да не говорим че до самият бойлер трябва да има трипроводен кабел дори и по старите официални схеми,а те не са предвидили клема за разделяне на защитния проводник.
-по така опроводеното табло и два двупроводни мостови кабела, някой напрово би ги свързал към клемите на ключа. С което ще прекъсне и нулата-недопустимо но често срещано.


Аман от рабфаковци правещи калпава ширпотреба! Срам за България!
Последна промяна от PCL82 на пон окт 22, 2012 12:43 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2

Тема "Монтиране на табло за бойлер..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: