Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
htopalov - напреднал
Здравейте,
не съм електротехник даже съм доста надалеч от това макар и да имам 2 прекарани години в ТУ-София точно в тази специалност...както и да е....
Отдавна ме чеше крастата да направя едно нещо, което дали е практически полезно или не е друг въпрос, но просто ми е интересно как ще се получи и дали ще работи като цяло. Понеже имам интерес към ДВГ-тата , които освен механиката имат и доста електроника и електротехника обвързани с контрол на елементи и функции ми е интересно да си направя един може би сравнително евтин прототип, колкото да си начеша крастата както казах :-D Става въпрос за газоразпределителен механизъм на ДВГ, който обикновено е реализиран чрез клапани за всеки цилиндър измествани от газоразпределителни валове с гърбици(естествено варианти всякакви...кобилици, тарелки и т.н.), които избутват клапаните, за да може горивовъздушната смес да навлезе в цилиндрите и съответно изгорелите газове да излязат през изпускателните колектори в зависимост от такта за всеки цилиндър на да кажем четири тактов двигател...тъй като това се осъществява посредством пружини, които действат с определена сила, за да държат клапаните в цилиндровата глава затворени и издържащи на налягането в цилиндъра и съответно достатъчни сили произведени от разпределителния вал, за да преодолеят силата на пружината и да го отворят, когато е нужно....какъв е варианта това транслационно движение на клапана(нагоре и надолу) да се осъществява не чрез гърбиците на разпределителния вал, а посредством електромагнити....идеята ми колкото и да е странна може би е да се издърпват тези клапани чрез магнитното поле на електромагнитите респективно при подадено напрежение към електромагнит чрез магнитния си поток (или там както се казва) да привлича металния клапан и да преодолява съответно силата на пружината, а при липса на напрежение да не действа(клапана да стой в изходно положение...затворен).....така...не знам дали идеята се разбра, пък и като цяло става въпрос за прототип...цилиндровата глава може да бъде направена в умален размер на 3d принтер или от плексиглас(сложно...не съм решил още), но идеята е чисто и просто да се опитам да реализирам това нещо до толкова, колкото да видя дали ще сработи........та да приемем, че на цилиндър има минимум по 2 клапана респективно на цилиндър трябва да има и 2 електромагнита. Имам един микроконтролер на Arduino(Уно) , но програмирането и кога да се отварят и затварят клапаните си е мой проблем. Този контролер ще отговаря на кратко за подаването и спирането на напрежението към въпросните електромагнити, които ще дърпат и съответно освобождават клапаните....както казах тази част със софт-а и логиката не е това, което ме интересува(с това ще се оправя...криво-ляво) Та на въпроса след дългото встъпление....Как да определя и конструирам електромагнити, които биха свършили тази работа? Какви характеристики на електромагнита ме интересуват?(навивки,материал, характеристики, положение) като цяло какво трябва да потърся, сметна и прочета, за да успея да реализирам тази идея....ако успея :-D .....предполагам ще имам свободно време до няколко дни и може би ще успея да направя няколко чертежчета поне да се опитам да покажа какво имам предвид....поне базово, ако не повече..., но все пак се надявам да сте ми хванали идеята и съответно да имате предложение и съвет за нея....На всеки решил да даде акъл благодаря предварително...ще помогне на един ентусиаст :supz: дали ще е производително или не е друг въпрос....
koveslav - майстор
Идеята ти преди няколко години беше патентована от VALEO и може би чака реализация на пазара.Мисля,че има бъдеще в това и няма да е далече времето,когато ще караме автомобили с такава система на газоразпределение.Въпроса е колко ще е надеждна и колко ще ни струва поддръжката....
Andri01 - майстор
Интересно/ маалко дълго/ изречение от 11реда :? . Предполагам не е особен проблем реализацията на идеята,но какво ще се случи при изгаряне / прекъсване/ на електромагнит на изпускателен клапан?
hrpankov - специалист
....няколко години = 1947г, фирма "Мерцедес".... чудя се защо не я ползват...
ivanovbg - майстор
Не става, защото при всяка повреда на датчик или нещо по електрониката и отиваш на основен ремонт. Макар че май имаше такава недомислица на БМВ.
nikolovvd - майстор
А пробие транзистора, управляваш клапана, а си го срещнал с буталото. :-D
Освен ако не ползваш специални бутала, при които не може да се случи такова нещо, като на Мицубиши Галант. :?
resistbody - майстор
Наскоро го гледах, Кьонисег го разработвали, има работещ Сааб с такъв мотор, използват пневматика. а в статия та са споменати и за опитите с електромагнити.. http://jalopnik.com/what-its-like-to-ri ... 1529865968
koveslav - майстор
Абсолютно нищо не може да се случи на мотора при отказ на електромагнит.Клапаните се затварят от пружини,а се отварят от ел.магнит...Просто някой клапан ще спре да се отваря и ще откаже съответния цилиндър.Но преимуществата ще са неизброими.Изчезва цялата механика за задвижване на газоразпределителния механизъм+ загубите от триене на разпределителния вал+всички усложнения от типа Vanos, V-tec и всички подобни.Газоразпределителния механизъм става уникален.Няма ролки и ремъци,или пък вериги с успокоители и обтегачи и т.н. Софтуера ще управлява всичко,а газоразпределението ще може да се променя без ограничения и с динамика,за която механиката може само да мечтае.Но ще пострада бизнеса с механиката и скъпите консумативи-от тази гледна точка,според мен просто още не му е дошло времето на това изобретение.Трябва да се доизстискат печалбите от старата техонология и чак тогава се пуска новата.....
MrMurdjo - майстор
Някой може ли да сметне колко електрическа енергия е нужна за целта? Аз не мога. Само си мисля, че ако беше така лесно, щяха да направят най-напред дюзите на комън рейл дизелите да се отварят директно от електромагнити. Но в действителност електромагнитите там са твърде слаби и управляват миниатюрни сечения и потоци, а същинската работа на дюзата (отваряне, затваряне) става по хидравличен път с използване на самото гориво под налягане.

Тема "Конструиране на електромагнити, ДВГ и странна идея?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: