Имам един ел двигател на който липсват техн.данни.Искам да го продам,но евентуалният клиент иска да знае оборотите му.Двигателя е 2.2 монофазен и е български.Някакви напътствия...?
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
freshenero
- специалист
9 мнения в "установяване обороти на ел. мотор"
lov
- майстор
- Мнения: 6263
Това със снимката е много опасно защото в едни и същи корпуси се влага различна карантия. И истинските начини са точно 2.
Мерене с оброотомер. Или отваряне и броене на полюсните намотки. А най-вероятно няма да можеш да се справиш за това снимка и тука във форума. Все някой колега ще ти отговори.
Мерене с оброотомер. Или отваряне и броене на полюсните намотки. А най-вероятно няма да можеш да се справиш за това снимка и тука във форума. Все някой колега ще ти отговори.
moimoimoi
- майстор
- Мнения: 2703
koЙто е пускал повечко двигатели ще може да го определи само като го включи на празен ход
ако е 3000 оборота мотора издава звънтящ високочестотен звук
ако е 1500 оборота звука по скоро е като шум/бучене ,по плътен
ако е 750/900 оборота там почти се виждат оборотите на вала
ако искаш качи клип с 1-2 пуска
ако е 3000 оборота мотора издава звънтящ високочестотен звук
ако е 1500 оборота звука по скоро е като шум/бучене ,по плътен
ако е 750/900 оборота там почти се виждат оборотите на вала
ако искаш качи клип с 1-2 пуска
bulhomes2
- майстор
- Мнения: 5536
Оборотомера не е кой знае какви пари. Би трябвало всяка уважаваща себе си фирма за ремонт на ел мотори да има. Такъв тест ми струваше 2-3 лв - цената на батериите, че им бяха свършили...
А преди теста човека каза, че и по звука ще го познае и рече - 3000 са. Ма после с уреда бяха 1500.
А преди теста човека каза, че и по звука ще го познае и рече - 3000 са. Ма после с уреда бяха 1500.
freshenero
- специалист
- Мнения: 184
Водих го на майстор днес.Оказа се 1500 об.Но каза че трябвало да се монтира някакъв ключ Рига.Не ми стана много ясно. 

fikata
- майстор
- Мнения: 2085
Ключ Рига е електромеханичен прекъсвач за запускане на монофазен двигател без монтиран центробежен прекъсвач. Този ключ поради своята надежност и ниска цена продължава да се ползва и днес.Наименованието му се дължи на това,че беше монтиран в едни от първите неавтоматични съветски перални "Рига" и с него се запускаше двигателя им.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 4&start=20



Ключ "Рига" за пускане на монофазен двигател,който няма центробежен прекъсвач
При натискане на зеления бутон "Пуск" трите двойки контакти се затварят докато се държи натиснат с пръст. С отпускане на пръста бутона се връща в началното състояние но двата крайни контакта остават затворени, а средният контакт се отваря.На него се свързва единият проводник от пусковата намотка.Работната намотка се свързва паралелно на двете крайни клеми на ключа /фаза и нула/ Червения бутон е "Стоп" за изключване на работещия двигател
Този ключ "Рига" замества центробежния прекъсвач, който се монтира на ротора и при покой на двигателя прави контакт към единия край на пусковата намотка за да я включи паралелно с работната. След развъртане на двигателя този контакт се изключва от центробежния прекъсвач и двигателят остава да работи с работната му намотка.
Пусковата намотка е с по голямо омическо съпротивление от работната.Това за сведение как се определят крайщата на двете намотки при необходимост.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 4&start=20



Ключ "Рига" за пускане на монофазен двигател,който няма центробежен прекъсвач
При натискане на зеления бутон "Пуск" трите двойки контакти се затварят докато се държи натиснат с пръст. С отпускане на пръста бутона се връща в началното състояние но двата крайни контакта остават затворени, а средният контакт се отваря.На него се свързва единият проводник от пусковата намотка.Работната намотка се свързва паралелно на двете крайни клеми на ключа /фаза и нула/ Червения бутон е "Стоп" за изключване на работещия двигател
Този ключ "Рига" замества центробежния прекъсвач, който се монтира на ротора и при покой на двигателя прави контакт към единия край на пусковата намотка за да я включи паралелно с работната. След развъртане на двигателя този контакт се изключва от центробежния прекъсвач и двигателят остава да работи с работната му намотка.
Пусковата намотка е с по голямо омическо съпротивление от работната.Това за сведение как се определят крайщата на двете намотки при необходимост.
Тема "установяване обороти на ел. мотор" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!