• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
gin - напреднал
Здравейте.
Дадоха ми ел.мотор от пералня, която е имала управление на оборотите при центрофуга.
В момента разполагам с това:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Искам да ви помоля за помощ, как да реализирам ново управление на оборотите, възможно най просто, с някакъв Реостат, но с какъв?
Предпочитам да изолирам това управление от снимките.
Ако е възможно да стане с един щепсел и една "врътка" ще е чудесно.
Мотора ще използвам за шмиргел и за една ръчна груба "хенд меид" фреза за обработка на алуминии до 5-7мм и пластмаса.
В крайна сметка би трябвало да се получи нещо такова
Изображение

Предварително благодаря!
joro39 - специалист
http://dobrikit.net/Regulator5-p-112.html аз бих ползвал това или някое друго според двигателя.
hladnia - специалист
gin написа:
Ако е възможно да стане с един щепсел и една "врътка" ще е чудесно.
Мотора ще използвам за шмиргел и за една ръчна груба "хенд меид" фреза за обработка на алуминии до 5-7мм и пластмаса.
Със този регулатор може и да стане но първо трябва да провериш дали е здрав мотора .
А то може да стане като превържеш кабелите по стандартния начин .
Единия край на щепсела влиза във едната статорна намотка(С.Н) ,другия на С.Н.излиза и отива във четката от същата страна на С.Н. от другия край на щепсела също С.Н. четка.
Двата проводника на тихо генератора остават свободни
За по добра яснота трябва да се получи нещо такова.
Изображение
batkotony - специалист
Да ме прощава автора,но в първия момент прочетох "управление на обороти на електромер от пералня"...и си помислих,че пералнята служи за нещо като дистанционно регулиране на сметките за тока... :-D
gin - напреднал
Благодаря и на двама ви.
Този Регулатор-5 е супер, точно такова решение исках, лесно за изпълнение.

И на мен ми се е случвало в бързината да прочета грешно, че после и като дам отговор, такъв смях става...
Христос Воскресе!
romanpm - майстор
Смятам че управлението на този мощен мотор е усъществено с контрол на оборотите чрез тахогенератор намиращ се на оста -червените кабели на последната снимка и електроннен блок който е в комплект и така са постоянни :)
Иначе нарастват оборотите постепенно според товара неконтролируемо :wink:
gin - напреднал
Здравейте отново!
След толкова време, както често се случва, аз още не съм подкарал ел. двигателя.
Просто тогава излезнаха други неща и така до днес :)
Та днес се хванах да подкарам мотора.
По указанията на hladnia и малко набързо навързах кабелите.
Мислех, че черния и сивия кабел са съответно началото двете "начала" на намотките, а двата сиви кабела са техните "краища" /условно/.
И вързах фазата през единия кабел за на статорната намотка единия от сивите кабели го закачих към едната четка, така и с нулата към другата намотка и четка.
Разбира се не бях сигурен и пробата я извърших като само "цъкнах" тока, подадох с леко докосване през тънка жица, за да я ползвам като бушон.
Разбира се оказа се, че мотора не тръгва.
Реших да го отворя и да видя аджеба, коя жица за какво е.
Оказа се, че двете намотки всъщност са една.
Ето снимки:
Изображение
Изображение
Изображение
Има още няколко снимки в албума.
Това на сивите кабели, предполагам е някакъв термошалтер?

Та сега, с тази нова информация, бихте ли помогнали с напътствие, как да подкарам мотора?
petromaniq - специалист
Така е вместо да се говори за единия и другия край на статорните намотки трябва да се знае с гледане кое е началото и кое края на всяка и да са свързани последователно по посока на навиване. Така или иначе кръга се затваря през колектора и синфазността с роторните определя посоката на въртене.И внимавай !!!. Като правиш пробите с двигателя да е здраво застопорен, че като хукне от раз на максимални обороти - 10.....12000/мин, ако не те утрепе, ще го гониш из поляните. :wink:
chano3891 - специалист
Така вземаш за пробата ако имаш по мощен траф или акумулаторна батерия и правиш следното:
подаваш плюс на сивата жица (поне такава ми се вижда до черната) след това от черната едно мостче до кафявата, и на синята подаваш минус.
Това с трафа за безопасност.
За обръщане на посоката моста от черната на синята и минус на кафявата.
Ако работи после и за оборотите.
gin - напреднал
Много благодаря за помоща, за подкарването на мотора!
Тръгна по описания начин.
=D> :prayer:
Вързах го към акумулатор от автомобил.

Сега, относно оборотите, ако е възможно също да ми окажете помощ?
Ето този контролер го бях поръчал преди време именно заради този мотор.
1Pcs 25A 220V 2000W Speed Controller SCR Voltage Regulator Dimmers Thermostat
http://www.ebay.co.uk/itm/1Pcs-25A-220V ... 4188c87742
Възможно ли е с него или с оригиналната платка от пералнята /има снимки на платката в началото на темата/ да регулирам оборотите на мотора и как да да подвържа за да стане?
  • 1
  • 2

Тема "Как, управление на обороти на електромотор от пералня?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: