Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
goshku - напреднал
Здравейте,надявам се че някой ще ми помогне с проблема с който съм се сблъскал.Става въпрос за стъпков мотор на дроселова клапа.Само че като се разрових из нета пише че стъпковите мотори използвани в автомобилите са биполярни и са най-малко с 4 извода, моя с 2 извода.Измерил съм напрежението само на едния пин понеже другия не можах да го стигна показа 11,2V и съпротивление 6,3 ома на контакт не работещ двигател.В ауто дата дават следните параметри 1,5-3,2 V непостоянни при работещ двигател и 10 Hz за осцилоскоп 10V/10ms тези данни ги дават и за 2-та пина.Всички останали датчици в дросела са замерени и съвпадат с тези от аутодата.Интересуваме каква може да е причината за да на работи това стъпково моторче или както там се казва? :? :? :? Предварително благодаря.
valentino76bs - майстор
Най често механически е проблема.Има разни червяци вътре и лагерче, пълнят се с мръсотия и затягат!
MamaMy - майстор
Абе на форда беше само с два кабела и се оказа електромагнит. Нямаше никаква механика. Незнам какво се износва, но блокира в едно положение и чистенето не го спасява за дълго.
докера - специалист
От каква марка автомобил е Стъпковото моторче ?
Най-честия проблем е механичен - както някой по-горе беше писал , замърсява се , запълва се с боклуци и затяга ....
MrMurdjo - майстор
То това не е ли за раздел автомобили?

Иначе има системи, които не са със стъпков мотор, а с електромагнитна отклонителна система - може да работи линейно, а може и въртеливо. Позицията се управлява с ШИМ на захранващото напрежение, което действа срещу усилието на пружина. И така се постига пропорционалност.
Проблемите идват от замърсяване или износване, когато подвижните елементи задират или затягат. Промиване с бензин или кореселин може да го оправи, ако е само замърсяване.
goshku - напреднал
Еми понеже става е свързано с електроника и предположих че за този раздел извинявам се ако съм сбъркал раздела.Автомобила е Мерцедес W124 с двигател M111.940.Забравих да отбележа че между пиновете на ел.мотчето дава на късо.Това принципно нормално ли е за такъв механизъм?Незнам на какъв принцип работи.Ще пробвам с WD-40.Имам контактен спрей на Valvolin дали ще пречи ако го напръскам с него? Благодаря на всички който са дали мнение по моя проблем. =D> =D> =D> :prayer: :prayer:
dyaneff - майстор
Де не си объркал нещо измерването. Между 4 и 8 пин на буксата на дросела трябва да измериш между 4 и 10 ома.
goshku - напреднал
MrMurdjo написа:
То това не е ли за раздел автомобили?

Иначе има системи, които не са със стъпков мотор, а с електромагнитна отклонителна система - може да работи линейно, а може и въртеливо. Позицията се управлява с ШИМ на захранващото напрежение, което действа срещу усилието на пружина. И така се постига пропорционалност.
Проблемите идват от замърсяване или износване, когато подвижните елементи задират или затягат. Промиване с бензин или кореселин може да го оправи, ако е само замърсяване.
Това описание отговаря на това което според мен е в дросела.Прикачвам снимка на дросела
Прикачен файл:
20012010_004.jpg Доло е прословутото моторче
И още един път се извинявам ако съм объркал раздела на форума.
goshku - напреднал
dyaneff написа:
Де не си объркал нещо измерването. Между 4 и 8 пин на буксата на дросела трябва да измериш между 4 и 10 ома.

Май ми се изяснява няма съпротивление там.Дава на късо точно на между тези пинове.Прозванявах го там пищи само там.

Тема "Устройство за контрол на празен ход" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: