Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
dvd_video - напреднал
Здравейте,

Падна ми акумулатора на колата 75Аh 12V Monbat бая и сега го зареждам с това:
https://www.onlinemashini.bg/zarqdno-us ... 38-a/27330

Проблемът е че зареждам вече 24 часа. Дали има шанс още да е ок този акумулатор или просто зарядното ми зарежда с слаб ток. Гледам на други зарядни по магазините 10 амптера, което си е бая.
miroton - майстор
Виж с мултиметъра какво напрежение има
shadow__01 - майстор
нед апр 28, 2019 12:06 pmdvd_video написа:
Проблемът е че зареждам вече 24 часа. Дали има шанс още да е ок този акумулатор или просто зарядното ми зарежда с слаб ток. Гледам на други зарядни по магазините 10 амптера, което си е бая.
Толкова си може. Пише че е до 3,8A ама да ли ги достига не се знае. Нормално е зареждането да отнеме понякога повече от ден с тези малки зарядни.
DMN - майстор
dvd_video написа:
Падна ми акумулатора на колата 75Аh 12V Monbat бая
На колко години е?
dvd_video написа:
Проблемът е че зареждам вече 24 часа.
Не е проблем - зависи с какъв ток го зарежда зарядното и колко е "умно".
dvd_video написа:
Дали има шанс още да е ок този акумулатор или просто зарядното ми зарежда с слаб ток.
По-добре е за акумулатора да се зарежда в този момент с по-малък ток.
miroton написа:
Виж с мултиметъра какво напрежение има
Ами това е истината - измерване - на напрежението и зарядния ток. А после на колата и...то ще си покаже, дали ще го бъде акумулатора.
:partyman:
hidrazin - майстор
Същото зарядно търкалям на работа (рядко) - никога не съм измервал с колко зарежда.
Но пък преди два месеца зареди 92Ah дето беше паднал на10,5 и стартера даже не даваше признаци на живот за няма и 20 часа.
Пък вече казаха - измерване му е мамата и таткото...
:partyman:
kr1100 - майстор
на боб Монбата сее окотил - най-вероятно лоша връзка м/у клетките. От тази марка - надалече.
MamaMy - майстор
Когато се говори за Монбат и производни, няма нужда от боб. Мое да се гледа и на агнешко. :-D

Лошото е, че напоследък бълват боклуци с всевъзможни марки и имена. Да не знае човек какво да си купи. На всички ментаци пише, че са правени в Германия, Италия или където и да е, само не и в Монтана.
dragozow - майстор
Аз съм виждал всякакви марки скапани акумулатори, от скъпите повече даже. От зарядното е или акумулатора е скапан. Може да провериш като замениш едното, хубаво зарядно струва колкото акумулатора. Ако имаш как да вземеш назаем зарядно от приятел. Зимата на жена ми на Клиото заради един плафон зареждах около 60 Ah за около 8 часа, но с мощно зарядни с процесор, което няма как да го излъжеш. Ако ще купуваш зарядно ми се обади.
preslav - майстор
нед апр 28, 2019 12:06 pmdvd_video написа:
Здравейте,

Падна ми акумулатора на колата 75Аh 12V Monbat бая и сега го зареждам с това:
https://www.onlinemashini.bg/zarqdno-us ... 38-a/27330

Проблемът е че зареждам вече 24 часа. Дали има шанс още да е ок този акумулатор или просто зарядното ми зарежда с слаб ток. Гледам на други зарядни по магазините 10 амптера, което си е бая.
Какво означава БАЯ и как се стигна до там, че да падне?
По какво съдиш, че акумулаторът не е зареден за 24 часа?
Този тип зарядни се справят без проблем със 75 Ah акумулатори, стига да не са мъртъвци.
kozl - майстор
Акумулаторът би следвало да се е заредил вече.
Ако не тогава зле :sad:
Комшия с такова зарядно дойде да ми поиска моето дърто руско зарядно, без контрол на напрежението, защото като падне много напрежението на акумулатора и Боша не тръгвал да зарежда. Та почва с обикновеното и после го маха и продължава с Боша без надзор. Аз нямах време да отделя внимание на случката, но след десетина дена, комшията пак дойде за същото и след неуспешно опит за зареждане ме повика за помощ. Аерометъра показа 5 презаредени клетки и 1 мъртва. Понеже аерометъра е с топчета, то на мъртвата клетка всички топчета потънаха. Та комшията обясни, че пак първоначално Боша не е искал да почне да зарежда и за това ползвал обикновеното зарядно, после Боша, но на следващия ден акумулатора незареден и заряда продължава, което пък е причината за съмнението му, че нещо не е в ред.
Поствах някъде снимка на акумулатори в Метро, които бяха с тапи на винт на клетките и на едната тапа имаше индикатор за плътността на електролита. Интересното при тези акумулатори, е че индикаторната тапа може да се мести по клетките, което всъщност ми привлече вниманието към този тип акумулатори. В метро още има от този тип, но тези с по-мощен стартов ток (златните) са изчерпани. Останали са само сребърни.
Това за местенито на тапата за след гаранцията, че тапите са запечатани с лепенка и при отлепване има голяма вероятност да не признаят гаранция.

Тема "Силно зарядно за Акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: