Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Joro T - специалист
Здравейте майстори и ентусиасти.
Днес сменях кабел на цикуляра на село и се счупи една пластмаса вътре в АП-то (не съм сигурен дали така се казва таблото от което пускам и спирам машината). Така реших направо в контакта да включвам мотора и без АП. От начало тръгна но след 20 секунди се появиха смущения във вървенето - пукане, припращяване. изключих машината и сметнах, че не съм направил съосие на ремъка предаващ движението на режещия диск. След оглед установих, че всичко с ремъка и съосите е добре. Пуснах отново мотора, но тоя път не завъртя, а само се чуваше звук, като при първоначално пускане (спецзифичен е). Мотора е 2.2KW, модел 1988, с 2 кондензатора с пробивно напрежение 280в, оборотите мисля че са 2880. След като го спрях опипах мотора и се оказа, че левият кондензатор беше умерено загрял, за разлика от десния. Кабела който свързах към мотора е доста дебел и е без зануляване, ако това има значение. Питането ми е как да разбера дали не съм го изгорил и ако му сложа АП дали ще тръгне нормално? Тук е момента да спомена, че никога не съм се занимавал със силнотокова ел. техника и затова питането ми вероятно ви звучи елементарно. Предварително благодаря за отделеното време и отговорите.
DundyTheCroc - майстор
Счупилото се нещо да не е бутон, който се ползва само за стартиране на двигателя, а после го отпускаш?
Сигурен ли си, че двигателя не е трифазен, вързан по подобна схема:
Изображение
п.п. Ето и свързването на монофазен, провери си какво точно си елиминирал, да не е бутона за пусковия кондензатор.
Изображение
Joro T - специалист
Двигателят е монофазен 2.2KW 2880 оборота, с 2 кондензатора, утре ще погледна капацитетите на кондензаторите. Счупването найстина е до едно малко бяло бутонче, но след като се счупи махнах АП-то изцяло и директно в контакта включих мотора. Причината за това, е че от предишен опит - фуражомелката съм я вързал директно в 220в без АП, но тя е с мотор 1.1кв. и с един кондензатор! На счупеното АП действително пише 660 в. ето и снимка,
Прикачен файл:
Photo0220.jpg
но в случая след счупването въобще не съм го ползвал. Май този тип мотори не стават да ги пускаш директно със щепсел във 220, а си искат АП. Дано не е изгорял мотора, че беше мн. мощен! Имам архивно ново АП на 380в. - дали мога да го ползвам?
DundyTheCroc - майстор
Това голямото черно ли му викаш АП, на мен ми прилича на реле, а белия бутон вероятно го е управлявал.
hidrazin - майстор
Това голямото е контактор.
Двигателя няма да тръгне нито директно с щепсел, нито с нов въздушен пускател или както сте го нарекли АП.
Заминал е поне единия кондензатор.
Изображение
:partyman:
fikata - майстор
На туй му се вика ПВ/пускател въздушен-кутия с контактор,термична защита и командни бутони пуск-стоп/, а не АП.
Joro T - специалист
Hidrazin i fikata са прави! Намерих въздушен пускател
и мотора се мъчи да тръгне но не тръгва! На мотора пише че единия кондензатор е 140Mf a другия е 60. На самия кондензатор пише 120-155MF. Това е точно този кондензатор дето беше загрял. Намерих 2 тари кондензатора от 140 Mf, но ме е страх вече да не ги свъжа погрешно! Дали ще сгреша ако ги подменя по цветове - гледам, че имат син и черен кабел?
lecki - специалист
Тези кондрнзатори нямат полярност (+/-) така че както го свържеш
все ще стане.
Проблема е с напрежението, купи на 450В, колкото повече
толкова по-добре, иначе може да смениш няколко.
Joro T - специалист
Проблема се оказа центробеж. 300 зора със шайбата и шпонката. И преден лагер също! Благодаря на всички за съветите и че се отзовахте. Колкото повече информация толкова по-добре човек се запознава с материята.
hidrazin - майстор
Да, и центробежният е вариант. Пак добре са се стекли нещата че да оправиш и други проблеми.
:partyman:

Тема "Монофазен мотор 2.2KW проблеми" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: