• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
shadow__01 - майстор
Здравейте на всички. Искам да използва темата макар и стара да попитам за една схема.
От две схеми + един реле регулатор от кола искам да направя зарядно за акумулатор.
От тази:
Прикачен файл:
St115_13SN5.jpg
St115_13SN5.jpg (46.43 KиБ) Видяна 29505 пъти
и тази:
Прикачен файл:
Копие (3) от St115_13SN5.jpg
Копие (3) от St115_13SN5.jpg (44.15 KиБ) Видяна 29505 пъти
и реле регулатор с тази схема:
Прикачен файл:
images.jpg
images.jpg (9.48 KиБ) Видяна 29502 пъти
скалъпих тази схема:
Прикачен файл:
IMAG0217.jpg
Дали ще работи, защото се съмнявам, че няма да изключва?
Как реле регулатора ще разбере кога напрежението на акумулатора е станало 14.4V като постоянно ще му се подава зарядно напрежение толкова?
petromaniq - специалист
Има и по-възможни схеми на изключващи зарядни. Откъде накъде + реле-регулатор. Реле регулатора "регулира" ток, а от там напрежението генерирано от алтернатора. Рисунките са меко казано несериозни.
fox_vt - майстор
Като подава 14.4 волта все някога акумулатора ще достигне това напрежение и.... спира да тече ток така както би спрял ако изключи.Виж в тази тема има доста схеми Зарядно
pansim - майстор
ето това е схемата която ти се опитваш да промениш - а защо???
Както правилно е казал колегата по-горе, като достигне определено напрежение /зависи от ценера/ тока спада почти до нула, остава само компенсиращ саморазряда на акумулатора.

Прикачен файл

зар.JPG
зар.JPG (33.43 KиБ) Видяна 29441 пъти
shadow__01 - майстор
pansim написа:
ето това е схемата която ти се опитваш да промениш - а защо???
Попадна ми реле-регулатор и предположих, че мога да го използвам. А и преди си спомням, че някой на края на една теме беше постнал една много проста схема с реле-регулатор, но не можах да я намеря.
ще ползвам схемата с ценера и регулацията на тока.
Колко трябва да е напрежението на вторичната намотка на трансформатора? Все пак има две p-n прехода в греца и два тиристора в всеки полупериод.
pansim - майстор
с реле-регулатор не е много добра идея, защото има много малък хистерезис - ще включва и изключва постоянно..
напрежението на трафа 18-20 волта
и още, схемата е нестабилна по температура, заради ценеровия диод.ако има нужда, може ценера да се замени с ТЛ431. Тогава ще бъде по-стабилна температурно и позволява финна настройка на крайното напрежение на акумулатора
shadow__01 - майстор
pansim написа:
и още, схемата е нестабилна по температура, заради ценеровия диод.ако има нужда, може ценера да се замени с ТЛ431.
Ще може ли да го надраскаш на схемата да добия горе-долу представа как става свързването му вместо ценера?
pansim - майстор
може, утре ще ти начертая
hidrazin - майстор
Не се занимавай с тази глупава схема. направи си нещо дето е изпитано и работи. Потърси във форума. Има поне няколко теми.
:partyman:
pansim - майстор
схемата е проста и най-главното, работеща.
Защо са тези квалификации...глупава?
Всяко нещо си има плюсове и минуси...основния плюс на тази е че се сглобява за минути и работи стабилно... т.е човек без много познания ще се справи.
А иначе съм правил много други...но ефекта е еднакъв - акумулатора се зарежда :lol: :lol: :lol:
в другата тема като дадох по-сложна схема...кой прояви интерес към нея??? НИКОЙ.
И то бе съвсем леко по-сложна... :partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Тема "Зарядно за акумулатор с опростена схема!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: