Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valentino76bs - майстор
Здравейте колеги имам нужда от помощ.Става въпрос за тази лебедка. http://c511919.tootoo.com/product-53337 ... hoist.html Колебая се за начина на свързване на мотора. Двигателя е монофазен с кондензатор 40 мф в джоЙстика има и спирачка която се задейства от магнитното поле на мотора .От двигателя излизат три проводника.Мислех си че едната е пускова а другата работна но нещо много им са равни съпротивленията 4.3 и 4.5 ома и 8.5 общо за двете намотки последователно с общ край.Прилагам снимки понеже успях само на единия джойстик да сваля схемата на клю4а/стоп бутона е изключен/.Интересува ме дали и в двете посоки на въртене се използва кондензатора или само в едната когато вдига.Изпробвах го когато вържа последователно кондензатора на едната намотка тръгва на ляво /примерно/а когато го пусна без кондензатор иска да му се помогне и завърта на дясно.Пробвах и варианта първо на едната намотка кондензатора после на другата така работи перфектно сменя си посоките ,но дали така трябва да е? Ключа е с 6 извода като средните прехвърлят към крайните.Втората снимка е както си беше а по първата смятам да го свържа,ако не греша разбира се!
shadow__01 - майстор
Схемата би трябвало да е тази https://www.google.bg/search?safe=off&c ... B250%3B145
Реверсирането става с обръщането на изводите на пусковата намотка и кондензатора свързан последователно към нея. Би трябвало да е тази с по-високото съпротивление.
todortv - майстор
Пренавиван ли е мотора? Еднакво ли е сечението на двете?

shadow__01 с обръщане на пусковата в случая не става, защото връзката на общия е вътре.
valentino76bs - майстор
Нямам представа дали е пренавиван.Начина на свързване на ключа ме обърква!Не мога да проследя кое къде отива защото са много джойстици и много лебедки номерирани са иначе са едни и същи. Голяма бъркотия преправяни са многократно,друг отворих по различен начин беше свързан ключа вътре но докато успея да ги надпиша кабелите и всичко се разпадна но по друг начин беше свързан.То няма проблем от клемната кутия на мотора ще се оправят.Към джойстика отиват 4 кабела но дефакто двата са замостени в кутията на мотора.Единия е фаза/условно с щепсел е/ другите са два края на намотките ,към общия е свързан директно/в клемната кутия/ единия кабел нула/условно/ на захранването.

Прикачен файл

Picture 011.jpg

Прикачен файл

Picture 010.jpg
Последна промяна от valentino76bs на пон юли 15, 2013 6:09 pm, променено общо 2 пъти.
todortv - майстор
Ако оригинално е с 3 извода, нямаш друг начин за реверс от този:
valentino76bs написа:
.......Пробвах и варианта първо на едната намотка кондензатора после на другата така работи перфектно сменя си посоките ,но дали така трябва да е?
valentino76bs - майстор
todortv написа:
Ако оригинално е с 3 извода, нямаш друг начин за реверс от този:
valentino76bs написа:
.......Пробвах и варианта първо на едната намотка кондензатора после на другата така работи перфектно сменя си посоките ,но дали така трябва да е?
Да прав си колега ,сега отворих едно работещо да видя как ето снимка.Мерси. :partyman:
Прикачен файл:
Picture 019.jpg
Picture 019.jpg (69.62 KиБ) Видяна 2609 пъти

Тема "Ел. двигател лебедка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: