Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
TiratroN - специалист
Здравейте.
Искам да управлявам товар 2 киловата с реле, но такова с малки габарити.
Релето трябва да е на 5 V. Намерих едно такова и бях готов да му сложа мощен контактор след него, но по спецификация на контактите му пише че издържа 10 А. Няма как на око да видя какво има вътре, защото е непрозрачно, но изводите отвън са много тънки.
Не знам , възможно ли е това нещо да издържи 250V, 10A ?
Произволна снимка от интернет
https://www.google.bg/url?sa=i&rct=j&q= ... 4370303430
Релето е 2см. дълго.
sashot - специалист
Не си споменал какво напрежение ще комутират контактите на релето. Ако е 220 В, то 10А са принципно достатъчни, защото означават товар от 2.2 КВт. На самото реле би трябвало да има надпис, какъв ток и под какво напрежение може да бъде комутирано. Добре е да се предвиди и някакъв запас за всеки случай. Освен това имай предвид, че ако реле
то не е марково, примерно оригинал на ОМРОН, т.е. много възможно написаните Ампери да са "китайски", т.е. да не са съвсем реални.
hidrazin - майстор
TiratroN написа:
Здравейте.
Искам да управлявам товар 2 киловата с реле, но такова с малки габарити.
....
Релето е 2см. дълго.
С подобни такива управлявам разни водни помпи до към 1,5 kW и си държат.
То на тях си пише де 10А 250V -демек 2,5kW.
Има такива и за 16А.
Реле 5V/16A JQX115F
Има и малко по-големи за 30А.
:partyman:
fox_vt - майстор
Искаш да си купиш реле което да управлява 2kW а пишеш,че ще слагаш след него контактор :?: Последно релето ли ще е или контактора активния превключвател.Аз за автоматиката на проточния бойлер ползвам автомобилни релета за 30А ток.Реално работят на около към 20А или 3-3,5kW но рядко изключват под товар засега държат въпреки че се ползват за 220 волта.Но при мен товара се включва от оригиналния контактор на бойлера отделно си има термозащита така че трябва да помислиш за защита в случай на залепване на релето.
TiratroN - специалист
hidrazin написа:
TiratroN написа:
Здравейте.
Искам да управлявам товар 2 киловата с реле, но такова с малки габарити.
....
Релето е 2см. дълго.
С подобни такива управлявам разни водни помпи до към 1,5 kW и си държат.
То на тях си пише де 10А 250V -демек 2,5kW.
Има такива и за 16А.
Реле 5V/16A JQX115F
Има и малко по-големи за 30А.
:partyman:
Всъщност казах два сантиметра защото снимката е в много близък план и за да стане ясно.
А имам и такова реле като на твоята снимка. Купих и него ,че жълтото ми се видя слабо. И щом водните помпи държат,значи по-добре да ползвам това черното.
sashot - специалист
Солидстейт релетата, въпреки големите си предимства на прима виста, имат и някои недостатъци, от които са свободни класическите електромеханични. Затова, според мен, ако има стремеж към съвършенство, особено при комутирането на по-голям по величина ток, трябва да се използва комбинация от солидстейт и класическо, свързани в паралел, със следния алгоритъм на управление.
При включване - задействане на солидстейт релето, след определен, кратък интервал задействане на класическото, а след неговото сработване изключване на солидстейт.
При изключване - задействане на солидстейт, изключване на класическото, а след това изключване и на солидстейт.
По този начин се елиминира един от основните недостатъци на класическите релета с механични контакти искренето в момента на комутацията, както и недостатъците на електронните (солидстейт) - падът на напрежението върху тях и по-голямата склонност към дефектиране, при превишаване на максималния ток.

Използването на автомобилни релета за комутация на по-високи напрежения, пак според моето скромно мнение, не е много добра идея - те, вкл. и изолацията им, са предназначени за по-ниски на повече от порядък напрежения... с всичките му последици. Освен това, колкото и да изглежда странно на пръв поглед, комутацията на постоянен и променлив ток не са идентични процеси, а всеки от тях има своята специфика, а от там и изисквания към контактите. Ненапразно, като правило, производителите посочват отделно максимално допустия ток на комутация. Автомобилните са предназначени за комутация на постоянен ток. Не че няма да комутират и променлив, но...
fox_vt - майстор
Прав си за това но се оказва че релета за такива токове трудно се намират или минаваш в графа полупроводникови варианти или контактори.Изолацията не е фрапантна при напрежения 12-220 волта,може да ме оплюят но пробивното напрежение е доста над 220 волта а стигне ли се до греене и разтапяне то изолацията ще е последния проблем.И да щях да забравя прав ток се комутира доста по трудно от променлив така че едно автомобилно реле е много по натоварено в колата на 12V30A отколкото на 220V30A мрежово.
hidrazin - майстор
Ай стига вече с глупостите. Човека иска да си комутира едни мизерни 2 киловата.
Всяко средно читаво реле ще му свърши работа.
Дори и евтино китайско. Стига да не ти се разпада още в ръцете докато го запояваш. :-D
:partyman:

Тема "Реле за управление на товар 2kw" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: