Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
gimos75 - напреднал
Здравейте.Имам нужда от помощ.Имам този мотор и не знам как да го свържа.Има две намотки на статора и са свързани като на снимката.Единия край и на двете намотки са заедно а другите са свободни.Съпротивлението им е 44 ома и на двете.Мотора няма табелка за да го намеря в нета.Не знам колко вата е и не знам как да сметна кондензатора и как да го свържа.Моля помагайте.
Прикачен файл:
IMAG0175.jpg
Прикачен файл:
IMAG0179.jpg
pipilica - майстор
Тоя мотор от кво е сигурен ли си че е за 230 волта. Щом са еднакви едната намотка директно в контакта другата през кондер 1-2 микро ако не тръгне размени крайщата на едната.
Обаче ако е за по-ниско напрежение ще стане кофти.
novgradski - специалист
Ако е електромотор (не динамо) - почвам с малки напрежения 6V..(с и без изправител)...12v (с и без изправител)..и докато "стане нещо" ( може да е хубаво - може и да е лошо). ...36V ....48V...(100-тина V -ако има ако не..)....220V.
Двигателчета от камиони са тръгвали и на 6v...
gimos75 - напреднал
Знам само ,че мотора е от някаква военна машина.На мотора имаше клеморед и кабелите бяха свързани към него както съм ги белязал.А къде са отивали нататък не знам.Мерих мотор с пускова и работна намотка 24ватов с омметъра и ми показа към 230 ома едната намотка а другата към 60.Но при мен нещата са другояче. Значи ако съм разбрал слагам кондер 2мф/400в и почвам от ниско напрежение.
Junak - майстор
novgradski написа:
Ако е електромотор (не динамо) - почвам с малки напрежения 6V..(с и без изправител)...12v (с и без изправител)..и докато "стане нещо" ( може да е хубаво - може и да е лошо). ...36V ....48V...(100-тина V -ако има ако не..)....220V.
Двигателчета от камиони са тръгвали и на 6v...
Все пак погледна ли за какъв мотор става въпрос? Защото (с изправител) е малко излишно :)
gimos75 - напреднал
Решил съм да му пускам променливо напрежение.Постоянното не знам дали ще мине през кондензатора на 2рата намотка.
А това намерих в нета:
Двуфазните микромашини имат две фази А и В, монтирани в каналите
на статора. Машината е симетрична, ако фази А и В са:
- изместени в пространството на ъгъл Θ = 90 електрически градуса,
- имат еднакъв брой ефективни навивки A wA B wB w k = w k ,
- заемат еднакъв брой канали,
- изпълнени са с проводник с еднакъв диаметър A B d = d ,
- имат симетрична магнитна система (еднаква магнитна проводимост
във всички направления),
- имат еднакви съпротивления Z A = Z B ; A B r = r ; A B x = x .
Ако поне едно от условията не е изпълнено, двуфазната машина е
несиметрична.
Симетричен режим на симетрична двуфазна машина се получава, ако
на изводите на фазите се подаде симетрична двуфазна система от
напрежения, които:
- имат равни амплитуди,
- дефазирани са във времето на o 90 .
pipilica - майстор
Мотора е за променлив ток. Ако имаш траф с около 30-50 волта вторично пробвай дали ще тръгне, може да помогнеш на ротора да тръгне като го врътнеш на ръка. Все си мисля че не е за 230 волта щом е бил от Руска военна апаратура.
nikolovvd - майстор
Може да се окаже, че е за 200V на 400Hz.
Поне в техниката, с която съм работил параметрите на захранването бяха такива.
gimos75 - напреднал
И так днес направих проби с напрежения от 12v и стигнах до 110v.Като пуснах 2рата намотка през кондензатор 5мф/380в.Такъв намерих на работата.Мотора въртеше тихо.Опитах се да го спра с ръка и спира но трудно.Престраших се да му пусна и 220в но работеше с големи вибрации.Не знам дали не е голям кондензатора?

Тема "Какъв е този електромотор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: