Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
freshenero - специалист
Имам един ел двигател на който липсват техн.данни.Искам да го продам,но евентуалният клиент иска да знае оборотите му.Двигателя е 2.2 монофазен и е български.Някакви напътствия...?
miroton - майстор
Поне го снимай някои може да го разпознае.
lov - майстор
Това със снимката е много опасно защото в едни и същи корпуси се влага различна карантия. И истинските начини са точно 2.
Мерене с оброотомер. Или отваряне и броене на полюсните намотки. А най-вероятно няма да можеш да се справиш за това снимка и тука във форума. Все някой колега ще ти отговори.
moimoimoi - майстор
koЙто е пускал повечко двигатели ще може да го определи само като го включи на празен ход
ако е 3000 оборота мотора издава звънтящ високочестотен звук
ако е 1500 оборота звука по скоро е като шум/бучене ,по плътен
ако е 750/900 оборота там почти се виждат оборотите на вала
ако искаш качи клип с 1-2 пуска
bulhomes2 - майстор
Оборотомера не е кой знае какви пари. Би трябвало всяка уважаваща себе си фирма за ремонт на ел мотори да има. Такъв тест ми струваше 2-3 лв - цената на батериите, че им бяха свършили...

А преди теста човека каза, че и по звука ще го познае и рече - 3000 са. Ма после с уреда бяха 1500.
lov - майстор
По същия начин се издъних и аз преди години и то на мой двигател и след това се доверявах само на отваряне и броене. :x
И понеже съм мързелив а и обичам гъделите особено кат ида някъде да правя нещо си купих оборотомерче. :)
freshenero - специалист
Водих го на майстор днес.Оказа се 1500 об.Но каза че трябвало да се монтира някакъв ключ Рига.Не ми стана много ясно. :rolleyes:
fikata - майстор
Ключ Рига е електромеханичен прекъсвач за запускане на монофазен двигател без монтиран центробежен прекъсвач. Този ключ поради своята надежност и ниска цена продължава да се ползва и днес.Наименованието му се дължи на това,че беше монтиран в едни от първите неавтоматични съветски перални "Рига" и с него се запускаше двигателя им.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 4&start=20
Изображение
Изображение
Изображение
Ключ "Рига" за пускане на монофазен двигател,който няма центробежен прекъсвач

При натискане на зеления бутон "Пуск" трите двойки контакти се затварят докато се държи натиснат с пръст. С отпускане на пръста бутона се връща в началното състояние но двата крайни контакта остават затворени, а средният контакт се отваря.На него се свързва единият проводник от пусковата намотка.Работната намотка се свързва паралелно на двете крайни клеми на ключа /фаза и нула/ Червения бутон е "Стоп" за изключване на работещия двигател
Този ключ "Рига" замества центробежния прекъсвач, който се монтира на ротора и при покой на двигателя прави контакт към единия край на пусковата намотка за да я включи паралелно с работната. След развъртане на двигателя този контакт се изключва от центробежния прекъсвач и двигателят остава да работи с работната му намотка.
Пусковата намотка е с по голямо омическо съпротивление от работната.Това за сведение как се определят крайщата на двете намотки при необходимост.

Тема "установяване обороти на ел. мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: