Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Това ми е първата тема във тук, но чета темите от няколко месеца. Въпросът ми е какво е решението на задачата?
Аз съм ученик в 11 клас в Професионална Гимназия по Електротехника и Електроника. Според учителя Е2 трябва да е равно на 51 волта , а според мен на 69 волта. Задачата е за прилагане на закона на Кирхоф. Батериите на схемата не са объркани, схемата е нереална.
Прикачен файл:
shema.png
shema.png (2.56 KиБ) Видяна 2274 пъти
Andri01 - майстор
69в.Не може да се сумират напреженията при тази схема.
Gnus - специалист
E2 = E1 + I * R
E2 = 9 + 2A * 30Ω
E2 = 69V

Ако обърнем една от батериите, ще стане 51V.
Благодаря много за отговорите. На прав път съм бил :)
AAsat - специалист
Стрелката посоката на тока ли показва?
Hoвoceлckи - майстор
Защо казваш, че схемата е нереална?
Какво ще кажеш Е1 да е акумулаторен елемент, който в случая се зарежда :wink:
sstefanov - майстор
Да приемем, че връзката между батериите е 0 волта. Тогава горният извод на резистора е с +9V потенциал.
Ако стрелката показва посоката на тока, то би трябвало потенциалът на долния извод на резистора да -51V, за да протече въпросният ток.
И така излиза, че втората батерия е с напрежение -51 волта. Минусът показва, че полюсите на батерията трябва да се разменят.

Ако не обръщаме внимание на стрелката, втората батерия е 69 волта, но тогава токът ще тече в обратна на стрелката посока.
PCL82 - майстор
Стрелката не е задължително да се приема като посока на тока. Правилното отбелязване на посоката на тока е със стрелки върху самите проводници или прави стрелки успоредни на тях.
С такава извита стрелка обикновено се означава избраната за положителна посока на обхождане на контура.
Днес говорих с учителя - каза че не се е съобразил със стойностите когато е мислел задачата, затова се получава -51в, но също така каза че и аз съм прав.Утре в практическите часове ще проверя как стоят нещата на практика и ще пиша. Пропуснал съм да напиша на схемата посоката на тока. И двете стрелки са в една посока.
П. Петков - специалист
А това е интересна задача за децата-ученици (малко встрани от набла вектора):
Прикачен файл:
fig.8.JPG
fig.8.JPG (11.59 KиБ) Видяна 2053 пъти
Двете, невидими страни на правоъгълния паралелепипед (в сглобено състояние) имат същите изгледи.
Въпросът е, как изглеждат двата детайла в разглобено състояние? :?
Мислете деца! :)

И малко математика:

Как лесно (и на ум) се повдигат на квадрат двузначни числа, завъшващи на 5?
Ето как:
(10x+5)**2 = 100x**2 + 100x + 25 = 100x(x+1) + 25
От тук следва, че първата, (старшата) цифра на числото - (x) се умножава (на ум естествено!) със следващата я в естествения ред (x+1) и към полученото се "добавя" 25.
Пример:
75**2 = 7*8 = 56, и накрая се добавя 25, при което става 5625.
И още:
45**2 = 4*5 = 20, и добавено 25 става = 2025.
Успех и само шестици! :)
Последна промяна от П. Петков на ср окт 29, 2014 2:15 pm, променено общо 1 път.

Тема "Задача" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: