• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
shotik - майстор
За задвижване на компресор от Икарус за въздух с шайба Ф140 мм се ползва трифазен електромотрор ,1.5 Кв ,1410 об/мин. ,шайба Ф100 мм , реших да го сменя с монофазен 2.2 Кв. 1500 об/мин , шайба Ф150 мм ,но той не може да го развърти .
Колко мощен трябва да е монофазния електродвигател,за да замести трифазния ,кабелите на инсталацията са 2.5 кв.мм ,кабела на електромотора е 2 Х 1.5 кв.мм.
Дали не е причина в кабелите или в размерите на шайбите на електромоторите ?
Приемам всякакви съвети по темата,разни подмятания не са приемливи .
moimoimoi - майстор
в шайбите и номиналния въртящ момент на самите двигатели
shotik - майстор
[quote="moimoimoi"]в шайбите и номиналния въртящ момент на самите двигатели[/quote

Добре,това с шайбите мога да го променя ,като сложа по- малка и без това оборотите са били по - ниски от тези които бих искал да станат.
todortv - майстор
Шайбите!
Пусковият кондензатор?
Andri01 - майстор
Развърташ го НЕнатоварен нали? :? Виж кондензатора. 8-12Мкф
shotik - майстор
[quote="Andri01"]Развърташ го НЕнатоварен нали? :? Виж кондензатора. 8-12Мкф[/quote

Пусках го без товар и се развърта,но като сложа ремъците ,завърта компресора и оборотите почват да падат,електромотора се загрява само за минута ,а е чисто нов .Има два кондензатора ,в момента не мога да напиша капацитета,защото не съм гледал ,какво пише на тях.

Проверих с друг ,български електромотор от едно време , 2.3 Кв ,но на 2840 об / мин ,шайба Ф 70 мм ,дори при спиране на 6 бара и включване,тръгва и върти стабилно.
Поуката от това е :

2.2 Кв на 230 волта електромотор, но на 2840 об/мин може да се ползва, само където трябваше да питам ,сега ще трябва да търся друг електромотор.
todortv - майстор
shotik написа:
......реших да го сменя с монофазен 2.2 Кв. 1500 об/мин , шайба Ф150 мм ....

Проверих с друг ,български електромотор от едно време , 2.3 Кв ,но на 2840 об / мин ,шайба Ф 70 мм ,дори при спиране на 6 бара и включване,тръгва и върти стабилно.
........
Шайбата!
lov - майстор
Правило № 1 при ремъчните предавки. Диаметъра на шайбата не трябва да превишава диаметъра на ротора на ел. двигателя. Не че не може да има изключения но на силови предавки това е правилото. Развъртането на компресора само ако е разтоварен. За това се слага обратен и разтоварващ клапан. И ако не ме лъже паметта максималните обороти на този компресор са около 1000 об./мин.
shotik - майстор
lov написа:
Правило № 1 при ремъчните предавки. Диаметъра на шайбата не трябва да превишава диаметъра на ротора на ел. двигателя. Не че не може да има изключения но на силови предавки това е правилото. Развъртането на компресора само ако е разтоварен. За това се слага обратен и разтоварващ клапан. И ако не ме лъже паметта максималните обороти на този компресор са около 1000 об./мин.
Дадоха ми информация ,че по технически данни максимални обороти са 2200 об / мин,номинални 2000 об/мин.

Сега връщам този електромотор и го заменям с друг 3 кв,3000 об / мин , а шайбата ще е Ф 80 мм и ще работи на около 1800 об/мин .
lov - майстор
Оборотите ги казах по памет даже мисля че номиналните бяха по малко, а и малко се шашкам бутален маслен компресор на 2000 оборота :?
  • 1
  • 2

Тема "Замяна на трифазен с монофазен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: