Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fox_vt - майстор
Теоретитчен въпрос. Трифазен двигател примерно 10 кв консумира толкова при номинално напрежение и номинален ток. Колко ще консумира при голям пад на напрежение откъм електромера,същото,по малко или повече от нормалното.
moimoimoi - майстор
10 киловата ще консумира при пълно натоварване.
по ниското напрежение при пълно натоварване води до увеличаване на тока ,което е вредно за двигателя
iliya_i - майстор
Консумира толкова, с колкото е натоварен + загубите. Може да консумира и над номинала, но не за дълго. После се размирисва.
Hursa - майстор
Според мен, ще "консумира" повече.
След като при номинално напрежение е достигнал номиналния си ток - означава, че дава номиналния си въртящ момент (това, ако е натоварен със съответния съпротивителен момент, равен на номиналния). Близо около номиналният си въртящ момент достига максимално КПД. С намаляване на напрежението се намалява критичния въртящ момент (максималния), който може да даде двигателя. Като при асинхронен двигател - зависимостта е близо до квадратичната - т. е. ще намалее, като подаденото напрежение отнесено към номиналното в квадрат. (При синхронния двигател зависимостта е близка до линейната.)
При асинхронен двигател - ако съпротивителния момент приложен към вала му е същия, като при номиналните значения (т. е. на двигател работещ на номинален товар намалим напрежението на захранването) - и е по-малък от критичния при това напрежение - ще консумира ток, над номиналния - така, че консумираната мощност ще е над номиналната, т. н. "хлъзгане" ще е по-голямо, КПД ще е по-малко, фактора на мощността също, загубите по-големи. (При синхронен двигател - ако съпротивителния момент приложен към вала му е същия, като при номиналните значения - и е по-малък от максималния при това напрежение - ще консумира ток, над номиналния, но нарастването ще бъде по-малко в сравнение с асинхронния, консумираната мощност ще е над номиналната, КПД ще е по-малко, т. н. ъгъл на натоварване ще е по-голям, загубите по-големи.)
Ако при асинхронен двигател - съпротивителния момент приложен към вала му е същия, като при номиналните значения (т. е. на двигател работещ на номинален товар намалим напрежението на захранването) - и е по-голям от критичния при това напрежение - ротора ще спре. (При синхронен - ако се постъпи по същия начин, ще "изпадне" от синхронизация и също ще спре. Но ще може напрежението да се намали в по-голяма степен в сравнение с асинхронния, преди да се стигне до спирането му. Това, ако не се "управлява" тока му на възбуждане на ротора или е синхронен двигател с "постоянни" магнити.)
fox_vt - майстор
Може би не се изразих правилно. При клякане на напрежението до 310-350 волта двигателя консумира по голям ток за да свърши същата работа която върши в даден момент. Какъв ще е ефекта спрямо сметката за ток тъй като електромера мери напрежение и ток . И ако при активен товар ниското напрежение води до по дълга работа и съответно повече топлинни загуби през това време отразяващи се във по високи сметки.
Hursa - майстор
Ако има чисто "пасивен" товар, като нагревател, при "пропадането" на напрежението ще се понижи и тока. Съответно мощността ще се понижи (пропорционално на квадрата на напрежението). Същата топлинна мощност ще отдаде за по-голямо време, но при понижена мощност. Така, че ако се измерва мощността - практически, в такъв случай, няма да се отрази на сметките, според мен.
При ел двигателя понижаването на напрежението ще се отрази с консумация на по-голяма мощност, поради пониженото кпд, повишените загуби. (На тях им е присъща "саморегулация".) Така, че при ел двигател, пропаданията на напрежението, ще се отрази на "сметките", според мен. (Но все пак, понижението на кпд не е много значително.) При асинхронен двигател, понижението на напрежрнието ще се отрази и като понижаване на оборотите. С последващото им въстановяване при въстановяване на напрежението - това също, макар и с малко, ще повиши консумацията. Пониженията в напрежението, обикновено (пс всъщност далеч не винаги, по скоро на ниво енергийна система, като цяло) са свързани и с понижения на честотата, което ще понижи допълнително оборотите и също ще повлияе на консумацията. Но "приграването" на честотата е относително малко (поне би трябвало да е малко). (По интересно е как би реагирал синхронен двигател с управление на възбуждащия ток, но въпроса май не е само от любопитство.)

Тема "Теоретичен въпрос" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: