Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
radius - майстор
Възела е алтернатор от мотор. По някаква причина (вероятно реле-регулатор) беше работил в режим на късо и е нагорял. За щастие само в областта на свързване на намотките, самите навивки нямат окъсявания/прекъсвания. Това нещо цялото е в масло, какъв зор е видяло не знам, но стъклоплатовите изолации върху отделните полюси бяха на една буца-въглен. И този въглен имаше проводимост, метализирал се е. Както и да е.
Понеже Ваго са неприложими :mrgreen: искам съвет как да свържа надеждно кабелите. От алтернатора излизат 3 чифта медни по 0.7мм и продължава с многожични около 1 кв.мм. Фабрично е кербовано, но не вярвам да успея да направя толкова стегната връзка. Пак да кажа, че всичко е в масло, 100-120С температура и вибрации. Дали спайка ще държи, усуквам и запоявам обилно. Или да търся начин за кербоване. Мястото е ограничено и трябва да е компактно - 3-4мм макс диаметър.
Прикачен файл:
honda.JPG
Virtuozo - специалист
Знаеш ли какво,на мене не ми изглежда чак толкова трудно.Можеш да го кербоваш в някаква медна тръбичка,приплескай го и след това когато вече е притегнато отгоре допълнително го калайдисай,че да се стече и навътре със силен поялник а не някоя смешна човчица. Мене друго ме тревожи. Тая мед дето я виждам от снимката е прегоряла и не ми харесва,бас държа че е станала една такава червеникава и е по мека от нормалното. Виж и помисли дали е възможно да развиеш само по една витчица от краищата,мисля че 4-5 сантиметра ще са достатъчни да се отрежат за да се стигне до здрав проводник,после зачистваш лака с ножче че иначе няма да се запои,нито да прави връзка.
radius - майстор
Тя че е прегоряла в края, така е. И аз си мислех да развия по 1 витка, ако е възможно.
lov - майстор
Купуваш си медни маншончета само че ги режеш на половина. В случая идват много дълги. Даже ако нямат ограничител в средата може да ги разрежеш на три части. Пък ако няма от къде да си намериш такива бягаи при хладилните техници за някое парченце медна тръбичка с подходящ размер. Вкарваш добре зачистените проводници от намотката и многожичния и кербоваш с клешите. Отгоре надяваш стъклошлаух бандажираш по точно привързваш с такъв канап и си готов.
Всички останали вариации по темата отваряне на допълнителна работа след много малко време. Ако нямаш кербовачни клещи може да ги споиш но както са в маншона. Пак ще стане но трябва да си почистил проводниците предварително идеално и си е пипкава работа.
Не пипай намотките да развиваш!!!

п.п. От каква моторетка е това?
radius - майстор
Хонда рефлекс 250 (по европейски хонда джаз). Пържих я преди 2 седмици на 35С до Ямбол и явно я препържих =D> . 7500 оборота доста време, макар че не вдига много температурата, явно се е озорила нещо. Даже съм склонен да го отдам на регулатора, но не съм го мерил още.
lov - майстор
Не е от пърженето в топлото или му е дошло времето или имаш проблеми с диодите и релето, Но това е начина после добра изолация и най важното е да се бандажират връзките /изводите/към бобините.
radius - майстор
Чак сега се сетих защо маслото, което е на 500км беше черно все едно от дизела съм го свалил. И миришеше на пушек, явно от овъгляването на връзките/изолациите.

Какво ще рече да се бандажират - да ги пристегна да не мърдат ли? Ще ползвам пак стъклоплатов
шлаух на всяка връзка и един по-голям върху всички връзки ( както си беше оригинално).
lecki - специалист
Зачисти всички жици и ги калаѝдисаѝ тънко,
усучи ги и отгоре бандажираѝ с тънка медна жица накрая запои
всичко с поялника.
Стъклошлаух е добре за изолация.

:partyman:
lov - майстор
Ми то си е малко специфична занимавка и трябва да си виждал как се прави такава кръпка. На изводчетата се подпъхва шлаухка с диаметъра на проводника. Причината да се прави това е че след като са навити бобинките те са импрегнирани със смола и сега след тази интервенция са огъвани и тук там лака им се е напукал. Та докъдето може без напъване се намъква такава изолация. След това правиш връзката и отгоре както си видял че е направено. А бандажирането е превръзване на всички тези изводи към бобините с канап. Може да не ги слагаш в общ а по важното е да ги подредиш добре и да не стърчат на страни.
п.п. За бандажа се ползва пак канап или лента на стъклена основа защото са във маслена баня и не всички други стават за целта. Най добре отиди при някой бобиньор и попитай за такива материали. Пък може и да ти излезе и късмета да имат и смоли които са за маслени истории както е при тебе. Едно освежаване ще му дойде още по добре. В общи линии материалите са ефтенийка само е трудно да ги намериш.
И това което ти е предложил колегата също става стига да си наясно как се прави. За този бандаж с тънката жичка не ти предложих щото в повечето случаи след това съм виждал спойка свраче гняздо. Тоест много калай от горе и никакъв вътре.
radius - майстор
Със спойките нямам проблем, ще ги направя разляти. Но ми се иска да ползвам тръбичките и да кербовам. Имсли смисъл да издърпвам мед,която не е нагаряла?

Тема "Свързване на едножилен с многожилен проводник." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: