Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
reevil - специалист
Забелязах, че ми е изгорял бушона на упс-а на помпата на котела, защото имам навик 2 пъти през лятото да пускам помпата и да пораздвижа акумулаторчето.
Да отбележа че имаме един 60амперов необслужваем, на 6+ГОДИНИ, вързан на изводите за външен акумулатор.
Та като ми изгори бушона и упс-а без 220в може да работи само на външния акумулатор, вътрежния не бачка, защото бушона е на неговия минус.
Слагам нов бушон/10а/ при спряна ел мрежа и спряно копче на упс-а, но със закачен външен акумулатор и в момента на слагане изгаря :snakeman:
Откачих външния и всичко тръгна, но в момента на слагане на щипките - първо +, после - и препукват искри и си заминава бушона.
Явно проблема е в акумулатора/външния/ може ли да е от това че му е паднал заряда, защото със сигурност е поизтощен или нещо е дало фира и се е окъсил.
Нямам мултицет да го премеря, но го сложих на старото руско зарядно/упса уж и той трябва да дозарежда ама май само уж/ като очаквах да думне и неговия бушон, но не - тръгна да зарежда първоначално засмука 8 ампера, като след 30сек падна на 4ампера.
Някакви идеи така от опит ако имате биха ми били от полза, че вече нямам бушони/10ампера от тия плоските автомобилни/ за тестове.
Предстои закачане на друг акумулатор и после на този като се зареди, ама като намеря бушони :?
pipilica - майстор
Ами както си го описал май проблема не е във външния акумолатор, я пробвай да откачиш вътрешния и пробвай.
VLADO66 - майстор
Във външния е проблема,сулфатизирал е и дърпа много ток.Двете зарядни имат различни характеристики.На УПС не може да закачиш какъвто искаш акумулатор.Това е все едно да зареждаш колата със зарядно за телефон
pipilica - майстор
reevil написа:
Слагам нов бушон/10а/ при спряна ел мрежа и спряно копче на упс-а, но със закачен външен акумулатор и в момента на слагане изгаря :snakeman:
И откъде дръпва много ток, може би от вътрешния но е малко вероятно.
1115 - специалист
Ако правилно съм разбрал - УПС е изключен от мрежата, но при свързване с външен акумулатор (вътрешния е сдал багажа отдавна или беше изключен от предпазителя си) ти гори 10А предпазител.
Ако е така ми намирисва на късо в инвертора на УПС_а.
Няма логика да гори бушона ако акумулатора е паднал, защото реално ти нямаш 220 на входа.

П.П. Правилно ли съм разбрал?
Другото странно, е че имаш предпазител на минуса - би трябвало да е на плюса!
Да не са ти разменени плюс и минус и от там да иде проблема?
solar_entusiast - специалист
Свали двата акумулатора, зареди ги на външно зарядно по отделно и ги сложи пак на UPSа.
Тогава всичко трябва да се оправи.
Просто предпазителя може да гори от разликата в напреженията на двата акумулатора в момента на запаралелване.

Тема "Гори ми бушона на УПС-а" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: