Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
baretata_7_62 - специалист
Незнам как точно да формулирам темата, и това ми дойде като най-близко да истината. Става въпрос за втори акумулатор в автомобила, който да работи успоредно със основния но да се сваля и да се ползва при къмпинг-пикник условия основно за хладилник-мини бар, през инвертор за 220. Та въпроса е, ако немога да го събера отпред до основния да са заедно, какви кабели с какво сечение да се пуснат до багажника? Основната идея е да не се рискува акумулатора от автомобила, а пък не искам и този допълнителния да седи в гаража и да го зареждам еднократно със зарядното и след това да го изцеждам на пикника, щото си мисля че акумулаторите, не обичат много много цикъла заряд разряд.
fikata - майстор
Общият капацитет на акумулаторите (Ah) не трябва да надвишава
препоръчаният капацитет за зарядното устройство.
Ако акумулаторите са паралелно
свързани с присъединено зарядно устройство, всеки отделен акумулатор не получава зареждането от което има нужда.
PCL82 - майстор
Да допуснем, че двата акумулатора са различни. Ако ги свържеш в паралел, при запалване ще протече по-силен ток през този с по-малко вътрешно съпротивление. Понеже кабелите до багажника са дълги те ще имат по-голямо съпротивление от тези на основния. Но ако сложиш отзад мощен акумулатор, предният е вече стар или накоя връзка се разхлаби може стартерният ток да дойде от задния. Това може да запали инсталацията, ако тя е слаба. Това не е добра идея.

Аз бих добавал реле, което свързва допълнителният акумулатор към инсталацията, едва вече когато двигателя запали и работи стабилно и го откача при спрян двигател. Релето може да е електронно и да следи зарядния ток и напрежението на акумулатора, като го предпазва и от дълбок разряд. Вторият акумулатор е добре да бъде тягов, за да носи на дълбок разряд.
torbalan - Дървен философ
Колко време ще изкара хладилник на акумолатор...

Има си хладилници на газ за тая цел... :)
baretata_7_62 - специалист
Аз за това попитах, за какво да е сечение на кабелите, явно колкото може повече, но какъв да е минимума? Значи 2 по 63 ампера, като алтернатора е предвиден за 90А е добро решение? Незнам колко ще искара, конусмацията на тези мини барчета я дават 40-60вата. Ако искара 10-12 часа ще свърши работа. Интересно ми е за хладилника на газ, каде може да се намери, на каква цена и с какви габарити?
lov - майстор
То добре аз го имам готов ама със запушен агрегат и никъде не мога да намеря сервиз да го продухат и презаредят отново. Не става по системата направи си сам.
Иначе това е най доброто за полеви условия. Всички други варианти отпадат поради голямата консумация на ток. Особено гладнички на тая тема са с елементи на "пелтие". При тях КПД-то е много ниско да не кажа нищожно. Става ама да ти работи постоянно двигателя на колата.
baretata_7_62 - специалист
OK ще се търси на газ, явно или на газ или е безмислено с акумулатор няма да стигна до никъде :)
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Слагаш нормално сечение, една лампа (от къси/дълги) последователно на втория акумулатор.
Като искаш може да пробваш само 60W, като не ти стига 60W паралелно на 55W и си ти. Не знам колко често ходиш на пикник. Тока през кабелите ще е под 3A. Недостатък е че трябва да го возиш тоя акумулатор в колата.
Читав зареден акумулатор 63Ah трябва да изкара 10-12ч. при 50W консумация.

Тема "Паразитен акумулатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: