• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
memopro - помощник
Здравейте!
Проблемът е следният, оня ден като пускам крана за студената вода в кухнята, за няколко секунди тече топла/гореща вода.
След няколко часа, пускам чешмата и пак същата работа. Усъмних се и проверих всички кранове в къщата и навсякъде се случваше същото нещо.
Отидох до бойлера, който е монтиран в мазето и забелязах че температурата на водата е на максимум и едновременно с това видях че тече гореща вода от тръбата която е след бойлера, т.е. която захранва с топла вода цялата къща.
След това изключих бойлера, той е закупен и монтиран преди 32 дена, Tesy GCVS(L) 80 38 30 B11 TSRP, обадихме се по сервизи и т.н.
На следващия ден дойдоха и тестваха бойлера пред мен, бойлера изключи след като водата се затопли до зададената температура, провериха електическата мрежа, всичко беше наред с нея, майстора каза че и защитата не се е включила.
Смениха възвратния клапан и си тръгнаха. Майстора не можа да ми отговори каква е причината за това, каза че не е констатирал проблем и това е.
Тази вечер направих същия тест, включих бойлера, след като се затопли водата, бойлера се изключи, т.е. работи си нормално.
В деня в който беше спукана тръбата и датчика на бойлера отчиташе максимална температура, от крана на топлата вода течеше вода не по-топла от 70-80 градуса.
Та въпроса ми е, къде е проблема, бойлера ли не е изключил и от там са последствията със спуканата тръба и топлата вода от крана за студената вода, или първо се пука тръбата за топла вода и след това се случва всичко това.
По мое мнение след като се с спукала тръбата, топлата вода от нея е текла в продължение на 4-5 часа.
Прикачен файл:
120198882_378021953197222_8259663394491476706_n.jpg
120198882_378021953197222_8259663394491476706_n.jpg (83.38 KиБ) Видяна 2463 пъти
Andri01 - майстор
"...защита не е изключила. Смениха възвратния клапан...Майстора не можа да ми отговори каква е причината за това," ! Какво е общото между двете??? Отбиване на номера!! Ега си "майсторите!! Но тези от "Теси" са и толкова "майстори" - личен опит!!!
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Тук ни нагласят бойлера на 60 градуса. Мисля, заради варовика....
От Теси бойлери и обслужване никак не съм доволна и отдавна ги избягвам
Jacomo - специалист
Течът е бил минимален и бойлерът е работил като проточен, но с малък дебит, което води до събиране на много гореща вода горе, но заради навлизащата студена - долу термостът и защитата не сработват. Опасен момент, защото е понижено налягането в бойлера, заради теча и водата може да заври на по-ниска темп. от херметична система под налягане. Завирането рязко ще повиши налягането от отделената пара и ще сработи предпазния вентил, ако е изправен, и ако преди това не се е спукала мека връзка. Вентилът не знам накъде освобождава, дали обратно към студената или през дренажа.
memopro - помощник
съб сеп 26, 2020 11:34 pmJacomo написа:
Течът е бил минимален и бойлерът е работил като проточен, но с малък дебит, което води до събиране на много гореща вода горе, но заради навлизащата студена - долу термостът и защитата не сработват. Опасен момент, защото е понижено налягането в бойлера, заради теча и водата може да заври на по-ниска темп. от херметична система под налягане. Завирането рязко ще повиши налягането от отделената пара и ще сработи предпазния вентил, ако е изправен, и ако преди това не се е спукала мека връзка. Вентилът не знам накъде освобождава, дали обратно към студената или през дренажа.
Внимателно прочетох упътването пак и ми грабна вниманието следното: не е предназначен да работи в непрекъснато проточен режим.
Всъщност докато е текла постоянно вода от него в продължение на 4-5 часа, точно това се е случило може би, работил е като проточен.
Т.е. това което казваш ти може да е причината.

Възвратният клапан е монтиран между входящата тръба за студена вода и бойлера.

Благодаря!
peppone1
Имал съм същия случай. Повикай техник да ти смени нагревателя с по-маломощен, например 2KW или си смени бойлера с такъв със степени на мощността.
krasi92 - майстор
Ако новият боилер е монтиран без да се сменят меките връзки които вече не са меки а кокалясали с времето се е получил малък теч и след това пергряването
gogo7777 - майстор
нед сеп 27, 2020 12:56 ampeppone1 написа:
Имал съм същия случай. Повикай техник да ти смени нагревателя с по-маломощен, например 2KW или си смени бойлера с такъв със степени на мощността.
Нагревателя няма отношение към конкретния случай.
memopro - помощник
нед сеп 27, 2020 8:46 amkrasi92 написа:
Ако новият боилер е монтиран без да се сменят меките връзки които вече не са меки а кокалясали с времето се е получил малък теч и след това пергряването
Така е, не са сменяни меките връзки, но не е там теча, теча е на около 2м след меката връзка. Получила се е надлъжна цепнатина по тръбата.
Благодаря!
peppone1
нед сеп 27, 2020 9:02 amgogo7777 написа:
нед сеп 27, 2020 12:56 ampeppone1 написа:
Имал съм същия случай. Повикай техник да ти смени нагревателя с по-маломощен, например 2KW или си смени бойлера с такъв със степени на мощността.
Нагревателя няма отношение към конкретния случай.
Мощността на нагревателя има отношение във всеки случай. Този бойлер с тази голяма мощност е потенциално опасен и може да прегрее по-всяко време. Тръбата се е спукала следствие от прегряването на бойлера, ако тръбите са такива със залепване от белите, допустимата им температурата е до 90 градуса, а те се размекват доста под тази граница. Прегряването може да се случи и след като пуснеш чешмата да си измиеш ръцете или зъбите и докато се изредят всички членове от семейството, бойлера вече е подготвен за нова доза прегряване. Вече е голяма рядкост да намериш 3KW бойлер, максимално са до 2-2,5KW. Ако погледнете електромерът ще видите че за един час бойлерът е изгорил около 650Wh енергия, от което следва че тази 650W мощност е достатъчна за да се загрее водата. При голяма мощност на нагревателя, водата не се нагрява равномерно, като в началото в долната част близо до нагревателя и термостата е най-гореща и термостатът изключва след което температурата на водата по естествен път се изравнява с горните участъци и спада. При това водата често не стига за да се изкъпят двама души. Също така при голяма мощност на нагревателя, поради дъгата образуваща се в контактите, те залепват и термостата не може да изключи. Винаги е по-добре и по-сигурно да се сложи по-слаб нагревател, особено ако бойлера е включен денонощно и не се изисква експресно загряване ако е бил изключен дълго време. по-слабата мощност освен че ще намали честотата на прещракване на термостата и дъгата в контактите и температурата на водата ще е по-равномерна. Моят бойлер пак е на Теси, но със тепени, като единият нагревател съм го сменил от 1200W с 1000W, защото двата нагревателя са с еднаква мощност и да не се повтарят степените. Така на първа степен е 1000W, на втора 1200W и трета 2200W. Работи непрекъснато на минимална степен и загрява водата за около 3-4 часа, а загрее ли веднъж, след това водата стига да се изкъпят двама-трима души и да остане топла вода, а термометърът стои винаги закотвен на 65 градуса, докато със стария бойлер 3KW, температурата непрекъснато варираше и водата не стигаше дори само за мен, а това са го споделяли и други хора че на новият им бойлер бързо свършва водата, съмнявайки се че литрите му са по-малко, но не е от това. От която и страна да погледнете винаги е по-добре нагревателят да е по-слаб, най-малкото ще удължи времето за прегряване, което ще е достатъчно да се забележи нередността и да се вземат мерки, а и залепналия термостат може и да се възстанови дотогава.

Щом техникът не е констатирал нередност, това значи че бойлера може да прегрее отново по всяко време, когато си поиска. Знам че е неприятно да ремонтираш чисто нов бойлер, но за сигурността и спокойствието икономии не бива да се правят, ако желаете направете рекламация на този модел изтъквайки подробно причините, които изтъкнах, обяснете им какво се е случило, какво мислите да правите, че използвате бойлера главно като проточен, че се намира в избата и не можете през няколко часа да слизате и да го включвате и изключвате. Опитайте да го върнете като лош продукт или да се възползвате от рекламацията, в някои магазини служителите са доста добронамерени и правят всякакви изключения, най-малкото могат да ти направят отстъпка в ремонта.

Нека всеки реши как да постъпи, аз съм доволен от своя избор, ако автора не одобрява съвета ми, то тогава да се придържа към инструкцията на производителя и да не използва бойлера в проточен режим, би могло да се премести бойлерното табло на удобно място за включване и изключване на бойлера, температурата от термостата да се намали под желаната, защото след няколко цикъла на поддръжка, тя се повишава. Кухненските бойлери също работят в проточен режим и те често прегряват, като последният ми кухненски бойлер се подпали и направи пожар.

Опитах се в първия пост максимално кратко и ясно да споделя това, но ето че изникват нови въпроси, а след тях трети, пети и т.н. и читателят има право да разбере причините за препоръките които се дават, доколко са наложителни, полезни и т.н.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Бойлер и спукана тръба за топла вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: