Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Delev88 - напреднал
Колеги искам на един електро мотор да удължа оста.Имам още няколко оси но незнам как да ги направя.Гледах в интернет съединители но са на безумни цени за това което правя или са поръчка.Някой има ли идея как да го направя съединението.
MamaMy - майстор
Загледай се на колите как е хванато кормилото през едно гумено каре. Това е много удачен и лесен начин който компенсира и известно несъосие. В същия момент се държи до известна степен като предпазител. Изработката е супер лесна. Една тръба със заварена напречно челно планка с две дупки. Два такива детайла и парче квадратна гума (транспортна лента) с четири дупки в ъглите. Разстоянието между дупките по диагонал съответства на разстоянието между дупките на планките.
Последна промяна от MamaMy на нед апр 30, 2017 10:25 pm, променено общо 1 път.
lov - майстор
Не знам за какви съединители говориш но ако ще имаш големи натоварвания и се гони минимално биене за мен вариантите са 2. Първия се заварява удължение и после се стругова по размера на шийката. Другия вариант е избиване на старата ос и направа на нова с необходимата дължина. Малко рискована операция и не на всички двигатели е възможно. И двата варианта съм ги правил и то не един път но си иска достъп до техника. С подръчни материали не става.
Последна промяна от lov на пон май 01, 2017 11:18 am, променено общо 1 път.
torbalan - Дървен философ
Какво ще бъде натоварването?
Каква съостност се гони?
Delev88 - напреднал
Гони се удължаване да се монтира задвижваща ролка на лентов шлайв.Като стойност на натоварване незнам но няма да е голямо.
torbalan - Дървен философ
В стил направи си с(р)ам...

Предполагам на остта на мотора има шпонка...

Парче безшевна тръба, което влиза точно в остта на електромотора... изрязваш улей така, че шпонката да пасне. За да не се разбие можеш да наденеш второ парче тръба отгоре му и да го фиксираш - дали със заварка или с винтове не знам...
От другата страна на тръбата варианти да хванеш остта - бол...
lov - майстор
Торби, а технически канап, плюмка и сачикабрус няма ли да добавиш. Ако не знаеш какво е технически канап да ти кажа. Черна горена тел за връзване.

А за питащия. Никакво няма да е натоварването пък и биенето е без значение при 1400 оборота. :lol:
В твоя случай се прави водеща ролка с удължена шийка в която се набива оста на ротора. И много ми е интересно защо трябва да се удължава. Стандартната дължина е напълно достатъчна да се захване водещата ролка. Да даже не е препоръчително да е изнесена на далеч заради по голямото натоварване на лагера. С каква ширина на каиша ще е това гридерче.
Delev88 - напреднал
Оста ми е къса защото корпуса е издаден.
iliya_i - майстор
Да беше цъкнал някои снимчици? Включително и табелката на мотора. Каква е шайбата? Размери? Диаметър на вала? Мощност?
Тук колегите се скъсаха да гадаят на боб :)
Hoвoceлckи - майстор
А-а, не - аз редя пасианси :-D И ми излиза някаква помпа :?:

Тема "Съединител за ос на електромотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: