• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vekota - специалист
Здравейте!!!
Става въпрос за токоизправител (зарядно за акумулатор) направен от електромеханична отверка.
Не съм го правел аз защото не съм навътре с тези работи. Дадох го на един приятел да си зареди акумулатора и като си го взех установих ,че не бръмчи както бръмчеше преди да му го дам а се чува много тихо почти не се чува, работи 5-10мин и му изгаря бушона. Отворих го и видях че е избило може би кондензатор се казва- от него излизат три извода. Имам още една такава механична отверка и си викам сигурно е от тоя избит кондензатор отварям и нея и ги сменям с надеждата да се оправят нещата .Да ама не 10мин и бушона пак гърми. Дайте някакъв съвет какво да направя и ако е възможно да се усъвършенства по някакъв начин. Ще приложа снимки, за да стане по ясно.

Прикачен файл

ALIM9470.jpg

Прикачен файл

ALIM9447.jpg

Прикачен файл

ALIM9458.jpg

Прикачен файл

ALIM9456.jpg

Прикачен файл

ALIM9446.jpg
shadow__01 - майстор
Това не става за зарядно на акумулатор. Много е слабо, а и напреженията му са неподходящи(20/30V).
Вероятно са махнати няколко навивки на вторичната на трансформатора. Колко ампера е предпазителя който гори и какъв акумулатор зареждаш?
vekota - специалист
shadow__01 написа:
Това не става за зарядно на акумулатор. Много е слабо, а и напреженията му са неподходящи(20/30V).
Вероятно са махнати няколко навивки на вторичната на трансформатора. Колко ампера е предпазителя който гори и какъв акумулатор зареждаш?
Зареждам акумулатора на мотора 9а. Предпазителя е 1ампер мисля.
vekota - специалист
vekota написа:
shadow__01 написа:
Това не става за зарядно на акумулатор. Много е слабо, а и напреженията му са неподходящи(20/30V).
Вероятно са махнати няколко навивки на вторичната на трансформатора. Колко ампера е предпазителя който гори и какъв акумулатор зареждаш?
Зареждам акумулатора на мотора 9а. Предпазителя е 1ампер мисля.
Събуждаше и акумулатора на колата ама за много дълго 2*10часа.
shadow__01 - майстор
За мотора става(може би) работи на максимума на възможностите си (1A), но за този на колата е слаб трансформатора.
Чудно как възбуждаш акумулатор на кола 45-60,75Ah с ток до 1A?
PCL82 - майстор
Български токоизправители, вероятно made in Pernik. Това преди първичната намотнака с трите извода е мрежов филтър и се състои от кондензатори.Проверил си го. Друго нещо което може да е дало фира са диодите, в следствие на късо съединение или претоварване и да са пробили. При пробив окъсяват трансформатора и предпазителите във първичната верига горят.

Та можеш да провериш първо диодите с мултицет в двете посоки, после трансформатора и накрая филтъра. Не е нужно да разкачаш всичко а само по един карай от първичната и един край от вторичната намотка.

1А са предпазителите в първичната намотка. Обикновенно са двойно по-големи от работния ток. И трансформаторите изглеждат корави-все пак е отверка. Значи мощност от 100-150Вт е реалистична. И диодите са за 10А, при изходен ток 5-6А сметката излиза съвсем добре.

Може приятелят ти да е объркал поляритета на изводите и да е опукал диодите. Нали за светлосиния става дума. Той е бил като тъмния, но му е изкормена регулиращата електроника.
Последна промяна от PCL82 на съб ное 23, 2013 11:10 pm, променено общо 4 пъти.
vekota - специалист
shadow__01 написа:
За мотора става(може би) работи на максимума на възможностите си (1A), но за този на колата е слаб трансформатора.
Чудно как възбуждаш акумулатор на кола 45-60,75Ah с ток до 1A?
Незнам как ,но миналата зима заредих и на колата няколко пъти.На мотора като минеше 60мин . и започваше да го стопля.
vekota - специалист
PCL82 написа:
Български токоизправители, вероятно made in Pernik. Това преди първичната намотнака с трите извода е мрежов филтър и се състои от кондензатори. Може да е дефектирал. Друго нещо което меже да е дало фира са диодите, в следствие на късо съединение или претоварване и да са пробили. При пробив окъсяват трансформатора и предпазителите във първичната верига горят.

Та можеш да провериш първо диодите с мултицет в двете посоки, после трансформатора и накрая филтъра. Не е нужно да разкачаш всичко а само по един карай от първичната и един край от вторичната намотка.

1А са предпазителите в първичната намотка. Обикновенно са двойно по-големи от работния ток. И трансформаторите изглеждат корави-все пак е отверка. Значи мощност от 100-150Вт е реалистична. И диодите са за 10А, при изходен ток 5-6А сметката излиза съвсем добре.

Може приятелят ти да е объркал поляритета на изводите и да е опукал диодите. Нали за светлосиния става дума. Той е бил като тъмния, но му е изкормена регулиращата електроника.

Да точно така светлосиния работеше като зарядно.Този мрежов филтър , като го извадих от гнездото и трите жички ,които излизаха от него ми останаха в ръката и беше се раздул.Взех от тъмносиния и го подмених,но звука си остана тих и бушона изгоря.
vekota - специалист
vekota написа:
PCL82 написа:
Български токоизправители, вероятно made in Pernik. Това преди първичната намотнака с трите извода е мрежов филтър и се състои от кондензатори. Може да е дефектирал. Друго нещо което меже да е дало фира са диодите, в следствие на късо съединение или претоварване и да са пробили. При пробив окъсяват трансформатора и предпазителите във първичната верига горят.

Та можеш да провериш първо диодите с мултицет в двете посоки, после трансформатора и накрая филтъра. Не е нужно да разкачаш всичко а само по един карай от първичната и един край от вторичната намотка.

1А са предпазителите в първичната намотка. Обикновенно са двойно по-големи от работния ток. И трансформаторите изглеждат корави-все пак е отверка. Значи мощност от 100-150Вт е реалистична. И диодите са за 10А, при изходен ток 5-6А сметката излиза съвсем добре.

Може приятелят ти да е объркал поляритета на изводите и да е опукал диодите. Нали за светлосиния става дума. Той е бил като тъмния, но му е изкормена регулиращата електроника.

Да точно така светлосиния работеше като зарядно.Този мрежов филтър , като го извадих от гнездото и трите жички ,които излизаха от него ми останаха в ръката и беше се раздул.Взех от тъмносиния и го подмених,но звука си остана тих и бушона изгоря.
ето такава е отверката.
http://vikiwat.com/product/18782/zahran ... ziran.html
PCL82 - майстор
Значи уредът е софиийски произведен в завод Мицубиши, бивш завод за трансформатори Васил Коларов. Но си личи, че е със стара елементна база, материал не е пестен вероятно.

Малко по кекав се оказва от очакваното, но може и да е презапасен.

Светлосиният е бил преправен без никаква защита от претоварване. Диодите са сложени без радиатори. Ако акумулаторът е дърпал повече от 3-5А може трафът да се е претоварил и навивки да са дали на късо, а диодите да са изгоряли.

Така не се прави зарядно. Слага се и една крушка с нажежаема жичка от 60-150Вт последователно на първичната намотка с която се ограничава зарядния ток. Така няма риск от претоварване а само от презареждане.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Тема "токоизправител?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: