Здравейте,
Купих преди една година тази помпа: CPM158.
Още в началото на използването й ми се стори, че грее доста сериозно. Температурата на корпуса достига 70°C след 2-3 часа работа. Направих й кожух от PVC тръба, който да насочва добре струята от вентилатора на мотора, така че да обтича по-добре ребрата.
През почивните дни намерих време да отворя електромотора. Той е 750W, 2900 min-1, с две работни намотки, като едната е през кондензатор 18uF/450V.
Тя заема 4 канала от общо 24 на статора и е навита с по-тънък проводник от основната. Видимо основната е добре, но тази през кондензатора е поопечена.
проводника е с променен цвят, но все още годен за работа.
От видяното вътре ми стана ясно, че тази намотка е навита с неправилния проводник или кондензатора е с по-голям капацитет от необходимия.
Ако сменя кондензатора с друг 12 .. 16 uF дали ще се наруши много режима на работа на мотора?
Ясно е че ще намалее пусковият въртящ момент, но за такова приложение не е много важен.
Друго, което забелязах е че на празен ход консумацията е около 2,16А, а като се разкачи кондензатора, се удвоява и става около 4,2А - но това са стойности мерени с обикновен мултиметър и е възможно да е заради промяна на cos(Fi). Може ли да измеря пълната стойност I+Ir на тока по схемата от прикачения файл ?
Купих преди една година тази помпа: CPM158.
Още в началото на използването й ми се стори, че грее доста сериозно. Температурата на корпуса достига 70°C след 2-3 часа работа. Направих й кожух от PVC тръба, който да насочва добре струята от вентилатора на мотора, така че да обтича по-добре ребрата.
През почивните дни намерих време да отворя електромотора. Той е 750W, 2900 min-1, с две работни намотки, като едната е през кондензатор 18uF/450V.
Тя заема 4 канала от общо 24 на статора и е навита с по-тънък проводник от основната. Видимо основната е добре, но тази през кондензатора е поопечена.
проводника е с променен цвят, но все още годен за работа.
От видяното вътре ми стана ясно, че тази намотка е навита с неправилния проводник или кондензатора е с по-голям капацитет от необходимия.
Ако сменя кондензатора с друг 12 .. 16 uF дали ще се наруши много режима на работа на мотора?
Ясно е че ще намалее пусковият въртящ момент, но за такова приложение не е много важен.
Друго, което забелязах е че на празен ход консумацията е около 2,16А, а като се разкачи кондензатора, се удвоява и става около 4,2А - но това са стойности мерени с обикновен мултиметър и е възможно да е заради промяна на cos(Fi). Може ли да измеря пълната стойност I+Ir на тока по схемата от прикачения файл ?
Прикачен файл
gretz.gif (5.14 KиБ) Видяна 5555 пъти