Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Virtuozo - специалист
Здравейте. Имам зарядно за акумулатори правено от мен по схема от книжка за приложна електроника с регулиране на зарядния ток. Зарядното работи добре и съм доволен,но реших да му направя доработка тъй,че да зарежда акумулатора с цикъл заряд-разряд. Причините да се реша на това са две. Първата е че зарядното е прекалено натрупано в малка кутия и не е перфектно откъм страна охлаждане,тъй че го разхвърлям и правя малко по голяма кутия в която изправителя и тиристора ще са на по-големи радиатори а ще вградя и хубав вентилатор а освен това по време на режим разряд схемата няма да работи и така допълнително ще охлажда трафа и електрониката. Другата причина е че така ще се получи по-добро зареждане от последователната цикличност заряд-разряд. Замислил съм да го изпълня с автомобилно реле 12в 30А което да е с три токови контакта-общ и два други които се явяват нормално отворен и нормално затворен спрямо общия. За да добиете визуална представа добавям и схема.
Изображение
Разбира се схемата не е пълна в нея в момента има и електроника и волтмер и ампермер,но за прегледност съм начертал само това което е нужно за заданието.
Както се вижда релето ще си щтрака постоянно когато щипките са закачени на акумулатора без значение дали изобщо зарядното е включено в захранването защото таймера е захранен директно от акумулатора. Когато таймера не подава сигнал релето ще е във нормално затворената верига и така плюса на греца ще увисва а акумулатора ще се разрежда през крушката,когато пък таймера подаде сигнал и сработят нормално отворената варига тогава ще увисва крушката. Всичко е много просто и въпреки това имам няколко въпроса.
1-какво време смятате че е необходимо за цикъл заряд? Аз мисля примерно 5 минути
2-Какво време смятате че е необходимо за цикъл разряд? Аз мисля примерно 1 минута
3-Крушка с каква мощност да сложа за разреждане? Аз мисля автомобилна около 10 вата.
4-Релето неможе да пропуска значителен ток в нормално затворената верига,ще бъдат ли проблем за него 1 или 2 ампера?
5-Как да изпълня таймера? Моля за максимално опростена схема,трябва ми нещо като несиметричен мултивибратор,но с голяма времезадръжка-примерно 5 минути има а 1 минута не.Доколкото ми е известно обикновения мултивибратор щтрака с цикли от няколко секунди и това неможе да се бъзика в големи граници независимо от промяна на капацитет и съпротивление а такъв бърз цикъл на мене не ми върши работа. Също така е добре схемата да вади около 10-15 волта за да действа на оперативната верига на релето. Пак повтарям нека да е нещо по просто,зная че става с чипове и епроми но нито ще се справя,нито има къде да ги записвам. Нещо като бавен мултивибратор ми трябва или реле за време но без бутон който да натискам а да си цъка самичко.
Предварително благодаря на отзовалите се.
fantom - специалист
12V оловно-кисел стартов?
65ампер-часов за 5мин колко ток е, можеш ли да си сметнеш?
електромниката не ми е силна страна, но съм сигурен че нс акумулатора ще му е зор.


red:
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_battery
fox_vt - майстор
Оригиналните схеми за тая цел "щракат" със много по голяма скорост от порядъка на 100 пъти в секунда.Ти защо реши че трябва минути да е тоя цъкъл.През единия полупериод заряд а през другия разряд но с точно определена амлитуда.

ПП знаеш ли за какво се ползва този цикъл заряд/разряд? :-D
k8l8 - специалист
Ток на заряд-0,1С
Ток на разряд-0,01С
Време заряд/разряд - 3:1
С -амперчасове на акумулатора.
След тази информация не би трябвало да имаш проблем.Аз пробвах с 30:10 секунди всичко е о.к. Схемата беше с мултивибратор с два транзистора, защото така времето заряд/разряд не зависи от напрежението.Ако имаш въпроси пиши.
Virtuozo - специалист
Това че цикъла ще е 3:1 а не 5:1 за мене е даже още по-добре,първо защото ще се търси по стабилна времево схема и второ защото токоизправителя ще работи в още по-лек режим.
От там разбира се че ще трябва да променя и мощността надоло на товарната крушка тъй че от замислените 10 вата мога да мина на габаритна 4 вата която при около 13-14 волта ще черпи към 300-400 милиампера това ако да е правилно също ми е по вкуса защото хем мога да я изведа като сигнализация на предния панел,хем няма да товари н.з контактите хем няма да играе роля на печка.
Сега малко и за мултивибратора само. С обикновен мултивибратор и голям капацитет могат ли да се постигнат такива големи времезадръжки от порядъка на 30 и нагоре секунди и още веднъж ще помоля за схема ако някой знае.
Бързи цикли от по милисекунди нещо не ми е по вкуса не е проблема че ще трябва да заменя релето което неможе да цъка с такъв такт ами просто и всичко останало ще цъка с такъв такт а първоначалните токове ще достигат някакви пикове,че даже и самата товарна крушка когато не е със загряла жичка си има съпротивление кажи речи колкото обикновена жица. Иначе знам че такова нещо се получава когато напрежението се следи с ценеров диод и когато акумулатора достигне примерно 14.5 волта почва да включва и изключва много бързо,но аз не търся този ефект,зарядното ми не презарежда акумулаторите а и аз не ги забравям по няколко дни.
gogo7777 - майстор
Нещо с 555 не може ли да се сътвори.
jordanvass - майстор
Virtuozo, имам усещането, че не знаеш какво точно правиш и защо го правиш.
Virtuozo - специалист
Абе момчета вие някакъв проблем ли имате? Мисля,че темата ми е зададена коректно и възпитано и в нея има няколко елементарни въпроса на повечето от които вече получих отговор благодарение на k8l8 а също съм благодарен и на gogo7777,който не е дал нещо конкретно но пък дава някаква насока а аз не съм работил с този таймер 555 но съм чувал за него и го имах в предвид,че може да се стигне до него.
На който е трябвало да благодаря значи вече съм благодарил,сега малко за останалите:
fantom -65 амперчаса акумулатор който се зарежда 5 минути с ток 5 ампера а после се разрежда една минута с ток 1 ампер(толкова е тока на 10 ватова крушка) и това продължава циклично да речем един час математиката показва че сбора на разреждането е около 10 минути с ток един ампер а един такъв акумулатор просто няма да я усети тази крушка без да имаме и на предвид че през това време 50 минути ще се зарежда.Ако един автомобилен акумулатор виждаше зор с 10 ватова крушка за 10 минути то тогава щеше да е немислимо да си пуснем радио при спрян двигател а за пускане на аварийки 4х21вата при повреда в колата щеше да е световен мит!

fox- заряд-разряд ще правя за по-добро пълнене и за десулфатизация.

Jordanvass - айде специално за теб конкретизирам и променям условието. Значи искам да си направя схема,която да играе ролята на странен часовник. Искам този часовник да представлява една крушка която свети 5 минути и после е тъмна 1. Искам да си гледам тая крушка и да си и броя светлите моменти,като по този начин при единадесетото светване да зная,че е минал точно един час. Хайде сега ако обичаш изпрати ми схемичка на такъв часовник и ще съм ти много благодарен ако пък неможеш аз също подобно на теб ще имам усещане и то ще е че нямаш място в темата ми,понеже тука се търси конкретно решение а не е място дето да си разработвате клавиатурите!
fox_vt - майстор
Колегите а и аз искаме да ти обясним че десулфатизиращия цикъл се прави на много по къси интервали.Ккато казах ползва се единия полупериод за заряд а другия за разряд най общо казано.Като го направиш тоя цикъл в минути това ако работи ще отнеме много време.Ако работи.
jordanvass - майстор
Айде малко успокой топката, а. Когато станеш модератор, тогава ще решаваш кой да НЕ пише в дадена тема. А дотогава, щом пиша по темата и се държа прилично, ще трябва да го изтърпиш. Все пак всички се мъчим да ти помогнем.
Казах ти, че имам усещането, че не знаеш какво и защо го правиш ей заради това техническо недоразумение, което си написал:
Virtuozo написа:
Бързи цикли от по милисекунди нещо не ми е по вкуса не е проблема че ще трябва да заменя релето което неможе да цъка с такъв такт ами просто и всичко останало ще цъка с такъв такт а първоначалните токове ще достигат някакви пикове,че даже и самата товарна крушка когато не е със загряла жичка си има съпротивление кажи речи колкото обикновена жица. Иначе знам че такова нещо се получава когато напрежението се следи с ценеров диод и когато акумулатора достигне примерно 14.5 волта почва да включва и изключва много бързо,но аз не търся този ефект,зарядното ми не презарежда акумулаторите а и аз не ги забравям по няколко дни.
Ти правиш ли разлика между заряд с ток в двете посоки с различни стойности с цел десулфатизация и дозареждане с цикли? Ако правиш разлика, не мога да си обясня цитираното по-горе. Ако не правиш - жалко, но няма да седна да те образовам.

Тема "Доработка на зарядно за акумулатори." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: