Имам един ел двигател на който липсват техн.данни.Искам да го продам,но евентуалният клиент иска да знае оборотите му.Двигателя е 2.2 монофазен и е български.Някакви напътствия...?
								
															
																															
																								
															Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
		
		
		
		
		
	
		
		
			 
		
	
		freshenero 
	
				- специалист			
				
				9 мнения в "установяване обороти на ел. мотор"
		
		
			 
		
	
		lov 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 6263
 
Това със снимката е много опасно защото в едни и същи корпуси се влага различна карантия. И истинските начини са точно 2.
Мерене с оброотомер. Или отваряне и броене на полюсните намотки. А най-вероятно няма да можеш да се справиш за това снимка и тука във форума. Все някой колега ще ти отговори.
								
															
																															
																								
															Мерене с оброотомер. Или отваряне и броене на полюсните намотки. А най-вероятно няма да можеш да се справиш за това снимка и тука във форума. Все някой колега ще ти отговори.
		
		
			 
		
	
		moimoimoi 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 2703
 
koЙто е пускал повечко двигатели ще може да го определи само като го включи на празен ход
ако е 3000 оборота мотора издава звънтящ високочестотен звук
ако е 1500 оборота звука по скоро е като шум/бучене ,по плътен
ако е 750/900 оборота там почти се виждат оборотите на вала
ако искаш качи клип с 1-2 пуска
								
															
																															
																								
															ако е 3000 оборота мотора издава звънтящ високочестотен звук
ако е 1500 оборота звука по скоро е като шум/бучене ,по плътен
ако е 750/900 оборота там почти се виждат оборотите на вала
ако искаш качи клип с 1-2 пуска
		
		
			 
		
	
		bulhomes2 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 5537
 
Оборотомера не е кой знае какви пари. Би трябвало всяка уважаваща себе си фирма за ремонт на ел мотори да има. Такъв тест ми струваше 2-3 лв - цената на батериите, че им бяха свършили...
А преди теста човека каза, че и по звука ще го познае и рече - 3000 са. Ма после с уреда бяха 1500.
								
															
																															
																								
															А преди теста човека каза, че и по звука ще го познае и рече - 3000 са. Ма после с уреда бяха 1500.
		
		
			 
		
	
		freshenero 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 184
 
Водих го на майстор днес.Оказа се 1500 об.Но каза че трябвало да се монтира някакъв ключ Рига.Не ми стана много ясно.  
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		fikata 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 2085
 
Ключ Рига е електромеханичен прекъсвач за запускане на монофазен  двигател без монтиран центробежен прекъсвач. Този ключ поради своята надежност и ниска цена продължава да се ползва и днес.Наименованието му се дължи на това,че беше монтиран в едни от първите неавтоматични съветски перални "Рига" и с него се запускаше двигателя им.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 4&start=20



Ключ "Рига" за пускане на монофазен двигател,който няма центробежен прекъсвач
При натискане на зеления бутон "Пуск" трите двойки контакти се затварят докато се държи натиснат с пръст. С отпускане на пръста бутона се връща в началното състояние но двата крайни контакта остават затворени, а средният контакт се отваря.На него се свързва единият проводник от пусковата намотка.Работната намотка се свързва паралелно на двете крайни клеми на ключа /фаза и нула/ Червения бутон е "Стоп" за изключване на работещия двигател
Този ключ "Рига" замества центробежния прекъсвач, който се монтира на ротора и при покой на двигателя прави контакт към единия край на пусковата намотка за да я включи паралелно с работната. След развъртане на двигателя този контакт се изключва от центробежния прекъсвач и двигателят остава да работи с работната му намотка.
Пусковата намотка е с по голямо омическо съпротивление от работната.Това за сведение как се определят крайщата на двете намотки при необходимост.
								
															
																															
																								
															http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 4&start=20



Ключ "Рига" за пускане на монофазен двигател,който няма центробежен прекъсвач
При натискане на зеления бутон "Пуск" трите двойки контакти се затварят докато се държи натиснат с пръст. С отпускане на пръста бутона се връща в началното състояние но двата крайни контакта остават затворени, а средният контакт се отваря.На него се свързва единият проводник от пусковата намотка.Работната намотка се свързва паралелно на двете крайни клеми на ключа /фаза и нула/ Червения бутон е "Стоп" за изключване на работещия двигател
Този ключ "Рига" замества центробежния прекъсвач, който се монтира на ротора и при покой на двигателя прави контакт към единия край на пусковата намотка за да я включи паралелно с работната. След развъртане на двигателя този контакт се изключва от центробежния прекъсвач и двигателят остава да работи с работната му намотка.
Пусковата намотка е с по голямо омическо съпротивление от работната.Това за сведение как се определят крайщата на двете намотки при необходимост.
Тема "установяване обороти на ел. мотор" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
 - ↳ Вашите ремонти
 - ↳ Кухня
 - ↳ Баня
 - ↳ Дневна
 - ↳ Спалня
 - ↳ Детска
 - ↳ Градина
 - ↳ Коридор
 - ↳ Тераса и балкон
 - Направи сам
 - ↳ Направи сам
 - ↳ Ремонтирай сам
 - ↳ Къде е по-евтино?
 - ↳ Дърводелство
 - ↳ Ел. инструменти
 - ↳ Металообработване
 - ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
 - Строителство
 - ↳ Всичко за вилата
 - ↳ Къщи
 - ↳ Саниране
 - ↳ Хидроизолация
 - ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
 - Сухо строителство
 - ↳ Окачени тавани
 - ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
 - ↳ Сухи и повдигнати подове
 - ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
 - ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
 - Въпроси и Отговори
 - ↳ Полезни съвети
 - ↳ Автомобили
 - ↳ Партньори
 - ↳ Боядисване и Декориране
 - ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
 - ↳ Водоснабдяване и канализация.
 - ↳ Всичко за ремонта
 - ↳ Електротехника
 - ↳ Отопление
 - ↳ Газификация
 - ↳ Електроника и Схеми
 - ↳ Газобетон
 - ↳ От всичко по малко
 - ↳ Компютри и периферия
 - ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
 - ↳ Мобилни устройства, GSM-и
 - ↳ Нека се запознаем
 - ↳ Recycle Bin
 - Статии
 - ↳ Практични решения
 - ↳ Качване на снимки
 - ↳ Какви статии искате?
 - ↳ Готварство, туршии и зимнина
 - ↳ Отмора и шеги
 - ↳ От нищо нещо
 - ↳ Не е за вярване
 - ↳ Литература
 - ↳ Връзки към Интересни сайтове
 - Магазин
 - ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
 - ↳ Крадeни инструменти !!!
 



