Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
mityom - специалист
Здравейте,имам електродвигател от елпром етрополе от посочения вид мисля ,че е от аспиратор с 4 извода червен зелен бял и черен,но не знам как да го свържа,подкарвам го с кондензатор,но ме е страх дали така е правилно и да не го изгоря.Съдя по табелата ,че е двускоростен
Имате ли идеи за намотките
mityom - специалист
табелата е малко неясна
елпром-тетевен
тип ЕВО 75/2 70,90W 220в 0,3А 50hz
продълж. cos f 0,8 2400/2700 об/мин

Прикачен файл

IMG-e870e857690f2372b937805865be196a-V.jpg

Прикачен файл

IMG-3927e0b25978e95b50309735765058fe-V.jpg

Прикачен файл

IMG-122ea6489c2a66796035372ac17ff9f6-V.jpg

Прикачен файл

IMG-5e7b7a5d7f085dc3e9193d0605cd416e-V.jpg
mityom - специалист
нямате ли поне предположение :?
П. Петков - специалист
Схема "Т"!
Измерете намотките с Омметър и намерете средната точка.

Прикачен файл:
IMG_3291.JPG
IMG_3291.JPG (56.98 KиБ) Видяна 176 пъти
Прикачен файл:
IMG_3292.JPG
IMG_3292.JPG (43.77 KиБ) Видяна 176 пъти
Прикачен файл:
IMG_3293.JPG
IMG_3293.JPG (67.52 KиБ) Видяна 176 пъти

Вероятно спомагателната П1, П2 (последователна на кондензатора) е с най-голямо съпротивление.
IC1, IC2 е главната, (висока скорост), а 2C1, 2C2 - междинна.
За всеки случай премерете токовете през отделните намотки и при двете скорости.
Споделете какви са съпротивленията на отделните намотки.
Успех!
mityom - специалист
ето това измерих,схемата заработи,но тока с 4мф е 1а и0.4а на двете скорости,
с 1мф съответно0.5а и 0.15а.По табела 0.3а
не знам какъв е бил оригиналния кондензатор
На снимката пише,че тази схема е за 110в,но при измерванията излиза,че е тя

Прикачен файл

IMG_3292.JPG
IMG_3292.JPG (36.1 KиБ) Видяна 118 пъти
П. Петков - специалист
Ганчо Божилов и Манчо Дойчинов са сериозни инженери и е малко вероятно да са сбъркали.
Правили ли сте измервания на съпротивленията между изводите - зелен-бял; зелен-черен и червен-черен?
Двигателят е маломощен и кондензаторът едва ли е 4 uF. Кондензатор 1 uF ще да е достатъчен.
Трябва да се измери токът през спомагателната намотка.
Ако има грешка в справочника, то е възможно намотките от 200 Ohm и 300 Ohm да са разменени.
200 Омовата да е спомагателна, а 300 Омовата да е основна.
Коя е спомагателната трябва да може да се определи, като се подаде ниско, променливо напрежение между зеления и червения, между червения и белия и между черния и белия. При подадено напрежение между зеления и червения, между червения и белия трябва да има напрежение, а между белия и черния - не, тъй като главната и междинната намотки са на една магнитна ос, а спомагателната е дефазирана в пространството на 90 градуса и в нея не трябва да се индуктира напрежение. По подобен начин, ако се подаде напрежение на спомагателната, в другите намотки не трябва да се индуктира напрежение.
Вместо ниско изпитвателно напрежение, може да се подаде мрежово напрежение, но през последователно свързана крушка от хладилник.
mityom - специалист
измерванията са направени и в последователен вид като са по изводи
зелен-червен 200ом
зелен-бял 600ом
зелен-черен 900ом
червен-черен 700ом
размених подаването на напрежение на намотките от зелен на черен и двигателя пак работи,но в по-облекчен режим с по-малки токове
Ще направя измерването с напрежение и пак ще пиша
mityom - специалист
При измерването с напрежение излиза,че спомагателната намотка е 300ом м/у бял и черен,
не ми стана ясно дали е възможно този електродвигател да е реализиран по L-схемата,която се предполага,че е за 110в

Тема "електродвигател тип ЕВО 75/2 70,90вт" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: