Здравейте!Имам двигател от АЕГ пералня (асинхронен).Искам да ги пусна през честотен регулатор.За центрофуга за мед .Интересува ме схема
.И какъв регулатор да ползвам.

vanko740 написа: Имам двигател от АЕГ пералня (асинхронен).Искам да ги пусна през честотен регулатор.какви четки споменаваш ...
ср апр 01, 2020 4:05 pmvalentino76bs написа: Има много информация и готови неща в гугъла!Често използват двигатели от пералня медарите.....Колекторите двигатели не тръгват на бавни обороти пот товар
Така че ако ти е четков пиши управление на обороти на колекторен ел двигател и ще намериш това което търсиш.
ср апр 01, 2020 7:48 pmvanko740 написа:Аз пък мисля ,че точно те тръгват, защото бормашините са четкови , електромоторите на трамваи и някои видове локомотиви също са четкови, дори стартер на колата е четков !ср апр 01, 2020 4:05 pmvalentino76bs написа: Има много информация и готови неща в гугъла!Често използват двигатели от пералня медарите.....Колекторите двигатели не тръгват на бавни обороти пот товар
Така че ако ти е четков пиши управление на обороти на колекторен ел двигател и ще намериш това което търсиш.
ср апр 01, 2020 4:52 pmпишман_майстор написа: Човека си е написалНямам точна информация но са доста доста е голяма центрофугата се работя по Ел задвижванетоvanko740 написа: Имам двигател от АЕГ пералня (асинхронен).Искам да ги пусна през честотен регулатор.какви четки споменаваш ...
@vanko740 колко рамкова центрофуга ще въртиш ? С асинхронен мотор става, не че няма стане, но регулирането с честотен регулатор не е евтино. Отделно играчка , шайби и т.н.
Има прости решения за малки центрофуги . Ползват се циркуляр или ъглошлайф на 110волта, които са без електроника, намират се сравнително евтино и са подходящи за целта. Директно се куплират към вала на центрофугата на мястото на стария ръчен редуктор. Ще има малко преработка на преходник направен на струг, трябва се измисли закрепването на самия циркуляр или шлайф да не мърда, Подкарват се на изправено напрежение ( т.е. те работят като правотоков мотор без проблем , директно подвързани ) около 35-40 волта към 5-8 ампера ток, ако се ползва циркуляр около 4000 оборота в минута, за шлайф с 6500 оборота - става и с по-ниско напрежение 20-25 волта , но тока да е към 10-ина ампера, регулирането на оборотите става с подходящ PWM регулатор на постоянен ток и в двата случая .
Ще върти доста бързо кошницата на макс , което грубо е около 1000-1300 обор/мин. и двата описани варианта и е пре-предостатъчно за малките центрофуги . С регулатора може плавно да регулираш оборотите от ниски до желаните.
Пък ако си решил с асинхронен , освен да видиш това дали ще ти върши работа http://intiel.com/products/air-conditio ... ous-motors
ср апр 01, 2020 9:10 pmvanko740 написа:ср апр 01, 2020 4:52 pmпишман_майстор написа: Човека си е написалНямам точна информация но са доста доста е голяма центрофугата ас работя по Ел задвижванетоvanko740 написа: Имам двигател от АЕГ пералня (асинхронен).Искам да ги пусна през честотен регулатор.какви четки споменаваш ...
@vanko740 колко рамкова центрофуга ще въртиш ? С асинхронен мотор става, не че няма стане, но регулирането с честотен регулатор не е евтино. Отделно играчка , шайби и т.н.
Има прости решения за малки центрофуги . Ползват се циркуляр или ъглошлайф на 110волта, които са без електроника, намират се сравнително евтино и са подходящи за целта. Директно се куплират към вала на центрофугата на мястото на стария ръчен редуктор. Ще има малко преработка на преходник направен на струг, трябва се измисли закрепването на самия циркуляр или шлайф да не мърда, Подкарват се на изправено напрежение ( т.е. те работят като правотоков мотор без проблем , директно подвързани ) около 35-40 волта към 5-8 ампера ток, ако се ползва циркуляр около 4000 оборота в минута, за шлайф с 6500 оборота - става и с по-ниско напрежение 20-25 волта , но тока да е към 10-ина ампера, регулирането на оборотите става с подходящ PWM регулатор на постоянен ток и в двата случая .
Ще върти доста бързо кошницата на макс , което грубо е около 1000-1300 обор/мин. и двата описани варианта и е пре-предостатъчно за малките центрофуги . С регулатора може плавно да регулираш оборотите от ниски до желаните.
Пък ако си решил с асинхронен , освен да видиш това дали ще ти върши работа http://intiel.com/products/air-conditio ... ous-motors
ср апр 01, 2020 7:48 pmvanko740 написа:Те не тръгват, но с тоя асинхронен ще ти излезе доста по солено да слагаш инвертор и там нещата не са чак толкова прости за човек на който му е сефте в тази област. Имам много големи съмнения че предложението на колегата за интиелския честотник. Мисля че не е подходящо. По описанието го рекламират основно управление на вентилатори и лекичко премълчават че вероятно работи само в скаларен режим. Почти съм склонен даже да се обзаложа. Тоест тръгване но дори под някакъв минимален товар е съмнително как ще се държи двигателя. В такъв режим се следи само честотата. Подходящи са за управление на вентилатори и помпи дори и в паралел защото инвертора го интересува само честотата но не и консумираната мощност. За това когатао са в паралел няколко такива двигателя все ки си е с отделна токова защита.ср апр 01, 2020 4:05 pmvalentino76bs написа: Има много информация и готови неща в гугъла!Често използват двигатели от пералня медарите.....Колекторите двигатели не тръгват на бавни обороти пот товар
Така че ако ти е четков пиши управление на обороти на колекторен ел двигател и ще намериш това което търсиш.
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: